Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury

oyama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2007, 12:00

[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury

Post autor: oyama » 15 sty 2007, 19:33

zmienilem termostat wszystko dziala tyle ze wolno lapie te 90 stopni na postoju trzeba go niezle gazowac zeby zlapal a w trasie po 20 km przy takiej pogodzie nawet tego nie zlapie i termostatu nie otweira jest wzystko ok ??????/
Ostatnio zmieniony 18 sty 2007, 16:51 przez oyama, łącznie zmieniany 1 raz.

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 15 sty 2007, 20:26

Coś mi tu nie pasuje :?: W opisie masz ABK (ABK to benzyna)a piszesz 1.9tdi - chyba że piszesz o innym aucie? Po 20km to raczej motor powinien się dogrzać tym bardziej jak nie otwiera termostatu.

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 15 sty 2007, 21:55

termostat do wymiany

oyama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2007, 12:00

Post autor: oyama » 17 sty 2007, 14:12

nowy jest i oryginalny to jak ma byc do wymiany

tunning

Post autor: tunning » 18 sty 2007, 16:04

To może ten "nowy" termostat jest zepsuty?

osiekow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 gru 2006, 20:59

Post autor: osiekow » 18 sty 2007, 20:10

bo to jest poprawna temp 86st c

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 18 sty 2007, 20:52

no to pytanie dodatkowe:
załapuje te 90 powoli czy nie łapie w ogóle (tylko na postoju z przygazówką)
a jeżeli załapuje tą temp. to czy ją utrzymuje czy spada?

maverick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 20 gru 2006, 12:02
Lokalizacja: Nowa Góra/Olkusz

Post autor: maverick » 18 sty 2007, 21:34

myślę że na 100% masz uszkodzony termostat, miałem podobną sytuację (do 90 dochodziło tylko jak stanąłem w korku na długo), ale wymieniłem termostat na nowy i po problemie, bez względu na temperaturę na zewnątrz trzyma teraz 93-95 stopni, wiadomo przy dużym mrozie trzeba trochę dłużej poczekać ok. 5-6 km przejazdu.
Pozdrawiam :-o

W sklepach też buble sprzedają!!
Trzeba trafić :lol:

oyama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 11 sty 2007, 12:00

Post autor: oyama » 19 sty 2007, 22:37

nie dochodzi do 90 i tak stoi ewentualnie jak wolno jade to spada do 85 okolo

[ Dodano: 2007-01-19, 22:39 ]
nie dochodzi do 90 i tak stoi ewentualnie jak wolno jade to spada do 85 okolo termostat jest nowiuski i oryginalny

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 20 sty 2007, 00:10

Moim zdaniem termostat do wymiany. Jeśli nie chcesz kupować nowego to wyjmij ten co masz i przejedź się autem bez termostatu, jeżeli będzie to samo to wszystko jasne. A poza tym:
1. u mnie silnik zimny rozgrzewa się szybciej na postoju na wolnych obrotach a nie przy "gazowaniu" - pompa wodna ma mniejszą wydajność ze względu na mniejsze obroty(wolniesza wymiana cieczy chłodzącej).
2. przy wolniejszej jeździe (zakładam ok. 2000 obr/min) temperatura powinna raczej rosnąć:niskie obroty silnika,słabsza praca pompy wodnej,słabszy opływ powietrza przez chłodnice
3.86 stopni poprawna temp. BZDURA - wtedy nie potrzebna byłaby chłodnica bo termostat zaczyna otwierać się przy 85-86 stopniach, raczej 92 stopnie to poprawna temp.
4.masz silnik diesla, silniki te z reguły mają trochę wyższą temp. pracy - dlatego mają większe chłodnice
5.jak podają książki powolne nabieranie temp. na postoju i niska temp. w czasie jazdy - termostat zablokowany w położeniu otwarty.
6.sprawdzenie termostatu-jeżeli na postoju po odpaleniu zimnego silnika przed ośągnięciem temp. 90 stopni chłodnica robi się ciepła na całej powierzchni - termostat cały czas otwarty.

Pytanie : na jakiej podstawie stwierdzasz brak otwarcia termostatu?

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 20 sty 2007, 08:37

Zgadzam sie ze wszystkim tylko do tego sie przyczepie..dlaczego orginalnie mialem zalozony termostat (otwarcie 87C) I w opisie silnika jest tak samo:

- temperatura początku otwarcia 87°C
- temperatura pełnego otwarcia 102°C


;-) I rowniez podrobka do 1Z ma temp. otwarcia 87C

Damianocw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:30
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Damianocw » 20 sty 2007, 09:13

Wtam
Termostat masz na 99% dobry!!!!!! Spójrz na 3 świece żarowe, które znajdują się na przewodzie z nagrzewnicy. Możesz je bardzo łatwo sprawdzić!!!!! Weź przewód i czubek tej świecy połącz z + w akumulatorze. Jeśli pojawią się iskierki to świeca jest OK. jeśli nie to do wymiany. Jeśli chcesz symbole tych świec to napisz jak są zakończone (nakrętką czy na styki).

[ Dodano: 2007-01-20, 09:16 ]
aajeśli możesz to daj znać jak poszło!!!!!

comandor77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: comandor77 » 20 sty 2007, 20:19

do "zgredek27" temp., które podałeś są w porządku, po prostu pisałem z głowy.
Nie wiem czy każde Audi z silnikiem 1z miało seryjnie montowane Webasto, ale podejrzewam, że nie więc kolega "oyama" prawdopodobnie nie znajdzie u siebie świec żarowych o których pisze "Damianocw"

Damianocw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:30
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Damianocw » 22 sty 2007, 08:55

Witam ;-)
To o czym pisze to nie jest WEBASTO!!!!! Silniki TD mają 2 takie świece, a TDI 3. Są to świece, które przyspieszają osiągnięcie optymalnej temp. aby szybciej pogrzać olej. Nagrzewnica oleju znajduje się tuż nad filtrem oleju. Tam olej ogrzewany jest przez płyn chłodzący. :-)

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 22 sty 2007, 09:37

Damianocw pisze:Witam ;-)
To o czym pisze to nie jest WEBASTO!!!!! Silniki TD mają 2 takie świece, a TDI 3. Są to świece, które przyspieszają osiągnięcie optymalnej temp. aby szybciej pogrzać olej. Nagrzewnica oleju znajduje się tuż nad filtrem oleju. Tam olej ogrzewany jest przez płyn chłodzący. :-)
w AAZ nie ma 2, powiem wiecej: nie ma żadnej... :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl