Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8] problem z zimnym silnikiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pawlo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 06 lip 2007, 18:56
Lokalizacja: Rzeszów

[80 B3 1.8] problem z zimnym silnikiem

Post autor: pawlo997 » 11 wrz 2007, 18:57

witam koledzy prosze was o pomoc ,czy ktos moze wie co moze byc przyczyna ze gdy rano odpala auto i silnik jest zimny to po odpaleniu odrazu gasnie na gazie i na benzynie auto pali na tyk tylko ze odrazu gasnie musze wlaczas ssanie. a gdy silnik sie juz rozgrzeje pochodzi chwile tz przejade z 5 km to wszystko jest ok ! nie gasnie . czy ktos wie co moze byc przyczyna . dodam ze miesiac temu bylem wyregulowac gaz. gosc jakas emisje spalin robil, nie znam sie na tym mam ta audice od okolo 3 miesiecy i jeszcze jestem troche ciemny w tych rzeczach prosze was koledzy o pomoc . z góry dziekuje !
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2007, 09:58 przez pawlo997, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 wrz 2007, 19:04

Po prostu zamarza Ci parownik. Sprawdź czy jest podgrzewany płynem chłodzącym silnik i czy gumowe przewody są drożne. Jeżeli wszystko jest ok to pozostaje Ci tylko dłuższa jazda na benzynie aż do rozgrzania auta.

pawlo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 06 lip 2007, 18:56
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pawlo997 » 11 wrz 2007, 21:37

podgrzewany jest plynem chlodzacym silnik wlasnie musze sprawdzic te przewody . a czy moze byc jeszcze jakas inna przyczyna ?

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 11 wrz 2007, 21:47

Przy odpaleniu zimnego silnika zawsze używaj ssania na benzynie i na gazie
druga sprawa na gazie może być za mała dawka początkowa gazu
czy masz na parowniku mosiężną śrubkę patrząc z góry? Jeżeli tak to trzeba ją troche wykręcić wkręcając jednocześnie ( słuchając jak jest z obrotami) śrubę z boku od napięcia membrany . Powinno pomóc .

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 11 wrz 2007, 22:28

Jeżeli masz silnik DS tak jak pisałeś w innym temacie, to powinien on śmigać na gaźniku Pierburg 2E, a on ma automatyczne ssanie :-/

Jeśli jednak masz ten gaźnik, to wygląda mi to na uszkodzony siłownik podciśnieniowy przysłony rozruchowej.. Miałem ten sam objaw.

pawlo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 06 lip 2007, 18:56
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pawlo997 » 11 wrz 2007, 22:30

sprawdzalem teraz na zimnym silniku odpalilem na benzynie . i jest ok obroty sa ok ,wachaja sie miedzy 900 a 1000na benzynie a jak przełaczylem na gaz to auto zgaslo jak zapalilem na gazie to tylko na ssaniu chodzi dobrze . ale jak juz sie silnik rozgrzeje to jest ok ! jutro zrobie zdiecie parownika i dam na forum to moze koledzy mi pomozecie moze bedziecie wiedziec co i jak z tym parownikiem :) z góry dziekuje i pozdrawiam

[ Dodano: 2007-09-11, 22:32 ]
ja juz sam nie wiem jaki jest to silnik ozanczenie jest na 100% DS tak pisze " *DS .....* " jutro zrobie zdjecie tego silnika i tez dam na forum i powiecie mi koledzy co to za silnik . pozdrawiam

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 11 wrz 2007, 22:39

Od DSa jestem ekspertem :-P Jak co, to jestem do usług..

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 wrz 2007, 07:47

Pawlo997, Odpalać należy na benie i odczekać chociaż chwilę, aż płyn zacznie krążyć i silnik oraz parownik przynajmniej troszkę się rozgrzeje. Przy zimnym parowniku gaz jest źle odparowywany i zalewa silnik, bo odparowuje dopiero w przewodach i nawet cylindrach. Proponuję zrobić porządną regulację instalki LPG.

pawlo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 06 lip 2007, 18:56
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pawlo997 » 13 wrz 2007, 23:17

oto zdiecie mojego parowinka i silnika czy moze wie ktos co tu mozna zrobic z tymi obrotami ? Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

gaz

Post autor: Marcin26 » 13 wrz 2007, 23:32

ja w swojej audi b4 2.3ng nawet w mrozna zime gdy odpalam na gazie nigdy nie zamarza parownik a w srodku mam cieplo po okolo 3 km!Oczywiscie rzadko to robie bo szkoda mi silnika :-P

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 wrz 2007, 01:03

Sprawdź dokładnie sposób w jaki gazownicy wpięli sie do instalacji chłodzenia silnika. Ja bym to zrobił w taki sposób żeby wlot ciepłego płynu do parownika był ok. 5 cm wyżej niż jego powrót. Zasada ta jest stara jak świat - popatrz przykład grzejników w Twoim mieszkaniu. Z tego co widzę na tym zdjęciu to płyn jest pobierany i zwracany na tej samej wysokości.
Może to nic nie pomoże, ale warto czasami sprawdzić.
Do tych wszystkich pomysłów dorzuciłbym jeszcze jeden - osłoniłbym kawałkiem niepalnego materiału parownik od zimnego powietrza wpadającego przez przednia kratkę.
Swoją drogą to ten gaz tak trochę nie "ten tego" jest założony - moim zdaniem za blisko kolektora wydechowego. To pierwsze Audi które widzę z parownikiem po tej stronie. Nie chciałbym jeździć autem z taką instalacją gdyby była wydmuchana uszczelka kolektora wydechowego. Co na to diagnosta na przeglądzie?
A na koniec sprawdź czy gorący płyn ogrzewający parownik wpływa do niego otworem na górze i czy wypływa z parownika dolnym otworem.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 14 wrz 2007, 01:12

A mi silnika w ogóle nie szkoda. Chlastam go na gazie, po 30 sekundach na jedynce mam już 55 km/h , za chwilę wrzucam trójkę mając około 80km/h i po 15minutach jestem w pracy :mrgreen: . Jak można zniszczyć silnik, który ma przegieg 300.000 km. ???? Tam już są takie luzy, że go napewno nie przyłapie na panwekach ani w gładziach. Ale motor chodzi, bo to niestety VW/Audi i niemcy przewidzieli trudne warunki ekspluatacji i przebiegi rzędu 500.000km
Co do zamarzania reduktora, to się zdarzy przy dużym mrozie i ostrej jeżdzie na starcie. Wtedy szybko przechodzimy na benzynę i lecimy dalej :mrgreen:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 wrz 2007, 09:10

Pajak100, zostawię Twoją wypowiedź bez komentarza :-/ .
Pawloo, jedyne co można zrobić poza uwagami CzarkaJ to próbować podregulować instalację. Ja też nigdy nie widziałem parownika w tym miejscu w autku z tym silnikiem. Coś ten gazownik się nie popisał. A co to za żółto-zielona taśma izolacyjna na wężu wodnym, czyżby nieszczelny? :-/

pawlo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 06 lip 2007, 18:56
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pawlo997 » 14 wrz 2007, 22:29

jutro mam wolne to moze cos pokombinuje wielkie dzieki koledzy za pomoc pozdrowionka dla was wszytkich !

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 15 wrz 2007, 02:56

Nie rozumiem czego wy chcecie od umiejscowienia reduktora :?: Przecież tutaj chodzi o to, żeby odparowany gaz przebył jak najkrótszą drogę do gaźnika..

Ja mam zamontowany tak samo i od 9 lat śmiga az miło :mrgreen: bez żadnych problemów..

A podobno mam najgorszą padakę jaką można sobie wymarzyć, czyli Tartarini G79 SE.. a przebyl już dzielnie dystans 190 000 km.. (co prawda w zeszłym roku go zregenerowałem bo zaczęly "umierać" wolne obroty ;-))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl