Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9tdi 1z] jak ciepły to po odpaleniu sam dodaje gazu...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gercun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 sty 2011, 16:35
Lokalizacja: Chełmża

[b4 1,9tdi 1z] jak ciepły to po odpaleniu sam dodaje gazu...

Post autor: gercun » 24 sie 2011, 08:56

Witam. Jestem lekko rozbity tym co mnie spotkało. Autko odpala na zimnym i ciepłym bez problemu, jednak kiedy silnik jest rozgrzany to przy odpaleniu sam dodaje mi gazu do 2 tyś obrotów na dosłownie 2 sek i potem wraca do normalnych obrotów, przy tym zakopci na czarno i ...hm właściwie traci moc. Turbinę słychać ale nie mam tego odejścia... Kiedy jest zimny wszystko wraca do normy dopóki go nie wyłączę i ponownie odpalę. Będąc u mechanika na "oko" stwierdził że może to być pompa wtryskowa.....Może ktoś z Was miał podobny przypadek i wie o co kaman....proszę o jakieś sugestie....pozdrawiając klubowiczów

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 sie 2011, 10:11

Może to być wina nastawnika, ponieważ pompa przy odpalaniu podaje możliwie największą dawkę paliwa, zaraz po odpaleniu dawka paliwa jest cięta do odpowiedniej wartości jaka jest na biegu jałowym. U Ciebie cięcie tej dawki wynosi ok 2s co jest za długo.
Dodatkowo brak mocy może być spowodowany kończącą się sekcją tłoczącą. Jak jest rozgrzany to polej sekcję wysokiego ciśnienia zimną wodą.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 sie 2011, 12:10

napisz który rok audi?
gercun pisze:hm właściwie traci moc
tzn? nie ma mocy na zimnym ciepłym czy jak?podstawa to podpiać pod kompa i zrobić logi, co do wzrostu obr do 2tyś na rozgrzanym silniku po odpaleniu ty wyglada na za duza dawke rozruchowa, może czujnik temperatury cieczy szwankuje

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 24 sie 2011, 14:29

Zrób diagnozę mi to wygląda raczej na zawór 109 ;-)

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 24 sie 2011, 16:30

endriu210 pisze: mi to wygląda raczej na zawór 109
Jestem tego samego zdania (z własnego doświadczenia)
Też miałem takie objawy i wystarczyło tylko odkręcić ten zawór N-109 (odcinający paliwo),
przeczyścić go benzyną ekstrakcyjną i wkręcić.
Ale za nim go odkręcisz sprawdż najpierw (przeczyść) styk (zaworu) do którego dochodzi kabelek.Czasem to pomaga ;-)

Awatar użytkownika
gercun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 sty 2011, 16:35
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: gercun » 24 sie 2011, 17:30

rocznik audi 1995, autko traci moc wtedy jak sie rozgrzeje. Wracając z pracy 1h temu odpaliła mi ok bez podniesienia obrotów i przejechałem 60 km. Autko śmiga jak powinno, kiedy jednak dojechałem do domu, zgasiłem je i ponownie odpaliłem obroty podniosły sie znowu i odczuwalny jest duzy spadek mocy.tak jakby turbina nie działała (ale słychać ją jak gwiźdże). byłem w serwisie pokazało mi 4 błędy....jutro podjade jeszcze raz spisze błędy i wrzuce je tutaj. moze cos poradzicie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sie 2011, 18:09

gercun pisze:byłem w serwisie pokazało mi 4 błędy....jutro podjade jeszcze raz spisze błędy
Niezły serwis :roll: za darmo chyba robią :mrgreen:
gercun pisze:moze cos poradzicie.
podali ci chłopaki prawdopodobną przyczynę
endriu210 pisze: mi to wygląda raczej na zawór 109
sowa_81 pisze:Jestem tego samego zdania (z własnego doświadczenia)
no więc trzeba sprawdzić n109 <ok>

sowa_81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 08 kwie 2008, 18:20
Lokalizacja: Warszawa/WF

Post autor: sowa_81 » 24 sie 2011, 19:52

gercun pisze:byłem w serwisie pokazało mi 4 błędy.
i co powiedzieli na nie :?:

gercun, sprawdż ten styk (odkręć,przeczyść go),który zaznaczyłem Ci na zdjęciu
Obrazek

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 sie 2011, 20:37

jeszcze jedno :!: :mrgreen: nie zapomnij zajrzeć też do czujnika położenia wału ;-)

Awatar użytkownika
gercun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 sty 2011, 16:35
Lokalizacja: Chełmża

Post autor: gercun » 25 sie 2011, 18:31

MUNIOR pisze:no więc trzeba sprawdzić n109 <ok>
sprawdzone,tzn odkręcone przeczyszczone!!!...dalej to samo :-x,niestety nie zdążyłem ponownie do serwisu się udać żeby spisać błędy ale jutro to uczynie i bedziemy dumać dalej....pozatym wku....nie maxmalne dopieła mi dzisiaj nagrzewnica, która "puściła mocz" na moje nowe dywaniki <buu>

[ Dodano: 2011-09-22, 08:52 ]
witam po przerwie. znalazłem troche czasu i podjechałem do serwisu. Oto błędy które się pojawiły:
01237 zawór odcinania paliwa n-109, usterka mechaniczna, statyczna

00527 Czujnik temperatury w kolektorze ssącym g72, przerwa/zwarcie z potencjałem plus, usterka sporadyczna

Stawiam pytanie....czy ktoś z Was szanownych klubowiczów posiada taki czujnik do pompy wtryskowej lub zna kogoś kto mógłby mi pomóc.

[ Dodano: 2011-09-24, 17:31 ]
...zaworek wymieniony, problem załatwiony....zetorek śmiga dalej....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga