Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Obroty silnika wysokoprężnego

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Obroty silnika wysokoprężnego

Post autor: Dreamer » 28 sie 2011, 12:10

Jak co dzień przeglądając z rana portale informacyjne natrafiłem na coś takiego w onecie:
http://moto.onet.pl/1649243,1,nizsze-ob ... tml?node=3

Pisze tam, że "Kontroluj obroty silnika: Zmieniaj bieg na wyższy przy 2000 obr./min w silniku wysokoprężnym i przy 2400 obr./min w benzynowym. Redukuj biegi, gdy obroty spadają do ok. 1 000 obr./min."

Z drugiej strony czytałem kiedyś o zjawisku nazywanym PSJ (Poje**** Styl Jazdy), który jest opisany w punkcie 10 tego poradnika Jak jezdzić TDI

I bądź tu mądry. Jaki wy styl jazdy preferujecie swoimi dizelkami?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 28 sie 2011, 12:54

Hmhmmhmhm redukuj gdy spadną obroty w okolice 1000obr/min tyle ,że ja w benzynie wolne obroty mam ustawione w tych granicach :-/ to jak ja mam to robić :shock:

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 28 sie 2011, 13:17

Dreamer pisze:I bądź tu mądry. Jaki wy styl jazdy preferujecie swoimi dizelkami?
jeździ jak tobie się podoba , ja przeważnie zmieniam biegi 2100-2500 ale też do 3000-3500 na niskich obrotach nie ma co się bawić w to bo tylko marnuje się turbo , i od czasu do czasu przeciągnę tą swoją żeby przedmuchało wydech

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 sie 2011, 13:57

Na zapiekanie się są najwrażliwsze turbiny z zmienną geometrią. Na jakiejś stronie ktoś się żalił, że z tego powodu był ileśtam razy w serwisie. Tam mu nawet powiedzieli że ma przegonić auto od czasu do czasu ale on chce aby było dobrze przy max emeryt style i nowe auta są g... warte.

Ja zazwyczaj hamuje silnikiem aż na BC ustawionym na chwilowe spalanie nie zobaczę że skończył się cut-off. Bo jak się wyłączy cut-off to oszczędniej się toczyć na biegu jałowym (przynajmniej tak pokazuje BC).

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 sie 2011, 14:00

Jeśli chodzi o TDI to najoptymalniej utrzymywać obroty w granicy 2000 rpm (jeździć w zakresie 1600-2500 rpm) a od czasu do czasu przegonić i przeciągnąć zdrowo po obrotach.

benekk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:41
Lokalizacja: Busko-Zdr.--Jaworzno

Post autor: benekk25 » 30 sie 2011, 21:30

oj panowie 2000obr. to niewiem czy ci wogule zacznie turbo dobrze pompować!!!ja jeżdze już długo 1Z jakies 50tysiaków walnołem i niewiem ale śmiga wiadomo ze jak zimny to szkoda ale jak sie rozgrzeje to te 2500obr.to często miewa a jak mi śpieszno to nawet i ponad 3000obr. i jakoś nic się nie dzieje!!!

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 sie 2011, 22:11

_uwaga

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl