Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z] wadliwy przepływomierz czy nastawnik potencjometryczny?

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

[1Z] wadliwy przepływomierz czy nastawnik potencjometryczny?

Post autor: pawel80b4 » 01 wrz 2011, 18:44

Witam, od 2 tygodni posiadam audi B4 1.9tdi z 1992 roku. I mam mały problem, przy jeździe na niskich obrotach 1-2 tys silnik nagle zatrzymuje się na obrotach i nie ciągnie wyżej, nawet po dociśnięciu "do dechy". Problem chwilowo ustępuje po odjęciu całkowicie gazu i ponownym jego dodaniu, wtedy silniczek ciągnie bez zarzutu. Dużo się naczytałem na forum o przepływomierzach i nastawnikach potencjometrycznych, i nie jestem do końca przekonany co jest przyczyną tych objawów, proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2011, 18:58 przez pawel80b4, łącznie zmieniany 1 raz.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 01 wrz 2011, 20:30

te objawy nie bardzo pasują ani do jednego ani drugiego....uszkodzony nastawnik to szarpie w jakimś zakresie obrotów ...a kiedyś zapomniałem podpiąć wtyczkę od przepływomierza ,którą odłączyłem przy wymianie filtra powietrza to mi mulił cały czas podczas jazdy....ale to tylko moje zdanie ...poczekaj aż fachowcy wypowiedzą się na ten temat...a puki co trzeba przejżeć wszystko dokładnie ...filtry,przewody paliwowe itp....ciekawe jak się ma turbina i osprzęt...tzn wg ,n75...itd

dawid17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 20 mar 2010, 21:29
Lokalizacja: Zielenice

Post autor: dawid17 » 01 wrz 2011, 21:17

pawel80b4, Aby wykluczyć przpływke to możesz ją odpiąć i jeśli wtedy nie wystąpią podane przez ciebie objawy to raczej to nie ona, ale wtedy autko będzie w trybie awaryjnym i będzie się dość ciężko nim jeździć ale jeśli często ci się to dzieje to może się udać <ok> .

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 01 wrz 2011, 21:51

Jak na moje oko to problem jest z nastawnikiem, ale opisz bardziej to zawieszanie się gazu. Czy jak jedziesz i nagle występuje problem, to obroty muszą spaść do minimum, czy wystarczy na "pół sekundy" puścić pedał gazu i sytuacja normuje się?
Mogą też być problemy z zaworkiem N75, trzeba by go podmienić, albo zrobić bajpasa, aby go wykluczyć, ale on z kolei daje o sobie znać przy wyższych prędkościach- około 120 km/h
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2011, 21:54 przez misiekdzwon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 01 wrz 2011, 21:53

dzięki za podpowiedzi, jutro spróbuje odłączyć przepływomierz i zobaczę czy objawy pozostaną. a jak sprawdzić ten zaworek N75 czy jest sprawny?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 wrz 2011, 22:43

pawel80b4 pisze:posiadam audi B4 1.9tdi z 1992 roku. I mam mały problem, przy jeździe na niskich obrotach 1-2 tys silnik nagle zatrzymuje się na obrotach i nie ciągnie wyżej, nawet po dociśnięciu "do dechy". Problem chwilowo ustępuje po odjęciu całkowicie gazu i ponownym jego dodaniu, wtedy silniczek ciągnie bez zarzutu.
Przy tych obrotach to na pewno nie n75 ani nic związanego z turbiną ,przepływomierz też nie ...na 99,9 % nastawnik potencjometryczny
januszbin pisze:uszkodzony nastawnik to szarpie w jakimś zakresie obrotów
Niezawsze ... szarpanie to jeden z wielu objawów początków końca tego wynalazku ;-)

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 02 wrz 2011, 08:01

MUNIOR pisze:Przy tych obrotach to na pewno nie n75 ani nic związanego z turbiną ,przepływomierz też nie ...na 99,9 % nastawnik potencjometryczny
Obawiam się że kolega MUNIOR ma rację ....koniec nastawnika :-|

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 02 wrz 2011, 19:02

Odłączyłem przepływomierz, problem pozostaje, więc to nie on. misiekdzwon: problem pojawia się na każdym biegu, przy prędkości obrotowej 1-2 tyś, jednak najbardziej odczuwalny jest na biegach 1-3. Wystarczy na ułamek sekundy odjąć gaz i dodać go ponownie i już auto jedzie, po zmianie biegu na wyższy znów to samo, chyba że nie spada się do niskich obrotów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 wrz 2011, 20:05

endriu210 pisze:koniec nastawnika
Wcale nie koniec a do przeczyszczenia. Jak ktoś kumaty to można i samemu to zrobić.

Opiłki zbierają się na magnesie stałym i powodują zatrzymanie i efekt tak jak autor napisał.

[ Dodano: 2011-09-02, 20:08 ]
dawid17 pisze:Aby wykluczyć przpływke to możesz ją odpiąć
Odpięcie przepływki wcale dużo nie powie. Komputer wejdzie w tryb awaryjny. A uwalona przepływka może jakoś działać i komputer błędów nie pokażę. Przerabiałem 2 tygodnie temu. Tylko po logach się można dowiedzieć.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 02 wrz 2011, 20:43

Jarewa pisze:
endriu210 pisze:koniec nastawnika
Wcale nie koniec a do przeczyszczenia. Jak ktoś kumaty to można i samemu to zrobić.

Opiłki zbierają się na magnesie stałym i powodują zatrzymanie i efekt tak jak autor napisał.

[ Dodano: 2011-09-02, 20:08 ]
dawid17 pisze:Aby wykluczyć przpływke to możesz ją odpiąć
Odpięcie przepływki wcale dużo nie powie. Komputer wejdzie w tryb awaryjny. A uwalona przepływka może jakoś działać i komputer błędów nie pokażę. Przerabiałem 2 tygodnie temu. Tylko po logach się można dowiedzieć.
Kolega napisał, o nastawniku potencjometrycznym którego się NIE CZYŚCI, nie wprowadzaj go w błąd.

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 02 wrz 2011, 20:55

co w takim razie pozostaje mi zrobić z tym? nie da rady tego nastawnika jakoś przeczyścić? czy może lepiej jeździć tak długo jak się da a potem się martwić? można wymienić sam nastawnik?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 wrz 2011, 21:05

radi88 pisze:się NIE CZYŚCI
Ja nie mówię o czyszczeniu ścieżek potencjometru. Ja mówię o czyszczeniu magnesu. Bo nastawnik oprócz potencjometru ma elektromagnes z magnesem stałym do wychylania dzwigni. Gdzie zawsze to jest powodem gdy zacina się nastawnik. Zbiera opiłki metalu w paliwie i z biegiem czasu powoduje zacinanie się dźwigienki potencjometru.


http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

Instrukcja indukcyjnego ale nie odbiega znacząco od potencjometrycznego.

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 02 wrz 2011, 21:27

To nie dla mnie, za dużo rzeczy może się przestawić. Dodam jeszcze że na 99% pompa w audi była wymieniana, gdyż jest popisana korektorem (ze szrotu pewnie). Może jest ktoś na forum z pomorskiego kto bardziej ogarnia temat czyszczenia tego nastawnika? A komputer wykrył by co jest przyczyną tego zachowania silnika? Próbowałem już sczytać błędy ale nie mogliśmy się połączyć. Ostatnio słyszałem od gościa od pomp że z tym przepływomierzem i pompą co mam to się nie połączę VAGiem. Można to zrobić jakoś inaczej?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 02 wrz 2011, 21:58

pawel80b4 pisze:Ostatnio słyszałem od gościa od pomp że z tym przepływomierzem i pompą co mam to się nie połączę VAGiem.
Jak sie umie to można;) gr 000 i Błędy odczyta.

Na forum setki razy było co trzeba zrobić i co przestawić. W tym silniku napewno żadnego błędu sie nie doczytasz co do Twojego problemu. pozostaje Ci dać komus żeby przełożył na Pierburga, kupić nowy nastawnik albo ze szrotu.

Awatar użytkownika
pawel80b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 20 sie 2011, 22:56
Lokalizacja: Słupsk/pomorskie

Post autor: pawel80b4 » 02 wrz 2011, 22:10

Czytałem już wiele na ten temat na forum ale już zgłupiałem od tego. Podrzuć jakiś konkretny temat to poczytam jeszcze.
kyjo pisze:pozostaje Ci dać komus żeby przełożył na Pierburga
ile by mnie taka zabawa kosztowała na dzień dzisiejszy?
kyjo pisze:kupić nowy nastawnik albo ze szrotu
orientujesz się może ile taki nastawnik kosztuje? dał bym radę go samemu przełożyć czy trzeba coś później ustawiać przy pomocy kompa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl