Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 '89] Amortyzatory i sprężyny tył...

ODPOWIEDZ
saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

[80 b3 '89] Amortyzatory i sprężyny tył...

Post autor: saint99 » 08 wrz 2007, 09:59

Mam z tyłu zielone amortyzatory... Czy takie były montowane w tych modelach czy one były już zmieniane ? Jak poznać czy moja 80 to s-line czy nie ? Jak poznać czy moj silnik ma 75 czy 90 KM ? Silnik 1.8 symbol nie podam, bo nie znajdę go :)

a druga sprawa to przysiadanie tyłu... jak obciążę auto 5 osobami i jeszcze jakimś obciążeniem w bagażniku tył bardzo siada... myślę, że sprężyny są jeszcze zdrowe i to jest normalne zachowanie tylko brzydko to wygląda i chciałbym coś z tym zrobić... co proponujecie ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 wrz 2007, 14:34

Co do przysiadania to niektórzy dają gumy między ogniwa sprężyn, ale słyszałem że może to powodować nadmierne usztywnienie tylniego zawieszenia i może trochę skakać na dziórach.
Części samochodowe online - Motostacja

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 08 wrz 2007, 15:27

też o tym słyszałem... używa to ktoś z klubowiczów ? jak to się spisuje ?
Obrazek

Moja B4 2.8 V6

kam_nata
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 cze 2007, 17:42
Lokalizacja: włocławek

Post autor: kam_nata » 08 wrz 2007, 15:56

Ja przed wymianą sprężyn i amorków miałem gumy w starych, bo już mi dobijało jak miałem 5 osób. Po włożeniu gum poprawiło sie, samochód stał wyżej i problem z dobijaniem sie skończył. A na dziurach auto zachowywało sie w miarę normalnie, na pewno nie skakało. Myślę jednak że takie rozwiązanie to jedynie na krótko. Proponuję zmienić amorki i sprężyny. Zobaczysz jak bardzo sie poprawi komfort jazdy. Należy też pamiętać o kwestii bezpieczeństwa.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 wrz 2007, 20:00

To że to rozwiązanie na krótko z tymi gumami to popieram. Można powiedzieć że to rozwiązanie doraźne, ale nie na dłuższą mete. Jeśli często jeździsz z obciążeniami to te gumy długo też nie potrzymają.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 09 wrz 2007, 03:43

saint99 pisze:Jak poznać czy moja 80 to s-line czy nie ?
Nie było 80tek w wersji s-line ;-) zarówno b3 jak i b4.
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 09 wrz 2007, 15:35

hołard, dzięki za wiadomość :)

Co sądzicie o czerwonych sprężynach obniżonych o 40mm do tego modelu ? Warto zmienić na nie w mojej sytuacji ? Bo zmiana tak czy siak będzie a dużo droższe nie są... A amorki to pewnie sachs albo kayaba nie ?
Obrazek

Moja B4 2.8 V6

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 11 wrz 2007, 02:26

Ale jak pomienisz na -40 to przy komplecie pasażerów i jakimś tam bagażu tył jeszcze bardziej ci siądzie. Także to raczej pogorszy ci tylko twoj problem przysiadania tyłka przy pełnym aucie, chyba że cię nie zrozumiałem :roll: ;-)
"Coupe 2,6 ABC 96r"
"Howard edition"
Moje V6: viewtopic.php?t=3545&start=0

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 11 wrz 2007, 07:58

ja mam tył podwyzszony o 6.5cm ze wzgledu na to iż tez przewoże rodzinke i bagażnik full załadowany. mam wsadzone podkładki pod sprzezyny ale aż przy samym kielichu amortyzatora, nie jakies miedzy zwojami. zrobie ci później fotki jak to wyglada ;-) >przyznam tez chciałem obnizać autko"tzn usztywniac" ale taniej mnie wyniosło cos takiego i nie narzekam.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2007, 20:17 przez Dziki, łącznie zmieniany 1 raz.

saint99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 23 cze 2007, 22:23
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: saint99 » 11 wrz 2007, 09:19

hołard, myślałem że jak obniże to od razu bedzie sztywniejszy i już nie przysiądzie ale chyba to zły pomysł na te nasze drogi :/ Kupiłem już te gumy do spręzyn auto delikatnie się podniosło nie wiem jak pod obciążeniem bo jeszcze nie miałem okazji wypróbować
Obrazek

Moja B4 2.8 V6

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 wrz 2007, 12:14

Dziki pisze:ja mam tył podwyzszony o 6.5cm ze wzgledu na to iż tez przewoże rodzinke i bagażnik full załadowany. mam wsadzone podkładki pod sprzezyny ale aż przy samym kielichu amortyzatora, nie jakies miedzy zwojami. zrobie ci później fotki jak to wyglada ;-) >przyznam tez chciałem obnizać autko"tzn usztywniac" ale taniej mnie wyniosło cos takiego i nie narzekam.
Słyszałem o czymś takiem. Kumpel też takie coś zrobił w passacie, bu dużo nim przewozi a jak dupe wlukł taką opuszczoną to ciągle się panowie policjanci do niego czepiali że co on tam przewozi. Też właśnie dał jakieś gumy od góry (dokładnie nie wiem jak to rozwiązał), ale mówi że teraz przy full załadunku auto nie ma rarwanej dupy tylko siedzi normalnie. Więc może to jest rozwiązanie.
Części samochodowe online - Motostacja

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 11 wrz 2007, 20:33

porównaj ze swoją Audiolą prześwit w nadkolach ;-)
przód mam orginalny i przy alu 14cali mam 18cm,
tył mam podwyższony do 21cm ale tył mam alusy 15calowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga