Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] remont czy wymiana silnika?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

[B4 2.0 ABK] remont czy wymiana silnika?

Post autor: sylwester28ET » 24 sie 2011, 09:40

Witam...
Stała się rzecz straszna, mianowicie wracając z pracy AUDI 80 B4 2.0 , silnik zaczął wydawać bardzo głośne dźwięki.Po dokładnej analizie czyli rozłożeniu silnika na części okazało się że obróciło panewkę na wale. Widać jest wyraźnie że ten głośny dźwięk który się wydobywał to pochodził od uderzenia tłoka w głowicę. I teraz lepiej będzie zrobić remont czy też wstawić używany silnik?
Dodam iż obecny przebieg wynosi 290 000 km.

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-08-25, 20:02 ]
Poprawiłem temat, następny źle nazwany pójdzie do kosza bez ostrzeżenia! Pamiętaj o dodawniu [ ]
Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, 19:55 przez sylwester28ET, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 24 sie 2011, 09:49

Koszt remontu stanowczo przekroczy cenę zakupu nowego silnika. Są firmy które sprzedają silniki udzielając na nie 3 msc gwarancji.
Także ja bym się nie bawił w naprawę silnika. Tym bardziej, że w Twoim przypadku trzeba by zrobić:
:arrow: szlif i wyważanie wałka korbowego
:arrow: kapitalny remont głowicy
:arrow: wymiana tłoka/ów + nadwymiarowe panewki korbowodów
...w zasadzie robiąc to wszystko można by się już pokusić o honowanie cylindrów i założenie nadwymiarowych tłoków wraz z nowymi pierścionkami.
Idąc tym tokiem działań, zrobiłbyś sobie prawie nowy silnik <ok> . Tylko niestety cena będzie wysoka.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 24 sie 2011, 09:50

Szukaj nowego

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 24 sie 2011, 09:52

Reasumując :!: Bo trochę namotałem :-P . Wybór należy do Ciebie.
Kupując drugi używany silnik nie masz pewności ile ma tak naprawdę nalatane i ile czasu pozostało mu do kapitalki. Sprawa też dość istotna, ile chcesz na to przeznaczyć?

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 24 sie 2011, 12:48

swapuj 1z

kubagaco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 15 lut 2011, 20:22
Lokalizacja: Przybówka

Post autor: kubagaco » 24 sie 2011, 13:01

jak zrobisz remont to będziesz wiedział co masz w nim.

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 24 sie 2011, 13:08

zgodzę się z poprzednikiem ja też robiłem remont i myślałem o kupnie innego ale zostałem przy remoncie i nie żałowałem dlatego że wiedziałem co jest pod maską i że nie padnie za rok czy dwa ale wybór należy do ciebie

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 24 sie 2011, 13:22

Po pokonaniu dokładnych pomiarów okazuje się że szlif wałka jest niemożliwy ponieważ podczas jazdy panewka bardzo wytarła korbowód i niema takich rozmiarów panewek aby to wszystko spasowało :-(
Więc do remontu musiałbym doliczyć kupno wałka.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 24 sie 2011, 13:37

Kupno używanego wału nie stanowi chyba większego problemu? :-P

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 24 sie 2011, 13:51

Na chwilę obecną to robiłem rozeznanie w kupnie używki silnika, w mojej okolicy Audi na szrocie to jest rzadkość.
A tym bardziej na wielopunkcie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 24 sie 2011, 19:41

Rzucaj 1.8 20v z a4 moim zdaniem najtansza alternatywa. Silniki ABK wiekowe juz i ciezko znaleść dobry, a 1.8 o wiele łatwiej znaleźc i dobry i nie wiele wiecej roboty przy przezuceniu.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 25 sie 2011, 19:52

Cena za używany silnik ABK to około 1000 zł.
To dość wygórowana cena, i silniki które lekko mają ponad 200 tyś. przebiegu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 sie 2011, 20:01

Chyba typowa cena szrotu, jak chcesz taniej to szukaj ludzi którzy rozbili (albo ktoś im rozbił) taki samochód i sami sprzedają swoje auto na części.

Kumpel ma do sprzedania kompletny 1.8 20V z 1999 roku z Passata chce 1100zł za nieogołocony silnik bo tylko zagraca mu szopę.

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 26 sie 2011, 09:05

Tylko że wydając 1000 za coś co może pochodzi do przyszłego roku, to chyba jest trochę przesadą,
bo przecież mam kawałek do pracy i śmigam codziennie samochodem.
To lepiej już zrobić remont :roll:

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 26 sie 2011, 09:10

Sam sobie odpowiadasz na pytanie ;) Jeśli masz kase rób remont. Zawsze bardziej jest to opłacalne niz kupno uzywki " niezanego pochodzenia " Nigdy nie wiesz ile uzywany pochodzi. Chyba ze wyrwiesz uzywany w naprawde dobrej, niskiej cenie, wtedy mozna cos myśleć. :-P
A ze sie tak spytam z ciekawosci... Silnik 1.8 20V z a4 podchodzi bez przeróbek ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl