Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI 1Z AVANT ] Nagrzewnica

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 20 sie 2011, 22:08

zmarnowalem caly dzien ale mimo wielkich trudow udalo sie zmienic, efekt fakt grzeje ale pojawia sie osad na szybie czego ?? narazie zalalem woda bo jeszcze pompe wody zmienialem.. cala ta wymiana nagrzewnicy to tragedia !!

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sie 2011, 09:01

trochę rozkręcania jest ale podobno niektórzy z forum zrobili to w 3 godziny chodź trochę nie chce mi się w to wierzyć...

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 21 sie 2011, 09:56

hudy pisze:trochę rozkręcania jest ale podobno niektórzy z forum zrobili to w 3 godziny chodź trochę nie chce mi się w to wierzyć...
Wszystko jest możliwe. Jeśli ktoś robi to któryś tam raz, lub po prostu ma etkę w głowie :mrgreen: , to wymiana nagrzewniczki nie zajmie mu długo czasu. Pomijam tutaj oczywiście kwestię dokładnego czyszczenia wszystkiego :-P . Mnie sama wymiana chłodnicy zajęła około 2 godz <ok> ...ściereczka & płyn do szyb no i czyszczenie wszystkich zakamarków hihi :-D .

Co do samej firmy Topran, to nie jest aż tak źle :-P . Końcówki drążków kierowniczych tejże manufaktury wytrzymują już u mnie blisko 30kkm. Wydaje mi się, że trwałość tych części zależy od serii... czyli "jak im wyjdzie, tak jest" <oki>

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 21 sie 2011, 10:17

dobra dobra dlaczego nieraz robia sie szyby tluste po wymianie nagrzewnicy co musi sie ona przepalic czy cos ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sie 2011, 11:23

magca01 pisze:dobra dobra dlaczego nieraz robia sie szyby tluste po wymianie nagrzewnicy co musi sie ona przepalic czy cos ?
a czemu wymieniałeś nagrzewnicę?? bo pewnie przeciekała.a czy wysuszyłeś dokładnie podłogę,dywaniki itp.wszytko suche?? bo zanim tego nie wysuszysz to będą parowały cały czas.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 21 sie 2011, 11:46

Wysusz na słonku samochód i dobrze odtłuść szyby po tej czynności będzie ok.

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 21 sie 2011, 12:14

te kanaly mylem ale nie powinno parowac mi sie tak zdaje , a srodek raczej suchy , chyba ze dywaniki zamoky bo staraa nagrzewnica byla doslownie tragiczna ...zalepiona . maź...ajj

[ Dodano: 2011-08-22, 13:10 ]
czym najlepiej odtluscic szyby? ( mylem szyby Clinem )

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 17 paź 2011, 18:56

Też mam dylemat czy wymieniać chociaż pogoda już powoli nie sprzyja ale brak ogrzewania robi się powoli wkór****y po 100km cały czas zimno brrrrrrrrrrrrrrr :cry:

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 paź 2011, 19:29

skoti pisze:Też mam dylemat czy wymieniać chociaż pogoda już powoli nie sprzyja ale brak ogrzewania robi się powoli wkór****y po 100km cały czas zimno brrrrrrrrrrrrrrr :cry:
zamiast nabijać posty i używać przy tym wulgaryzmów weź się lepiej za robotę i wymień tą nagrzewnicę. jazda bez ogrzewania jest nieprzyjemna ale i również niebezpieczna - jak Ci szyby zaczną parować albo jeszcze gorzej - marznąć, to co zrobisz? :-/

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 17 paź 2011, 19:39

Zacznę skrobać :-P a i nie ma wulgaryzmu jest kulturalnie wykropkowany a i postów nie nabijam bo nie mam po co, tylko nie jestem pewny czy to na 101% ona a nie chcę se zmarnować całego dnia którego i tak nie mam :-/
ps. ale żeś się uniósł/oburzył :-P

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 19 paź 2011, 10:53

W ogóle nie grzeje ? Nawet na ustawieniu max temperatury środkowym pokrętłem, z kratek leci powietrze o temperaturze identycznej jak przy ustawieniu na zimne ? A może po prostu gąbki Ci się pokruszyły na klapkach sterujących, albo termostat padł ?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 19 paź 2011, 18:21

Niby cieplejsze jak dasz na maxa ale nie tak ,że w gaciach se jedziesz :mrgreen: dużo opcji nie ma;
-termostat.
-nagrzewnica,
-pompa,
-klapy-gąbki
Tylko od czego zacząć :?: rok temu termostat zmieniałem, czas pompę spr :-/

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 19 paź 2011, 19:31

Najpierw sprawdź termostat, jak zamontowałeś termostat z jakiejś żulerskiej firmy to nie zdziwie się jak okaże się, że padł :-P
Co z temperaturą ? Silnik sie nie przegrzewa ? Jak tak, to pompa wody raczej jest OK.
Gąbki na klapkach łatwiej sprawdzić niż nagrzewnicę, wyciągasz do tego celu środkową część deski rozdzielczej, tzn ramkę która trzyma radio, panel sterowania nawiewami i ogrzewaniem, dodatkowe zegary, przyciski oraz środkowe kratki, zdejmujesz kanał powietrzny zasilający kratki środkowe i wtedy będziesz mieć widok na jedną z klapek. Jej stan da pogląd na to jak wyglądają pozostałe i jeśli masz szczęście to czeka Cie tylko renowacja klapek, jak masz pecha to musisz kupić nową nagrzewnicę <ok>

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 19 paź 2011, 19:35

Termostat Wahler spośród 4-5 jakie mam jako pierwszy otwiera się w garze.
Temp czy trasa czy miasto stoi jak zaczarowana 85-87C
Dodatkowych zegarów nie mam w 1Z więc może będzie łatwiej dojść do tej klapy :-?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 19 paź 2011, 19:48

Jako pierwszy otwiera się w garze zatem może po prostu za wcześnie sie otwiera i przez to jest kłopot ? Tylko że skoro temperatura 85-87 st C to znak, że chyba wszystko jest OK.
Pozostała Ci kontrola tych klapek i samej nagrzewnicy. Brak zegarów niczego nie ułatwia, bo masz w tym miejscu petowniczkę, którą też trzeba zdemontować <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl