Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[b3] Ciekawostka - roznice JN vs PM

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 sie 2011, 10:00

szelus pisze:...No i ten pomruk przy mocniejszym depnieciu w pedal gazu :) :-D
A czy Twój JN też jest taki głośny od strony kokpitu? W ogóle podczas przyśpieszania słychać takie syczenie z lewej strony deski rozdzielczej.
Byłem dość zaskoczony bo, moje "pm" chodzi cichutko, a jak się już rozgrzeje i w dodatku słucham cichutko muzyki to słychać tylko końcowy tłumik <ok> .

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 31 sie 2011, 10:19

Znaczy glosny, slychac w srodku jak sie dwie przepustnice odetka :D

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 sie 2011, 10:28

karol89 pisze:Znaczy glosny, slychac w srodku jak sie dwie przepustnice odetka :D
No tak jakby, ale to jest akurat miłe dla ucha <ok> . Niestety wydaje mi się, że chyba ten egzemplarz nie ma wszystkich wygłuszeń, bo przy odpalaniu słychać nawet łożyska z rozrusznika :-P .

[ Dodano: 2011-08-31, 09:29 ]
Czy każda 80-tka była w ten sam sposób wygłuszana? Chodzi mi o ilość, grubość i jakość poszczególnych mat. Czy to może zależało od wersji silnikowej?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 sie 2011, 10:36

Patrique, może załatw sobie i załóż na próbę gaźnik z poloneza albo dużego fiata itp. Czytałem o przeróbce na forum galfa gdzie ludzi wsadzali go zamiast monowtrysku i byli pozytywnie zaskoczenie osiągami i dźwiękiem wydobywającym się spod maski. Negatywnym zaskoczeniem było spalanie.

Może masz też za mały mikser od LPG i blokuje przepływ bardziej niż powinien i też pogarsza osiągi.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 sie 2011, 10:42

aldi pisze:Może masz też za mały mikser od LPG i blokuje przepływ bardziej niż powinien i też pogarsza osiągi.
Tylko bez takich <ok> hihihi... Moja maszyna nie ma LPG, co mnie cieszy.
Co do mocy to aż tak bardzo nie narzekam na swoje "pm". Chodzi głównie o to, że od kiedy mam pod swoją opieką "jn-a" któremu zaglądając w dowód dostrzegam 1.8, nie spodziewam się na wstępie zbyt wysokich osiągów, a tutaj po pierwszej jeździe totalne zaskoczenie.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 31 sie 2011, 14:56

Patrique, ale sam pisałeś że Twoje PM trochę niedomaga. Podam Ci prosty przepis jak poczuć różniće w PM - poluzuj śrubę od aparatu zapłonowego, weź jakis klucz i uderz lekko w aparat w stronę deski. Zakręc śrubę spowrotem. Jedź na jazdę próbną. Jak chodzi sprawne lekko dłubnięte PM masz w linku w moim temacie (teraz jeszcze trochę podłubałem i jest jeszcze trochę szybciej). Problem jest tylko ze sprawnym ruszaniem bo na oponach 175 mieli w miejscu, na mokrym nie istnieje coś takiego jak ostrzejsze ruszenie <ok>
Z Twoich objawów wygląda ze masz zepsuta Sondę Lambda, też tak miałe, odłącz ją powinna być od razu różnica jeżeli jest zepsuta. PM aż chce się wkręcać na obroty <ok>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 wrz 2011, 08:44

GerB3, zgadza się, moje PM niedomaga ze względu na głowicę, ale myślę, że to ogarnę w miarę szybko. Teraz mam trochę spraw na głowie :-/. Chociaż mimo wszystko powiem Ci, że jakoś przyzwyczaiłem się do żółwiego tempa mojej "pm-ki". Wydaje mi się, ze mogę mieć już zawalonego kata. Przez rok czasu dolałem około 7 litrów mineralnego oleju :-P . Także chyba mam już niezłą smołę w ukł. wydechowym. Także żeby zrobić to na glanc, to po remoncie silnika wymieniam katalizator i sondę lambda.
Nie zaczaiłem za bardzo z tym aparatem zapłonowym :-o ... bo chodzi Ci o przestawienie zapłonu czy regulację? Bo przy wymianie rozrządu, zapłon był ustawiany wg. zaleceń książki napraw.

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 01 wrz 2011, 12:11

Patrique ja bym ci poradził wywalić kata i od razu PM-ce ulży ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 01 wrz 2011, 16:56

Przyspiesz zapłon jednym słowem ;-) Co do katalizatora to jest róznica, mój był wprawdzie nie zatkany ale po jego usunięciu parę NM wskoczyło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl