[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury
[80/Cabrio B4 1,9tdi 1Z]wolno lapie temperatury
zmienilem termostat wszystko dziala tyle ze wolno lapie te 90 stopni na postoju trzeba go niezle gazowac zeby zlapal a w trasie po 20 km przy takiej pogodzie nawet tego nie zlapie i termostatu nie otweira jest wzystko ok ??????/
Ostatnio zmieniony 18 sty 2007, 16:51 przez oyama, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
- Lokalizacja: Olsztyn
myślę że na 100% masz uszkodzony termostat, miałem podobną sytuację (do 90 dochodziło tylko jak stanąłem w korku na długo), ale wymieniłem termostat na nowy i po problemie, bez względu na temperaturę na zewnątrz trzyma teraz 93-95 stopni, wiadomo przy dużym mrozie trzeba trochę dłużej poczekać ok. 5-6 km przejazdu.
Pozdrawiam :-o
W sklepach też buble sprzedają!!
Trzeba trafić :lol:
Pozdrawiam :-o
W sklepach też buble sprzedają!!
Trzeba trafić :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
Moim zdaniem termostat do wymiany. Jeśli nie chcesz kupować nowego to wyjmij ten co masz i przejedź się autem bez termostatu, jeżeli będzie to samo to wszystko jasne. A poza tym:
1. u mnie silnik zimny rozgrzewa się szybciej na postoju na wolnych obrotach a nie przy "gazowaniu" - pompa wodna ma mniejszą wydajność ze względu na mniejsze obroty(wolniesza wymiana cieczy chłodzącej).
2. przy wolniejszej jeździe (zakładam ok. 2000 obr/min) temperatura powinna raczej rosnąć:niskie obroty silnika,słabsza praca pompy wodnej,słabszy opływ powietrza przez chłodnice
3.86 stopni poprawna temp. BZDURA - wtedy nie potrzebna byłaby chłodnica bo termostat zaczyna otwierać się przy 85-86 stopniach, raczej 92 stopnie to poprawna temp.
4.masz silnik diesla, silniki te z reguły mają trochę wyższą temp. pracy - dlatego mają większe chłodnice
5.jak podają książki powolne nabieranie temp. na postoju i niska temp. w czasie jazdy - termostat zablokowany w położeniu otwarty.
6.sprawdzenie termostatu-jeżeli na postoju po odpaleniu zimnego silnika przed ośągnięciem temp. 90 stopni chłodnica robi się ciepła na całej powierzchni - termostat cały czas otwarty.
Pytanie : na jakiej podstawie stwierdzasz brak otwarcia termostatu?
1. u mnie silnik zimny rozgrzewa się szybciej na postoju na wolnych obrotach a nie przy "gazowaniu" - pompa wodna ma mniejszą wydajność ze względu na mniejsze obroty(wolniesza wymiana cieczy chłodzącej).
2. przy wolniejszej jeździe (zakładam ok. 2000 obr/min) temperatura powinna raczej rosnąć:niskie obroty silnika,słabsza praca pompy wodnej,słabszy opływ powietrza przez chłodnice
3.86 stopni poprawna temp. BZDURA - wtedy nie potrzebna byłaby chłodnica bo termostat zaczyna otwierać się przy 85-86 stopniach, raczej 92 stopnie to poprawna temp.
4.masz silnik diesla, silniki te z reguły mają trochę wyższą temp. pracy - dlatego mają większe chłodnice
5.jak podają książki powolne nabieranie temp. na postoju i niska temp. w czasie jazdy - termostat zablokowany w położeniu otwarty.
6.sprawdzenie termostatu-jeżeli na postoju po odpaleniu zimnego silnika przed ośągnięciem temp. 90 stopni chłodnica robi się ciepła na całej powierzchni - termostat cały czas otwarty.
Pytanie : na jakiej podstawie stwierdzasz brak otwarcia termostatu?
Wtam
Termostat masz na 99% dobry!!!!!! Spójrz na 3 świece żarowe, które znajdują się na przewodzie z nagrzewnicy. Możesz je bardzo łatwo sprawdzić!!!!! Weź przewód i czubek tej świecy połącz z + w akumulatorze. Jeśli pojawią się iskierki to świeca jest OK. jeśli nie to do wymiany. Jeśli chcesz symbole tych świec to napisz jak są zakończone (nakrętką czy na styki).
[ Dodano: 2007-01-20, 09:16 ]
aajeśli możesz to daj znać jak poszło!!!!!
Termostat masz na 99% dobry!!!!!! Spójrz na 3 świece żarowe, które znajdują się na przewodzie z nagrzewnicy. Możesz je bardzo łatwo sprawdzić!!!!! Weź przewód i czubek tej świecy połącz z + w akumulatorze. Jeśli pojawią się iskierki to świeca jest OK. jeśli nie to do wymiany. Jeśli chcesz symbole tych świec to napisz jak są zakończone (nakrętką czy na styki).
[ Dodano: 2007-01-20, 09:16 ]
aajeśli możesz to daj znać jak poszło!!!!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 sty 2007, 20:38
- Lokalizacja: Wielkopolska
w AAZ nie ma 2, powiem wiecej: nie ma żadnej...Damianocw pisze:Witam
To o czym pisze to nie jest WEBASTO!!!!! Silniki TD mają 2 takie świece, a TDI 3. Są to świece, które przyspieszają osiągnięcie optymalnej temp. aby szybciej pogrzać olej. Nagrzewnica oleju znajduje się tuż nad filtrem oleju. Tam olej ogrzewany jest przez płyn chłodzący.