Rok Produkcji - 1994
Nadwozie - Sedan
Silnik - był 2.0 16V ACE jest 1.8T AMB
Napęd - <quattro>

Dodatkowo w 1994 Audi zbudowało ok. 2500 sztuk modelu Audi 80 Competition quattro na rynek europejski, w celu uzyskania homologacji dla aut startujących w wyścigach samochodów turystycznych DTM i dla uczczenia odniesionych w tej serii sukcesów. Auta były wyposażone w napęd na obie osie, silnik 2.0 16V i występowały wyłącznie w nadwoziu sedan. Na zewnątrz 80 Competition quattro można rozpoznać po przednim zderzaku takim jak w modelu S2/Coupe V6, reflektorach z modelu V6, lotce montowanej na tylnej klapie, 16 calowych alufelgach o specjalnym wzorze, a także charakterystycznym tylnym zderzaku. Auto występowało tylko w trzech kolorach nadwozia: czerwonym Laser, czarnym perłowym Vulcan i srebrnym Kristall. Wewnątrz znajdowała się specjalna plakietka z logo modelu. Model ten posiadał standardowo poduszkę powietrzną i można było zamówić do niego dwa pakiety wyposażenia. Pierwszy obejmował radioodtwarzacz Audi Gamma z anteną w tylnej szybie, elektrycznie otwierany szyberdach i regulowany na wysokość fotel kierowcy, drugi pakiet z kolei oferował klimatyzację, elektrycznie sterowane wszystkie szyby i lusterka. Obok modeli S2 i RS2, Competition quattro stały się cennymi, rzadkimi i poszukiwanymi przez kolekcjonerów modelami.

Nadszedł czas żebym i ja pokazał swoja Be-Czwórkę.
A wiec zaczęło się tak, szukałem samochodu a konkretnie VW lub Audi w jakiejś fajnej wersji, no i znalazłem B4 Competition w kolorze LaserRot, pojechałem, obejrzałem i kupiłem.


- El. szyby przód.
- El. lusterka.
- El. szyberdach.
- El. regulacja świateł.
- Podgrzewane spryskiwacze szyb i lusterka.
- Wspomaganie.
- Centralny zamek.
- Alarm.
- Poduszka powietrzna kierowcy.
Tyle fabryka dała.

Audio to seryjny zestaw Audi czyli z przodu pod szybą 10 cm Nokia, z tyłu w drzwiach 16 cm Nokia+wysokie tony również w drzwiach, całość sterowana przez Sony Black Panel CDX-M800.




Fotki słabe bo robione tel.






[center]=============== Rok 2007 ===============[/center]





[center]=============== Rok 2008 ===============[/center]

Tłumik przeliczony rezonansem i przepustowością pod silnik.
Jak założę to napisze jak brzmi w zestawie 2,5"+środkowy seria.



Dawno nic nowego nie było wiec czas na mała aktualizacje. Audik prawie miesiąc odpoczywał po malej stłuczce (klosz lampy, kierunek, halogen i pęknięty zderzak - tyle się popsuło), z racji tego ze dwa razy tego samego nie lubię rozbierać wiec od razu było zrobione to co było trzeba zrobić czyli przednie błotniki, parę rzeczy w zawieszeniu (teraz wreszcie przestało coś stukać, zostały wymienione poduszki Macphersona na Lemfordera i łączniki stabilizatora FebiBilstein), zabezpieczone zostało to i tamto, poskładane do kupy i Compi znowu jeździ. :mrgreen:
Oczywiście nie obyło się bez zmian, ramki w lampach, kierunki i halogeny zmieniły kolor na czarny matowy. Halogeny zostały wyposażone w żarówki Osram Night Breaker, świecą świetnie. <ok>
Końcowy tłumik został zmieniony na przelotowy odpowiednik o średnicy przelotu 2", w połączeniu z reszta o średnicy 2,5" i seryjnym tłumikiem środkowym jest głośniej, dużo głośniej ale tragedii nie ma, w osiągach wiele to nie zmieniło ale to co czuć to lepiej się wkręca i szybciej reaguje na pedał gazu.
Poza tym na montaż czekają tylne łożyska SKF.
Całość została potraktowana pasta polerska i woskiem, mały wypad w plener i sesja a oto jej efekty.



Efekt :?: Mega :!: świecą i wyglądają. 8-)
Na razie jeszcze nie moje własne bo te to akurat formaticowi z garażu zawinąłem bo jak wiadomo tymczasowo ma furaka w rozbiórce wiec mu nie potrzebne (ciekawe kiedy się zorientuje


Ksenonik to HID H1 10000K, wygląda bardzo ładnie z czerwonym :lol: a świeci o wiele lepiej niż żarówka i dużo lepiej niż mój były ksenon bez soczewy.
Wielkie




Przed wrzuceniem wkładki K&N pociągnąłem wydajniejszy dolot zimnego powietrza ze zderzaka bo ten oryginalny z lampy to coś nie bardzo mi się podobał.
Grill w całości pomalowany pod kolor lampiszonów.

Takie sobie dwie fajne foty z czarna Borą. <oki>
Wlepa.
[center]=============== Rok 2009 ===============[/center]

Wnętrze.
http://imageshack.us/photo/my-images/4/ ... przod.jpg/
Pierwsze promienie słońca w tym roku i pierwsza warstwa wosku.
Maskownice głośników made by Słonik, bo oryginalne strasznie tłumią dźwięk.
jakiś głupi Helmut pociął mi półkę tylna wiec trzeba było coś z tym zrobić.
W trakcie reanimacji:
I już jak nowa, materiał to taki jak można kupić w sklepie car audio do obijania skrzyń w kolorze czarnym, jest taki sam jak ten oryginalny którym była obita półka. :mrgreen:
http://imageshack.us/photo/my-images/4/zdjcie307.jpg/
Odkąd mam to auto w przełączniku DIFF spalona była jedna żarówka i świeciła się tylko tylna oś, co się trafił jakiś laik w moim aucie po zmroku to się pytał czy ma teraz włączony napęd na tył tylko :lol: . I tak stare poczciwe żarówki zastąpiły czerwone LEDy, trzeba trochę pokombinować z pochyleniem pierwszej żarówki w stronę tyłu pod skosem żeby świeciło całe równo ale jest git, sieci calutkie bardzo mocno i jaskrawo na taki fajny jasny czerwony kolor, zdjęcie nie oddaje efektu.
Wreszcie przyszedł czas na moje letnie papucie oraz porządne czyszczenie i woskowanie taczki. 8-)
Nowy sezon i nowe pomysły, na pierwszy ogień poszły soczewy.
Teraz wg mnie jest o niebo lepiej i nie ma lepszej opcji w połączeniu z czerwonym lakierem.
Trafiła się okazja więc wziąłem i przytargałem na plac z kumplem (za co mu w tym miejscu wielkie dzięki <pijaczek> ), jest wszystko co pod autem od skrzyni do tyłu, linki od ręcznego, czujniki ABS, nawet przełącznik DIFF z tunelem środkowym i schowkiem na kasety, napęd nie wykazuje żadnych luzów na przegubach czy moście coś się przyda na pewno.
http://imageshack.us/photo/my-images/3/zdjcie304.jpg/

Tarcze MikodaGT 280 mm + klocki Textar.
Płyn Ferrodo 5.1
Przedni i tylny stabilizator z nowymi mocowaniami.
I wreszcie wymarzone szerokie siedemnastki na niskim ET czyli Brock B1 8,5x17" ET13 model z polerowanym rantem, <ok> opony ContiSportCotact 215/45.

Malowany był tylny zderzak, pokrywa bagażnika i spoiler. Emblematów żadnych na klapie nie będzie, spoiler zostaje tam gdzie być powinien, kółka założone.

Cały samochód wg mnie sprawia wrażenie takiego masywnego a patrząc na tył auta oryginalne końcówki wydechu wyglądały jak z Japończyka

Długość jest celowo inna żeby pasowało do linii zderzaka.
Klasówka 60 mm.

Tym razem mało widocznego ale nie o to chodzi.
Przepustnice prawie każdy widział jak wygląda, klapka w środku mocowana jest do trzpienia na śrubki które wystają i utrudniają przepływ powietrza, poza tym jest kilka przewężeń powodujących zawirowania. Idąc za sprawdzonym patentem postanowiłem wygładzić przelot przez przepustnice i zniwelować wszystkie możliwe uskoki oraz nierówności powodujące zawirowania. W ACE jest tzw podwójna przepustnica i przelot przez mały kanał jest mało aerodynamiczny i sporo mniejszy niż klapka co również postanowiłem zmienić ale w granicach rozsądku (ok. 1 mm po obwodzie) oraz tak jak z dużą możliwie maksymalnie go wygładzić. Wlot do kolektora też wyczyściłem i wygładziłem.
Efekt wyczuwalny jest taki że z małej przepustnicy zdecydowanie lepiej się wkręca i przy większych prędkościach np przyspieszając tak od 120 km/h też jest lepiej.
Przed.
Po.

