Krok po kroku wygłuszenie drzwi (tylnych) - zabieg się powtarza przy każdych, więc nie ma żadnej różnicy...
Postanowiłem zamieścić fotostory w osobnym temacie, ponieważ tak jest bardziej przejrzyście. Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
Materiał: elastyczna mata bitumiczna samoprzylepna rozmiar 25x50cm.
Narzędzia: nożyk tapicerski, klucz 10, klucz 13, benzyna ekstrakcyjna, szmatka
1. Zdejmujemy boczek (potrzebny sprzęt: śrubokręt krzyżowy lub wkrętarka)
- dwie śrubki po bokach na górze,
- śrubka lub dwie od dołu w uchwycie drzwi (w zależności czy to tylne czy przednie drzwi),
- po zdjęciu dolnej części uchwytu pokażą się dwie (drzwi tylne) lub cztery (drzwi przednie) śruby mocujące boczek do drzwi,
- zdejmujemy osłonę korbki szyby, odkręcamy ją i zdejmujemy,
- teraz wystarczy unieść boczek i powinien wyskoczyć z zaczepów,
- teraz odhaczamy linkę od klamki i wymontowujemy (jeśli to przednie drzwi) mechanizm regulacji lusterka - trzyma się na dwóch zatrzaskach.
- jeżeli w boczku znajduje się oryginalne wygłuszenie i jest w dobrym stanie - może zostać, ja swoje wywaliłem bo było przegnite - poza tym miałem tylko w dwóch drzwiach.
2. Zdejmujemy czarną wewnętrzną blachę wraz z szybą i mechanizmem opuszczania szyby (potrzebny sprzęt: klucz 10, klucz 13) - ja mam wszystkie mechanizmy szyb manualne, więc o takich piszę.
- demontaż krok po kroku całego mechanizmu (klucz rozmiar 10 - czarna blacha składa się z dwóch części i do niej zamontowana jest szyba z mechanizmem) możliwy ale bezsensowny, ja nie dokładałem sobie pracy.
- demontaż całej blachy wraz z mechanizmem: odkręcamy cztery śruby znajdujące się po bokach drzwi w górnej i środkowej ich części, wyciągamy blachę do góry i do siebie aż wyskoczy (jedynym dyskomfortem jest linka od rygla blokującego zamek - można położyć całą blachę na krześle obok bo żeby linkę odpiąć to jest więcej kombinacji a przecież chodzi o jak najmniej pracy :lol: )
3. Mycie, czyszczenie (potrzebny sprzęt: benzyna ekstrakcyjna, szmatka)
- dokładnie czyścimy blachę przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej w możliwie każdym zakamarku, gdzie będziemy obklejać. Chodzi o to, aby powierzchnia była dobrze odtłuszczona i wyczyszczona - mata ma wprawdzie bardzo mocny klej (jak się przyklei to nie chce puścić :mrgreen: )
4. Klejenie od środka zewnętrznej blachy (potrzebny sprzęt: nożyk tapicerski)
- przypasowujemy maty na sucho bez odsłaniania warstwy z klejem tak, aby obkleić jak najbardziej wydajnie - szkoda mat,
- obklejamy najlepiej na lekką zakładkę - można sobie ułatwić sprawę suszarką, albo wyłożyć maty na chwilę na słońce - wtedy są bardziej elastyczne i dają się lepiej profilować - poza tym klej się mocniej chwyta i wulkanizuje z powierzchnią.
5. Zakładanie blachy wewnętrznej (potrzebny sprzęt: klucz 10, klucz 13)
- montujemy na powrót czarną blachę odwracając czynności wykonane przy demontażu ( :mrgreen: to tak dla niewiedzących :mrgreen: ) - przy dokręcaniu śrub bocznych trzeba wyregulować docisk szyby do uszczelki jak i do framugi drzwi, chodzi o to aby dociskały się dobrze po zamknięciu i nie było szpar. Najlepiej zamontować w identyczny sposób jak były - są napewno ślady po śrubach na drzwiach, więc można to w ten sposób dopasować.
6. Wygłuszamy blachę czarną (potrzebny sprzęt: benzyna ekstrakcyjna, szmatka, nożyk tapicerski)
- tutaj zaklejamy tylko wszystkie możliwe otwory, nie ma potrzeby marnować maty. Ja zostawiłem tylko otwory na centralny - mechanizm musi jakoś działać, poza tym w miejscu mechanizmu klamki trzeba zostawić szparę na zaczep.
7. Montujemy boczek (potrzebny sprzęt: śrubokręt krzyżowy, wkrętarka)
- montujemy boczek spowrotem - zahaczamy linkę od klamki, montujemy mechanizm lusterek (drzwi przednie). Najlepiej zacząć montaż od góry, bo musi wskoczyć rygiel w otwór, potem dociskamy boczek zwracając szczególną uwagę na zaczep przy mechanizmie klamki (mi on nie wskakiwał i nie wiedziałem, czemu nie mogę założyć boczka), wsuwamy wszystkie zaczepy i dociskamy go do drzwi i do dołu.
- przykręcamy wszystkie śrubki na miejsce i gotowe.
Drzwi nabiorą trochę ciężaru, ale warto to zrobić dla komfortu jazdy.
[B3 1.8S '87] Wygłuszanie drzwi krok po kroku (foto story)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 04 cze 2010, 07:11
- Lokalizacja: Nowy Targ/Podhale
- Kontakt:
Zużyłem 24 maty na wszystkie drzwi, oczywiście można sie ograniczyć do oklejenia tylko jednej blachy, tej głównej, a z tą czarną dać sobie spokój, ale ja tak nie robiłem. Około 7 idzie na drzwi przednie i około 5 na drzwi tylne. Jeśli chodzi o efekty to tak, odczuwalne jest to wygłuszenie, chociaż w pełni go doświadczę po wygłuszeniu pod tylną kanapą i przedniej grodzi pod deska rozdzielczą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 cze 2012, 20:07
- Lokalizacja: Janów Lubelski