[80 B3 1.8s] Wymiana rozrządu, kilka istotnych pytań.
[80 B3 1.8s] Wymiana rozrządu, kilka istotnych pytań.
Witam serdecznie. Zabieram sie za wymiane rozrządu w mojej B3. Silnik to 1.8 na gaźniku.
Mam kilka pytań, szukalem dokladnych info na forum lecz nie znalazłem, a więc:
1. Czy koła pasowe lekko zejdą? Trzeba je jakos ściągaczem czy czyms podobnym ?
2. Musze odkrecac kolo pasowe pompy wody ?
3. Jakie potrzebne będą mi klucze ?
4. Jak bardzo powinien być napięty pasek rozrządu ? Powinien odginać sie ileś cm ?
Jeśli macie jeszcze jakieś istotne informacje to prosze pisać
Pozdrawiam
Mam kilka pytań, szukalem dokladnych info na forum lecz nie znalazłem, a więc:
1. Czy koła pasowe lekko zejdą? Trzeba je jakos ściągaczem czy czyms podobnym ?
2. Musze odkrecac kolo pasowe pompy wody ?
3. Jakie potrzebne będą mi klucze ?
4. Jak bardzo powinien być napięty pasek rozrządu ? Powinien odginać sie ileś cm ?
Jeśli macie jeszcze jakieś istotne informacje to prosze pisać
Pozdrawiam
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jeśli nie robiłeś tego nigdy, to naprawdę jedź na wymianę do mechanika. Skasuje Cię góra 100zł w silniku 8V, a będziesz miał wszystko dobrze ustawione łącznie z regulacją aparatu zapłonowego. Rozrząd to nie jest takie hop siup, tutaj nie liczy się tylko wiedza teoretyczna - książkowa, ale przede wszystkim wieloletnia praktyka w tej dziedzinie.
Patrique, z całym szacunkiem, ale rozumując w ten sposób to niedługo każdy z byle pierdołą typu wymiana żarówki będzie gnał do mechanika. Uwierz mi, że bez wieloletniej praktyki również da się zmienić pasek rozrządu. Być może u Ciebie w okolicy mechanicy krzyczą sobie stówkę za wymianę, ale u mnie już na przykład 200zł, i to właśnie w silniku 1.8.Patrique pisze:Jeśli nie robiłeś tego nigdy, to naprawdę jedź na wymianę do mechanika. Skasuje Cię góra 100zł w silniku 8V, a będziesz miał wszystko dobrze ustawione łącznie z regulacją aparatu zapłonowego. Rozrząd to nie jest takie hop siup, tutaj nie liczy się tylko wiedza teoretyczna - książkowa, ale przede wszystkim wieloletnia praktyka w tej dziedzinie.
A co do odpowiedzi na pytania:
AD1: Kół pasowych nie zdejmujemy, wystarczy poluzować rolkę napinającą.
AD2: Pompa wody nie jest napędzana z paska rozrządu.
AD3: Co do tego pytania, to szczerze nie pamiętam, ale na 100% nie potrzebujesz do tego żadnych nietypowych wynalazków.
AD4: Co do napięcia paska... jakby to wytłumaczyć... po założeniu musisz go przekręcić wzdłuż jego własnej osi, nie powinien się wykręcić bardziej niż 90 stopni.
Jeśli chodzi o porady:
Najpierw zdejmujesz pasek alternatora i osłonę paska rozrządu. Następnie ustawiasz silnik według znaków na kołach, całą instrukcję jak to wykonać znajdziesz w książkach, które są w dziale download. Następnie luzujesz rolkę, zdejmujesz pasek i wymieniasz rolkę napinającą. zakładasz nowy pasek cały czas pilnując znaków na kołach i napinasz go odpowiednio przy pomocy rolki. Potem składasz wszystko do kupy w odwrotnej kolejności. Jeśli robisz to po raz pierwszy to dużo wygodniej Ci będzie kiedy wyjmiesz chłodnicę i grill. Oczywiście nie jest to konieczne, ale będziesz dużo lepiej widział znaki na kołach. Powodzenia, to naprawdę jest wykonalne.