Od zawsze podobały mi się żółte klosze jak w autach Francuskich, do 80tki pod soczewkę niestety takowych nie ma


Tak wygląda żarnik:
A tak skompletowany już zestaw HID:
A tak to świeci:
W dzień wygląda to tak. <ok>
http://img8.imageshack.us/my.php?image=zdjcie221q.jpg/
http://img31.imageshack.us/my.php?image=zdjcie222.jpg/
Jednym się spodoba innym pewnie nie, ja mam co chciałem więc efekt zamierzony osiągnięty.



Panewka korbowa na drugim cylindrze, szarpnął i zgasł, myślałem że z trojki ruszyłem, Bogu dziękować że na skrzyżowaniu a nie przy 140 km/h i że dała rade przywieść mnie z nad morza z powrotem.
Czemu nie wiem, olej był, kontrolka żadna się nie zapaliła, kręcony wysoko nie był wtedy ani w najbliższej przeszłości. Po rozebraniu okazało się że wałek pośredni ma luz na panewkach i prawdopodobnie tedy ginęło ciśnienie, zegar ciśnienia nie zauważyłem żeby pokazywał jakieś spadki, ponoć luz na tym wałku to częsty przypadek w 16V grupy VAG, powiedział tak gość od regeneracji takich rzeczy, pompy oleju na razie poza organoleptyczna ocena nie ma jak sprawdzić.
Druga teoria to taka że przyłapało ją kiedyś w przeszłości i tak się wycierała powoli. Prawdy raczej nigdy się nie dowiem jak było i dlaczego, zresztą to już nieważne.
Na razie tyle.


Wał już zrobiony, wydał spokojnie na pierwszy nad wymiar więc luzik w tym temacie.
Czekając aż ludzie mający więcej pojęcia ode mnie o mechanice zrobią co trzeba coś tam dłubię wieczorami.

http://img3.imageshack.us/i/zdjcie011n.jpg/



Tak wygląda.
http://img4.imageshack.us/i/zdjcie055l.jpg/

http://img9.imageshack.us/i/zdjcie369.jpg/
Opis jak wykonać na 41 stronie.

Że idzie zima to trzeba było się przygotować wiec postanowiłem że wymienię pękniętą manżete na przegubie zewnętrznym prawym przednim, po rozpięciu przegubu okazało się że wewnętrzny jest tak wyjechany że nadaje się tylko do wymiany, długo się nie zastanawiałem co z tym zrobić.
Po kilku godzinach walki wszystko nasmarowane jak należy i poskładane do kupy działa jak powinno, trochę dłubania z tym było żeby wyciągnąć półośkę ale jak to mówią "nie takie rzeczy ze szwagrem żeśmy robili".

Żeby się cztery łapki sprawnie odpychały zimą to zainwestowałem w Gislaved NordFrost3 (zdjęcie poglądowe) 195/65/15 w eleganckim stanie. <ok> I tak od dzisiaj Compi turla się na czarnej stali <osohozi> a Bjedynki zimują w garażu.
Aaaa i bym zapomniał, walka z szalonymi obrotami wygrana, <tance> przyszła nowa sonda Bosch i wszystko wróciło do normy.
Przy okazji przeglądu posprawdzałem to i tamto, wiem że to dziwnie brzmi że przy okazji.

No i pierwsza wymiana oleju starego-nowego silnika była dzisiaj.
Teraz może padać śnieg. :mrgreen: <quattro>
[center]=============== Rok 2010 ===============[/center]

Historia smutna ale prawdziwa; Compi po złożeniu ACE zrobiło 26XX km :roll: i odmówiło posłuszeństwa, nic nie wskazywało na to że coś jest nie halo, zupełnie nic, zresztą tak samo jak poprzednim razem, dziwnie jakoś....
Co lub kto zawinił nie wiem i raczej się już nie dowiem bo nawet mi się nie chce wracać do tego tematu, :evil: szkoda tylko nerwów i wtopionych złotówek :-x
Potem kilka miesięcy nic nie robienia z autem i wkurzania się że pada śnieg a quattro stoi, <buu> następnie zapadła decyzja, że jak już to na pewno nie ACE. :mrgreen:
Opcji było kilka, wybór padł na jedyna słuszną. <zly>
Na razie rozkładam i wygląda to mniej więcej tak:
Jak zaczną się jakieś postępy a nie jak teraz rozwój wsteczny to się pochwale co i jak z czym i do czego.


