[B4 2.0 ABK] remont czy wymiana silnika?
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
[B4 2.0 ABK] remont czy wymiana silnika?
Witam...
Stała się rzecz straszna, mianowicie wracając z pracy AUDI 80 B4 2.0 , silnik zaczął wydawać bardzo głośne dźwięki.Po dokładnej analizie czyli rozłożeniu silnika na części okazało się że obróciło panewkę na wale. Widać jest wyraźnie że ten głośny dźwięk który się wydobywał to pochodził od uderzenia tłoka w głowicę. I teraz lepiej będzie zrobić remont czy też wstawić używany silnik?
Dodam iż obecny przebieg wynosi 290 000 km.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-08-25, 20:02 ]
Poprawiłem temat, następny źle nazwany pójdzie do kosza bez ostrzeżenia! Pamiętaj o dodawniu [ ]
Stała się rzecz straszna, mianowicie wracając z pracy AUDI 80 B4 2.0 , silnik zaczął wydawać bardzo głośne dźwięki.Po dokładnej analizie czyli rozłożeniu silnika na części okazało się że obróciło panewkę na wale. Widać jest wyraźnie że ten głośny dźwięk który się wydobywał to pochodził od uderzenia tłoka w głowicę. I teraz lepiej będzie zrobić remont czy też wstawić używany silnik?
Dodam iż obecny przebieg wynosi 290 000 km.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2011-08-25, 20:02 ]
Poprawiłem temat, następny źle nazwany pójdzie do kosza bez ostrzeżenia! Pamiętaj o dodawniu [ ]
Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, 19:55 przez sylwester28ET, łącznie zmieniany 1 raz.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Koszt remontu stanowczo przekroczy cenę zakupu nowego silnika. Są firmy które sprzedają silniki udzielając na nie 3 msc gwarancji.
Także ja bym się nie bawił w naprawę silnika. Tym bardziej, że w Twoim przypadku trzeba by zrobić:
szlif i wyważanie wałka korbowego
kapitalny remont głowicy
wymiana tłoka/ów + nadwymiarowe panewki korbowodów
...w zasadzie robiąc to wszystko można by się już pokusić o honowanie cylindrów i założenie nadwymiarowych tłoków wraz z nowymi pierścionkami.
Idąc tym tokiem działań, zrobiłbyś sobie prawie nowy silnik <ok> . Tylko niestety cena będzie wysoka.
Także ja bym się nie bawił w naprawę silnika. Tym bardziej, że w Twoim przypadku trzeba by zrobić:
szlif i wyważanie wałka korbowego
kapitalny remont głowicy
wymiana tłoka/ów + nadwymiarowe panewki korbowodów
...w zasadzie robiąc to wszystko można by się już pokusić o honowanie cylindrów i założenie nadwymiarowych tłoków wraz z nowymi pierścionkami.
Idąc tym tokiem działań, zrobiłbyś sobie prawie nowy silnik <ok> . Tylko niestety cena będzie wysoka.
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- sylwester28ET
- Forum Audi 80
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Sam sobie odpowiadasz na pytanie Jeśli masz kase rób remont. Zawsze bardziej jest to opłacalne niz kupno uzywki " niezanego pochodzenia " Nigdy nie wiesz ile uzywany pochodzi. Chyba ze wyrwiesz uzywany w naprawde dobrej, niskiej cenie, wtedy mozna cos myśleć.
A ze sie tak spytam z ciekawosci... Silnik 1.8 20V z a4 podchodzi bez przeróbek ?
A ze sie tak spytam z ciekawosci... Silnik 1.8 20V z a4 podchodzi bez przeróbek ?