Patrique pisze:Jeśli nie robiłeś tego nigdy, to naprawdę jedź na wymianę do mechanika. Skasuje Cię góra 100zł w silniku 8V, a będziesz miał wszystko dobrze ustawione łącznie z regulacją aparatu zapłonowego. Rozrząd to nie jest takie hop siup, tutaj nie liczy się tylko wiedza teoretyczna - książkowa, ale przede wszystkim wieloletnia praktyka w tej dziedzinie.
Patrique, z całym szacunkiem, ale rozumując w ten sposób to niedługo każdy z byle pierdołą typu wymiana żarówki będzie gnał do mechanika.

Uwierz mi, że bez wieloletniej praktyki również da się zmienić pasek rozrządu. Być może u Ciebie w okolicy mechanicy krzyczą sobie stówkę za wymianę, ale u mnie już na przykład 200zł, i to właśnie w silniku 1.8.
A co do odpowiedzi na pytania:
AD1: Kół pasowych nie zdejmujemy, wystarczy poluzować rolkę napinającą.
AD2: Pompa wody nie jest napędzana z paska rozrządu.
AD3: Co do tego pytania, to szczerze nie pamiętam, ale na 100% nie potrzebujesz do tego żadnych nietypowych wynalazków.
AD4: Co do napięcia paska... jakby to wytłumaczyć... po założeniu musisz go przekręcić wzdłuż jego własnej osi, nie powinien się wykręcić bardziej niż 90 stopni.
Jeśli chodzi o porady:
Najpierw zdejmujesz pasek alternatora i osłonę paska rozrządu. Następnie ustawiasz silnik według znaków na kołach, całą instrukcję jak to wykonać znajdziesz w książkach, które są w dziale download. Następnie luzujesz rolkę, zdejmujesz pasek i wymieniasz rolkę napinającą. zakładasz nowy pasek cały czas pilnując znaków na kołach i napinasz go odpowiednio przy pomocy rolki. Potem składasz wszystko do kupy w odwrotnej kolejności. Jeśli robisz to po raz pierwszy to dużo wygodniej Ci będzie kiedy wyjmiesz chłodnicę i grill. Oczywiście nie jest to konieczne, ale będziesz dużo lepiej widział znaki na kołach. Powodzenia, to naprawdę jest wykonalne.