PS - Nie pytać co się stało bo rozstrzelam, tak - nadal mnie ten temat drażni.
PS2 - Brakuje mi żółtych świateł za szybą gdy jadę nocą samochodem. <placze>



Dzisiaj sobie zregenerowałem wysprzęglik bo się posikał po wyjęciu motorowni

Jak by ktoś się zastanawiał dlaczego cieknie z wysprzęglika i wysuwa się za daleko wyraźnie to spadło zabezpieczenie widoczne na zdjęciu poniżej.


http://img5.imageshack.us/i/zdjcie388.jpg/
http://img3.imageshack.us/i/zdjcie504.jpg/

Już siedzi na miejscu podstawka tak jak powinna z aku i podpiętymi przewodami.
A tak przy okazji, dzisiaj dotarła paczka od kolegi lec z sąsiedniego forum skodaclub.pl <ok>
550x230x65@57mm.

Kolejne graty, jakieś tam szlauchy i kilka kostek m.in. niezbędne gniazdko OBDII którego mi brakowało.

Udało mi się wcisnąć ICka bez ciecia blachy tak ze wchodzi zderzak i kratki w zderzaku na miejsce z czego jestem bardzo zadowolony. :mrgreen:


DP 76,2 mm, długość 72 cm.
http://img7.imageshack.us/i/zdjcie598s.jpg/
Orurowanie do FMIC, 60 mm.
I brakujący element, redukcja 50-60 mm.

Wrzuciłem nowy rozrząd bo o ile rolka była jak nowa to do paska nie miałem zaufania tyle żeby na nim choć trochę pojeździć.
Poskładałem dolot i wrzuciłem chłodnice na stale na swoje miejsce, zaczyna wyglądać powoli jak samochód.



Pod maską:
Na zewnątrz:
PS - Zderzak wyblakł od słońca bo leżał pod płotem tym rogiem w stronę południa cały czas.




[center]=============== Rok 2011 ===============[/center]

Poliuretany w wahacze i sanki.
Stabilizator przedni 28 mm + łączniki OEM.
Bil B6 przód + springi Apex.
Custom amorki tył + springi PowerTech.
Wygłuszenie maski, dzięki DRED. <pijaczek>
I ogarnąłem trochę bałagan po zimie. 8-)
http://img831.imageshack.us/i/dsc02398bk.jpg/

Na auto wpadły poliuretany, nowe sworznie i stabilizator z łącznikami. Wszystko złożone na nowych śrubkach, sanki pociągnięte pędzlem bo mi się jakieś brązowe zaczęły robić w kilku miejscach.

http://imageshack.us/photo/my-images/848/zdjcie679.jpg/
Jak by ktoś zakładał poliuretany to o ile w wahacze wchodzą miętko to z sankami się nakombinowałem nieźle i w końcu poszło gładko po wyjęciu metalowej tulejki ze środka i wciśnięciu gumki bez niej a potem ta tulejka metalowa.
Takie tam, z warsztatu. <rotfl2>

Kilka fotek z malowania felg znalazłem w kalkulatorze.
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 051de.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/804/imag0062g.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/8/imag0053s.jpg/

Z Competition górnika.
http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... 01131.jpg/

Droga handlu wymiennego nabyłem komplet zacisków z jarzmami i tarcz, dzięki mikko,


Zegarki Depo; boost i EGT.
Obandażowany wydech, przewody olejowe oraz wodne do turbo w osłonie termicznej.
Kolejna warstwa wosku. <rotfl2>



8,5x17 ET35 4x108 :!: 3tlg.
Rok produkcji 95, są idealnie proste i nigdy przez nikogo nie rozkładane tylko ktoś próbował je nieudolnie wypolerować i trzeba to poprawić. <cieszy>
Popracuje się trochę nad nimi żeby doprowadzić do stanu lalka i chyba nie będzie tak źle? :?: <czapa>
[center]=============== Rok 2012 ===============[/center]

Z B3 keczyego.


Zależało mi na tym żeby było jak najciszej, dlatego taka duża puszka. No i wyszło, lecąc równym gazem 3krpm nie słychać nic, nie drze się też jakoś mega głośno przy palnym bucie i o to chodziło. Całość schowana w tunel i wnęki tak że nie wystaje pod podłogę tak jak oryginalny wydech.
Ja jestem zadowolony.



Jakaś tam korekta lakieru na szybko:
APC Poorboys,
Glinka,
Ez Creme Glaze,
Colinite,
Wreszcie pozbyłem się mojej nieżyjącej DV'ki, na razie zastąpiona ProPerfekt Typ II, zobaczymy jak się będzie sprawować, na pierwszy rzut oka wygląda na to że ją toleruje ta moja padaczka.


B6 tylne.


W tym tygodniu lakierniczo ... jutro kolor.
PS- "Dawno temu w garażu."


[center] :idea: Ciąg dalszy w następnym poście.[/center]