Łoj , jerry 84 - chyba kółka pasowe to kolega musi ściągnąć bo przeszkadzała będzie dolna plastikowa osłona tego paska rozrządu
A wygląda to tak :
Na czerwono zamazałem osłonę , na niebiesko koło zębate wału korbowego i na różowo pierdolnik na pompie wody , do którego przykręcone jest 3-ma śrupkami napędzające kółko pasowe .
Ale to zaden problem i nie trzeba od razu gnać do mechaniora .
Pobabrasz się trochę , ale DUMA i satysfakcja zostanie - sam se zrobiłem .
Całkiem inaczej się jeżdzi .Poważnie gadam .
A wygląda to tak :
Na czerwono zamazałem osłonę , na niebiesko koło zębate wału korbowego i na różowo pierdolnik na pompie wody , do którego przykręcone jest 3-ma śrupkami napędzające kółko pasowe .
Ale to zaden problem i nie trzeba od razu gnać do mechaniora .
Pobabrasz się trochę , ale DUMA i satysfakcja zostanie - sam se zrobiłem .
Całkiem inaczej się jeżdzi .Poważnie gadam .
Da się bez problemu też zielony byłem, nie było tak źle. I potwierdzam koło pompy wody trza zwalać bo osłona a co za tym pasek nie zejdzie. Koła pasowe schodzą luźno po odkręceniu śrub. I dla pewności przekręć ręcznie ze 2 x wałem po złożeniu. Chłodnicę można podnieść trochę do góry bez rozpinania węzy wodnych, zawsze to trochę więcej miejsca, przynajmniej ja tak robiłem.
Nie , no ja nie przeczę . Jak mus to mus , chociażby i dla wygody .
U mnie jak widać nic tam nie ma , bo to najprostszy golas . Jak podniosę maskę to istna czeluść - czołgowy silnik by tam się zmieścił .
Spider 15 , - dobrze zrobisz jak przed demontażem kółka pasowego z wału korbowego , oznaczysz go albo zapamiętasz jak siedziało .
Niby tam nie można się pomylić , bo na kole zębatym wału korbowego wystaje bolec który wchodzi w otwór kółka pasowego i inaczej sie po prostu nie da tego skręcić .
Jednak bolczyk ma średnicę ??5mm. , a dziurka ?? 8 mm.
Tak więc można tym kółkiem manewrować i w każdym przypadku 4 śrupki mocujące to kółko pasowe dają się swobodnie wkręcić .
Tylko że z jednego skrajnego położenia do drugiego , znak ( nacięcie ) na obwodzie , w moim przypadku dawało przesunięcie 2 ząbków . A to dużo .
[ Dodano: 2011-08-23, 15:44 ]
Są to śrubki 8-emki , tylko że na klucz ampułowy .
Tak to wygląda .
U mnie jak widać nic tam nie ma , bo to najprostszy golas . Jak podniosę maskę to istna czeluść - czołgowy silnik by tam się zmieścił .
Spider 15 , - dobrze zrobisz jak przed demontażem kółka pasowego z wału korbowego , oznaczysz go albo zapamiętasz jak siedziało .
Niby tam nie można się pomylić , bo na kole zębatym wału korbowego wystaje bolec który wchodzi w otwór kółka pasowego i inaczej sie po prostu nie da tego skręcić .
Jednak bolczyk ma średnicę ??5mm. , a dziurka ?? 8 mm.
Tak więc można tym kółkiem manewrować i w każdym przypadku 4 śrupki mocujące to kółko pasowe dają się swobodnie wkręcić .
Tylko że z jednego skrajnego położenia do drugiego , znak ( nacięcie ) na obwodzie , w moim przypadku dawało przesunięcie 2 ząbków . A to dużo .
[ Dodano: 2011-08-23, 15:44 ]
Są to śrubki 8-emki , tylko że na klucz ampułowy .
Tak to wygląda .