Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Nierówna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
pimpam

[B4 2.8 AAH] Nierówna praca silnika

Post autor: pimpam » 31 sie 2011, 21:56

Witam koledzy. Otóż mój problem jest następujący.:
Odpalam autko, silnik pracuje równo, popracuje tak ok 30sek.-1min. i zaczyna się jakby dusić, podusi się tak również z 30sek-1min i dalej już jest w porządku(w międzyczasie silnik jakby się lekko trzęsie) to samo jak ruszę zaraz po odpaleniu, zaczyna go dusić, a jak dam więcej gazu po chwilce wszystko ustaje i dalej jest wszystko ok. Zdarza się, ze w czasie jazdy zdusi go ale tak dosłownie na 2 sek. Co to panowie możne być?bo nie mogę dojść do tego. Podciśnienie sprawdziłem. Może ktoś ma jakiś inny pomysł :-? ?? pozdrawiam.

Desperado-1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 wrz 2011, 11:20
Lokalizacja: Strugi/Wieluń

Post autor: Desperado-1992 » 02 wrz 2011, 11:36

Witam.Mój tata posiada audi 80 b4 2.6 -v6.Autko z wyglądu bardzo ładne tylko silnik szwankuje.Ma te same objawy opisane powyżej.Wymieniony był rozrząd,2 uszczelki pod głowicą.Autko ma problem z odpalaniem a na dodatek strzela w dolot.Strach nim czasami jechać bo niewiadomo czy nie zdarzy się jakaś awaria.Pierdolić te V-szóstki.Moc mają niesamitą,ale jak się zaczynają dupcyć to masakra.Mimo to pozdrawiam fanów b4-V6.

pimpam

Post autor: pimpam » 02 wrz 2011, 13:44

No ja właśnie idę sprawdzę kolektor ssący, krokowiec, możne coś znajdę, ale no póki co nie wiem jak się problemu pozbyć.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 wrz 2011, 14:00

Desperado-1992 pisze:Autko z wyglądu bardzo ładne tylko silnik szwankuje.Ma te same objawy opisane powyżej.Wymieniony był rozrząd,2 uszczelki pod głowicą.Autko ma problem z odpalaniem a na dodatek strzela w dolot.
Był podobny przypadek strzelania i trudności w odpalaniu na forum i z tego co pamiętam wymiana któregoś z indukcyjnych czujników położenia wału pomogła. W ABC jest łatwiej bo odpada przepływomierz i od początku produkcji da się łatwo zdiagnozować VAGiem: czujniki temperatury płynu i zasysanego powietrza, MAP sensor, TPS. Trudniejsze do diagnozy pozostają czujniki położenia wału i wałka rozrządu, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, cewki + przewody WN, czujniki spalania stykowego (choć pracę stukowców można obserwować na VAGu).

Trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu bo też był przypadek że człowiek kombinował ze wszystkim co się da a na końcu okazało się że to rozrządu wina.

pimpam, zobacz czy benzyna nie wylatuje z przewodu podciśnieniowego regulator ciśnienia paliwa.

pimpam

Post autor: pimpam » 02 wrz 2011, 16:32

Dobra zacząłem robotę i co zauważyłem : 1. na plastikowej puszce przy kolektorze ssącym (ta z napisem V6) gumowa uszczelka jest pęknięta, 2. śruby na kolektorze ssącym(niektóre) mogłem odkręcić w palcach, 3. profilaktycznie czyszczę silnik krokowy, wstępnie brudny jak cholera, jak to wszystko poskładam sprawdzę regulator ciśnienia paliwa, jeszcze raz przepłukałem przepływomierz, tylko niedawno go całego czyściłem i chyba poruszyłem śrubą do regulacji, ale tak minimalnie, czy jakoś to możne wpłynąć na jego działanie?dodatkowo napisałem w tym temacie:

Kod: Zaznacz cały

http://audi80.pl/80-b4-28-aah-lpg-przeplywomierz-jak-zmierzyc-vt23665.htm#651893

postąpiłem wg. rady kolegi toldek1 i wskazania ostatniej wartości pomiaru na obrotach 4000 były niższe niż wg. niego mają być prawidłowe, czy to bardzo źle? i co z tym mogę zrobić VAG-a nie mam, wiec czy bez niego coś się da wyczarować?

