Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] przegrzewanie tylnego koła

ODPOWIEDZ
sigur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2008, 22:56

[B4 2.0 ABT] przegrzewanie tylnego koła

Post autor: sigur » 31 sie 2011, 23:20

Witam,
Od dłuższego czasu borykam się z ciągle powracającym problemem. Otóż po dłuższej jeździe bardzo przegrzewa się tylnie prawe koło. Do tego stopnia, że gorąc i spalenizne czuć jak tylko sie wyjdzie z auta od strony pasażera. Sprawa była już kilka razy naprawiana, jednak za każdym razem tylko na chwile. Najpierw z teściem rozkręciliśmy zacisk. Widać było, że prowadnica nie chce do końca się cofać. Posmarowaliśmy WD-40, poprawiliśmy i prowadnica zaczęła się cofać. Jednak nie na długo. Wraz z kolejnym zaciąganiem ręcznego znowu bylo coraz gorzej. Za drugim razem pojechałem do majstra. Majster zregenerował zacisk, posmarował linke hamulcową i powiedział że powinno być ok. Jak się okazało niebawem - nie na długo. Kolejny majster wymienił klocka, gdyż ten był już mocno zapieczony, ostukał zacisk i poprawił. Wypuścił w trase i stwierdził że powinno być lepiej. Jak się okazało niebawem - nie na długo.
I teraz zostanawiam się co dalej robić bo dłużej już nie mam sił ciągle tylko tego regenerować bo jak widać i guzik to daje. Tylko teraz co - wymienić prowadnice, czy cały zacisk od razu?
A może to tarcza jest trefna i ją też wymienić, albo chociaż przetoczyć ? Tylko czy to coś da..

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 01 wrz 2011, 00:18

a czy nie lepiej wymienić linkę ręcznego ??? stawiał bym na to że linkę szlak trafił i to przez nią masz te kłopoty nie odchodzi do końca i grzeje hamulec po czasie może się przegrzewać i zjechać klocek bo cały czas trzyma

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 wrz 2011, 07:33

Też miałem podobny problem i po wymianie linki hamulcowej problem zniknął! Jak później rozwaliłem starą linkę to się okazało że jeden cienki drucik z linki zaczepiał o pancerz i nie zawsze się cofała!

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 wrz 2011, 08:52

U mnie też tak było (prawe tylne koło), jednak zlałem trochę sprawę; zrobiłem na tym jakieś 300km, po tym przebiegu problem ustąpił... tj. hamulec się dotarł :-P i od tamtej pory mam słaby ręczny i prawie w ogóle mi to koło nie hamuje (nawet hamując hamulcem hydraulicznym).

Awatar użytkownika
Darek.K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 113
Rejestracja: 31 maja 2010, 11:46
Lokalizacja: Jaca (Hiszpania)

Post autor: Darek.K » 01 wrz 2011, 10:11

Patrique pisze: hamulec się dotarł :-P i od tamtej pory mam słaby ręczny i prawie w ogóle mi to koło nie hamuje (nawet hamując hamulcem hydraulicznym).
pewnie ten hamulec się wytarł a nie dotarł i dla tego nie hamuje :mrgreen:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 01 wrz 2011, 14:37

sigur, Zapewne nie odbija ci dźwigienka ręcznego w zacisku.

sigur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2008, 22:56

Post autor: sigur » 01 wrz 2011, 15:52

andi77 pisze:sigur, Zapewne nie odbija ci dźwigienka ręcznego w zacisku.
w tym przypadku wystarczyłoby kupić zestaw naprawczy do zacisku czy musze cały zacisk?
raczej nie chce już słyszeć o regeneracji zacisku. taka operacja była robiona i na nic się zdała

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 01 wrz 2011, 17:15

sigur, Na początek musisz się upewnić, czy winowajcą jest dźwigienka o której wcześniej wspomniałem.
Zerknij tu... może coś znajdziesz <ok>
https://audi80.pl/all-regeneracja-ty ... vt9988.htm

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 01 wrz 2011, 21:53

WD-40 bardziej nadaje sie do mycia ,czyszcenia a nie smarowania jeżeli już...tez borykałem się z tym problemem ,pomagła wymiana linki ,wymiana uszczelniaczy i smarowanie zacisku nie zaszkodzi ...koszt jakieś 16 pln....

sigur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2008, 22:56

Post autor: sigur » 14 sty 2012, 20:55

przyczyną problemów był cylinder zacisku hamulcowego tylnego. Po wymianie problem zniknął.
dzięki za rady

slawek19904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 19 wrz 2011, 15:37
Lokalizacja: Zemborzyce\ Lublin

Post autor: slawek19904 » 18 mar 2012, 11:35

Nie zawsze problemem jest linka hamulca od ręcznego, wymieniłem u siebie na nową linkę, zacisk zregenerowałem, wszystko zrobiłem jak należy ale mam nadal problemy z grzejącym się tylnym prawym kołem, cały czas coś go przyblokowuje że mi smar wytapia z łożyska:-|

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 18 mar 2012, 11:56

Może trochę brudu zaleciało na tłoczek i blokuje. Bo wczoraj u znajomego w Transicie tak zacisneło klocki że aż ogień się pokazał. Rozebrałem zacisk poczyściłem tłoczki i nasmarowałem i chodzi jak trzeba.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl