[b4 1,9tdi 1z] jak ciepły to po odpaleniu sam dodaje gazu...
[b4 1,9tdi 1z] jak ciepły to po odpaleniu sam dodaje gazu...
Witam. Jestem lekko rozbity tym co mnie spotkało. Autko odpala na zimnym i ciepłym bez problemu, jednak kiedy silnik jest rozgrzany to przy odpaleniu sam dodaje mi gazu do 2 tyś obrotów na dosłownie 2 sek i potem wraca do normalnych obrotów, przy tym zakopci na czarno i ...hm właściwie traci moc. Turbinę słychać ale nie mam tego odejścia... Kiedy jest zimny wszystko wraca do normy dopóki go nie wyłączę i ponownie odpalę. Będąc u mechanika na "oko" stwierdził że może to być pompa wtryskowa.....Może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie o co kaman....proszę o jakieś sugestie....pozdrawiając klubowiczów
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Może to być wina nastawnika, ponieważ pompa przy odpalaniu podaje możliwie największą dawkę paliwa, zaraz po odpaleniu dawka paliwa jest cięta do odpowiedniej wartości jaka jest na biegu jałowym. U Ciebie cięcie tej dawki wynosi ok 2s co jest za długo.
Dodatkowo brak mocy może być spowodowany kończącą się sekcją tłoczącą. Jak jest rozgrzany to polej sekcję wysokiego ciśnienia zimną wodą.
Dodatkowo brak mocy może być spowodowany kończącą się sekcją tłoczącą. Jak jest rozgrzany to polej sekcję wysokiego ciśnienia zimną wodą.
Jestem tego samego zdania (z własnego doświadczenia)endriu210 pisze: mi to wygląda raczej na zawór 109
Też miałem takie objawy i wystarczyło tylko odkręcić ten zawór N-109 (odcinający paliwo),
przeczyścić go benzyną ekstrakcyjną i wkręcić.
Ale za nim go odkręcisz sprawdż najpierw (przeczyść) styk (zaworu) do którego dochodzi kabelek.Czasem to pomaga
rocznik audi 1995, autko traci moc wtedy jak sie rozgrzeje. Wracając z pracy 1h temu odpaliła mi ok bez podniesienia obrotów i przejechałem 60 km. Autko śmiga jak powinno, kiedy jednak dojechałem do domu, zgasiłem je i ponownie odpaliłem obroty podniosły sie znowu i odczuwalny jest duzy spadek mocy.tak jakby turbina nie działała (ale słychać ją jak gwiźdże). byłem w serwisie pokazało mi 4 błędy....jutro podjade jeszcze raz spisze błędy i wrzuce je tutaj. moze cos poradzicie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niezły serwis :roll: za darmo chyba robią :mrgreen:gercun pisze:byłem w serwisie pokazało mi 4 błędy....jutro podjade jeszcze raz spisze błędy
podali ci chłopaki prawdopodobną przyczynęgercun pisze:moze cos poradzicie.
endriu210 pisze: mi to wygląda raczej na zawór 109
no więc trzeba sprawdzić n109 <ok>sowa_81 pisze:Jestem tego samego zdania (z własnego doświadczenia)
sprawdzone,tzn odkręcone przeczyszczone!!!...dalej to samo :-x,niestety nie zdążyłem ponownie do serwisu się udać żeby spisać błędy ale jutro to uczynie i bedziemy dumać dalej....pozatym wku....nie maxmalne dopieła mi dzisiaj nagrzewnica, która "puściła mocz" na moje nowe dywaniki <buu>MUNIOR pisze:no więc trzeba sprawdzić n109 <ok>
[ Dodano: 2011-09-22, 08:52 ]
witam po przerwie. znalazłem troche czasu i podjechałem do serwisu. Oto błędy które się pojawiły:
01237 zawór odcinania paliwa n-109, usterka mechaniczna, statyczna
00527 Czujnik temperatury w kolektorze ssącym g72, przerwa/zwarcie z potencjałem plus, usterka sporadyczna
Stawiam pytanie....czy ktoś z Was szanownych klubowiczów posiada taki czujnik do pompy wtryskowej lub zna kogoś kto mógłby mi pomóc.
[ Dodano: 2011-09-24, 17:31 ]
...zaworek wymieniony, problem załatwiony....zetorek śmiga dalej....