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 02 wrz 2011, 17:18

podmien pompe paliwa.

pimpam

Post autor: pimpam » 02 wrz 2011, 17:43

No więc niby jest już trochę lepiej po uszczelnieniu czyszczeniu i dokręceniu, ale jednak problem w 100% nie zginał, jak koledzy myślicie, co jeszcze może być nie tak?

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 03 wrz 2011, 13:30

Desperado-1992 pisze:Witam.Mój tata posiada audi 80 b4 2.6 -v6.Autko z wyglądu bardzo ładne tylko silnik szwankuje.Ma te same objawy opisane powyżej.Wymieniony był rozrząd,2 uszczelki pod głowicą.Autko ma problem z odpalaniem a na dodatek strzela w dolot.Strach nim czasami jechać bo niewiadomo czy nie zdarzy się jakaś awaria.Pierdolić te V-szóstki.Moc mają niesamitą,ale jak się zaczynają dupcyć to masakra.Mimo to pozdrawiam fanów b4-V6.
Tak sie dzieje jak dasz do warsztatu ktory gowno sie zna i pozniej jedziesz do nastepnego ktory zna sie podobnie a oni wszyscy mowia moze to wymienimy moze jeszcze tamto . I pozniej efekt tego taki auto jak kulalo tak kuleje a kasy poszlo w cholere na warsztaty i czesci .

[ Dodano: 2011-09-03, 13:34 ]
pimpam pisze:i co z tym mogę zrobić VAG-a nie mam, wiec czy bez niego coś się da wyczarować?
Jedz do kogos kto ma vaga i zna sie na tyle zeby sprawdzil bledy i odczytal wartosci z czujnikow . Sam majac jeszcze 2.8 placilem pare razy za vaga a pozniej wydalem 120zl i od roku diagnozuje sie sam .

pimpam

Post autor: pimpam » 16 wrz 2011, 21:06

A mam pytanie, czy ze źle ustawionym przepływomierzem powiedzmy po odpaleniu silnika (zimny silnik) może go dusić, a jak się nagrzeje to tak jakby silnik delikatnie falował obrotami, tzn. nie widać nic na obrotomierzu żadnych wahań, a krokowiec na 100% jest sprawny, ale słychać takie właśnie delikatne bujanie.

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 17 wrz 2011, 10:20

Pewnie moze i tak byc . Najlepiej by bylo podmienic przeplywke .

pimpam

Post autor: pimpam » 17 wrz 2011, 12:57

Bo jak odpinam wtyczkę od przepływki to jakby lepiej silnik pracował. Może to wskazywać na problem z nią :?:

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 17 wrz 2011, 14:15

silnik ten ma jeszcze czujnik polozenia przepustnicy i wtedy dziala wzgledem niego . Z tego co pamietam u mnie bylo wprost odwrotnie bez podpietej przeplywki byl straszny mul . Wskazywalo by wiec na padnieta przeplywke badz zle ustawiona jesli ja ruszales srubka reg. Upieram sie jednak nad podpieciem drugiej sprawnej .

pimpam

Post autor: pimpam » 28 wrz 2011, 19:22

A jak kupię nowy przepływomierz to czy muszę go regulować czy nie?

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 16 mar 2014, 12:37

Ja mam tak samo jak kolega, że po odpaleniu chodzi równo, ale po jakichś 30 sek zaczyna się jakby dławić...
Do tego jak jadę i puszczę gaz to słychać jak w kolektorze strzela, co prawda nie mam katów...
Czujnik temp niby pokazywał dobre wskazania, ale jak go odpinam to równo chodzi i bądź tu mądry ?? :/
W ogóle ma takie objawy że czasami jak się daje mu gazu to dopiero po sekundzie reaguje na cokolwiek a sondy pracują normalnie.

junior017
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 15 gru 2011, 20:34
Lokalizacja: Bytom/Den Haag

Post autor: junior017 » 16 mar 2014, 13:08

U mnie tez sie tak dzieje.Tylko ze u mnie mechanior podejrzewa cewke ze zaczyna sie konczyc,i wypadaja zapłony.Poszarpie i po osiagnieciu temp. jest lepiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl