Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 tdi 1z b4]. Dziwny stukot z okolic turbiny/kolektora.

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

[1.9 tdi 1z b4]. Dziwny stukot z okolic turbiny/kolektora.

Post autor: tomo1233 » 31 sie 2011, 18:17

Witam. Od niedawna stałem się posiadaczem pięknej 80 w dieslu. Jednak denerwuje mnie takie dziwne stukanie właśnie w okolicach turbiny/kolektora. Co to może być? Dzieje się to zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku choć czasem jak odpale z rana nic niepokojącego nie słychac jednak gdy silnik sie rozgrzeje te stukanie wraca:( Proszę o pomoc. Dodam że autko przyśpiesza normalnie odpala jak powinno nie dymi nie kopci nic z tych rzeczy
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2011, 07:57 przez tomo1233, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 31 sie 2011, 19:16

To stukanie jest metaliczne, głuche? może masz nieszczelny przewód między turbo a intercoolerem, bądź którąś uszczelkę wypluło, stukanie narasta wraz z zwiększaniem obrotów?

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 31 sie 2011, 19:19

Stukot tak jakby narastał. Jednak w czasie jazdy np na 5 biegu przy 120 nic nie slychac. Stukot raczej jest taki głuchy. Na początku podejrzewałem popychacze ale mechanik przy wymianie rozrządu to wykluczył.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 31 sie 2011, 22:05

może to pompa daje takie stuki

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 31 sie 2011, 23:23

najlepiej to nagraj jakiś film i wrzuć to może coś pomożemy bo nie wiadomo o jaki stukot chodzi :-/
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2011, 21:48 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 31 sie 2011, 23:56

Może koledze zaworek N75 stuka, ponoć w niektórych egzemplarzach lubił ;-)

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 01 wrz 2011, 07:22

Dziś nagram filmik i wrzuce na yt

[ Dodano: 2011-09-02, 11:16 ]
Wrzuciłem filmiki na youtube: Na zimno po dzisiejszym rannym odpaleniu: Chodzi pięknie
(delikatnie piszczy któryś z pasków ale to szczegół:)
Teraz na ciepło: Ewidentnie gdy zbliże kamere do okolicy turbiny słychać to drażniące mnie cykanie oraz dźwięk zasysanego powietrza ale to chyba normalne.
Proszę o pomoc

[ Dodano: 2011-09-02, 11:16 ]
Jeszcze filmik na ciepło. Zapomniałem dodac linka


[ Dodano: 2011-09-02, 11:17 ]
A to fotka mojej niuni (jeszcze nie umyta)

[ Dodano: 2011-09-02, 19:30 ]
pawelk2002 pisze:może to pompa daje takie stuki
Pompe raczej bym wykluczył bo jest z prawej strony patrząc od przodu a stukot dochodzi z prawej ewindentnie z okolic turbiny

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 wrz 2011, 21:53

po pierwsze jakby nie kolor taki sam jak mojego auta to już bym ci zamknął temat :mrgreen: popychacz któryś jest przytkany i tak stuka a jak ten twój ''mechanik'' stwiedził że to nie popychacze?
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2011, 21:52 przez gibaj, łącznie zmieniany 1 raz.

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 03 wrz 2011, 07:53

Wymieniał rozrząd co wiazało się z demontażem pokrywy zaworów.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2011, 09:09 przez tomo1233, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 wrz 2011, 13:37

gibaj pisze:popychacz któryś jest przytkany i tak stuka a jak ten twój ''mechanik'' stwiedził że to nie popychacze?

tak posłuchałem tego silnika i mam podobne stukanie, gibaj rozwiń swoją myśl z popychaczem. Jak to naprawić?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 03 wrz 2011, 14:18

Chodzi o to, że popychacz nie napełnia się w 100% olejem już (dzięki nagarowi który gromadził się X lat)- znaczy nie kasuje całkowicie luzu zaworowego. Swoją drogą to jakbym wstawił pracę mego zetora to byście uważali swoje szklanki za nówki ori z fabryki :-P Jedna szklanka drogo nie kosztuje, ale wymieniając należałoby zrobić to po ludzku i wymienić komplet (8), generuje to koszt ~200PLN. Zalecana marka popychaczy to INA - takie szły na pierwszy montaż.

Dla silników AAZ, 1Z oraz ABM, ETKA podaje numer OE popychacza: 034 109 309 AD

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 03 wrz 2011, 22:50

BorysTDI pisze:Chodzi o to, że popychacz nie napełnia się w 100% olejem już (dzięki nagarowi który gromadził się X lat)- znaczy nie kasuje całkowicie luzu zaworowego. Swoją drogą to jakbym wstawił pracę mego zetora to byście uważali swoje szklanki za nówki ori z fabryki :-P Jedna szklanka drogo nie kosztuje, ale wymieniając należałoby zrobić to po ludzku i wymienić komplet (8), generuje to koszt ~200PLN. Zalecana marka popychaczy to INA - takie szły na pierwszy montaż.

Dla silników AAZ, 1Z oraz ABM, ETKA podaje numer OE popychacza: 034 109 309 AD

Da się jakoś ustalić która to szklanka? Czy jak wymienie szklanki to sie zawory uciszą i nie bedzie już grało? Pewnie przy okazji dobrze byłoby wymienić też uszczelniacze na zaworach. Coś jeszcze trzeba zrobić żeby w glowicy było ok?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 wrz 2011, 21:53

borystdi już wszystko wytłumaczył ja tam zmieniałem wszystkie bo nie ma sensu zmieniać np.jednego :roll:

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 04 wrz 2011, 23:02

Dokładnie, wg. mądrych książek i takich tam - popychacze mają zbliżoną trwałość. Wymienisz jeden i nie masz gwarancji że za 1km czy 100km, 1k itd nie zacznie cykać inny. 2x za jedną robotę płacić - jeśli oddaje się auto do mechanika (gibaj nie krzycz, ja nie namawiam! :lol: ) nie opłaca się raczej.

Do do ustalania wadliwości szklanki - istnieje mit, że naciskając na popychacz wyczuć czy miękko poddaje się naciskowi... Wg mnie trochę dziwne, bo popychacz pracuje dzięki ciśnieniu oleju, którego podczas sprawdzania "na trzonek młotka" nie ma :-)

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 05 wrz 2011, 09:42

Jeżeli moge sie podzielić swoimi doswiadczeniami z "nowym" dzwiekiem spod maski to w moim przypadku winowajca była Vacumpompa... wydawała identyczny metaliczny stukot... po regeneracji wszystko ucichło a i wspomaganie nawet lepsze sie zrobiło :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl