Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Ciekawostka - roznice JN vs PM

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 sie 2011, 10:00

szelus pisze:...No i ten pomruk przy mocniejszym depnieciu w pedal gazu :) :-D
A czy Twój JN też jest taki głośny od strony kokpitu? W ogóle podczas przyśpieszania słychać takie syczenie z lewej strony deski rozdzielczej.
Byłem dość zaskoczony bo, moje "pm" chodzi cichutko, a jak się już rozgrzeje i w dodatku słucham cichutko muzyki to słychać tylko końcowy tłumik <ok> .

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 31 sie 2011, 10:19

Znaczy glosny, slychac w srodku jak sie dwie przepustnice odetka :D

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 sie 2011, 10:28

karol89 pisze:Znaczy glosny, slychac w srodku jak sie dwie przepustnice odetka :D
No tak jakby, ale to jest akurat miłe dla ucha <ok> . Niestety wydaje mi się, że chyba ten egzemplarz nie ma wszystkich wygłuszeń, bo przy odpalaniu słychać nawet łożyska z rozrusznika :-P .

[ Dodano: 2011-08-31, 09:29 ]
Czy każda 80-tka była w ten sam sposób wygłuszana? Chodzi mi o ilość, grubość i jakość poszczególnych mat. Czy to może zależało od wersji silnikowej?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 sie 2011, 10:36

Patrique, może załatw sobie i załóż na próbę gaźnik z poloneza albo dużego fiata itp. Czytałem o przeróbce na forum galfa gdzie ludzi wsadzali go zamiast monowtrysku i byli pozytywnie zaskoczenie osiągami i dźwiękiem wydobywającym się spod maski. Negatywnym zaskoczeniem było spalanie.

Może masz też za mały mikser od LPG i blokuje przepływ bardziej niż powinien i też pogarsza osiągi.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 sie 2011, 10:42

aldi pisze:Może masz też za mały mikser od LPG i blokuje przepływ bardziej niż powinien i też pogarsza osiągi.
Tylko bez takich <ok> hihihi... Moja maszyna nie ma LPG, co mnie cieszy.
Co do mocy to aż tak bardzo nie narzekam na swoje "pm". Chodzi głównie o to, że od kiedy mam pod swoją opieką "jn-a" któremu zaglądając w dowód dostrzegam 1.8, nie spodziewam się na wstępie zbyt wysokich osiągów, a tutaj po pierwszej jeździe totalne zaskoczenie.

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 31 sie 2011, 14:56

Patrique, ale sam pisałeś że Twoje PM trochę niedomaga. Podam Ci prosty przepis jak poczuć różniće w PM - poluzuj śrubę od aparatu zapłonowego, weź jakis klucz i uderz lekko w aparat w stronę deski. Zakręc śrubę spowrotem. Jedź na jazdę próbną. Jak chodzi sprawne lekko dłubnięte PM masz w linku w moim temacie (teraz jeszcze trochę podłubałem i jest jeszcze trochę szybciej). Problem jest tylko ze sprawnym ruszaniem bo na oponach 175 mieli w miejscu, na mokrym nie istnieje coś takiego jak ostrzejsze ruszenie <ok>
Z Twoich objawów wygląda ze masz zepsuta Sondę Lambda, też tak miałe, odłącz ją powinna być od razu różnica jeżeli jest zepsuta. PM aż chce się wkręcać na obroty <ok>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 wrz 2011, 08:44

GerB3, zgadza się, moje PM niedomaga ze względu na głowicę, ale myślę, że to ogarnę w miarę szybko. Teraz mam trochę spraw na głowie :-/. Chociaż mimo wszystko powiem Ci, że jakoś przyzwyczaiłem się do żółwiego tempa mojej "pm-ki". Wydaje mi się, ze mogę mieć już zawalonego kata. Przez rok czasu dolałem około 7 litrów mineralnego oleju :-P . Także chyba mam już niezłą smołę w ukł. wydechowym. Także żeby zrobić to na glanc, to po remoncie silnika wymieniam katalizator i sondę lambda.
Nie zaczaiłem za bardzo z tym aparatem zapłonowym :-o ... bo chodzi Ci o przestawienie zapłonu czy regulację? Bo przy wymianie rozrządu, zapłon był ustawiany wg. zaleceń książki napraw.

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 01 wrz 2011, 12:11

Patrique ja bym ci poradził wywalić kata i od razu PM-ce ulży ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 01 wrz 2011, 16:56

Przyspiesz zapłon jednym słowem ;-) Co do katalizatora to jest róznica, mój był wprawdzie nie zatkany ale po jego usunięciu parę NM wskoczyło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl