Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK +gaz] Jest problem tylko z czym?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

[B4 ABK +gaz] Jest problem tylko z czym?

Post autor: kamiloo89 » 05 wrz 2011, 11:51

Witam
Opiszę mój problem.
Wybrałem się wczoraj do kościoła, wsiadłem do auta i palę ale on nie chce załapać (dzień wcześniej normalnie jeździłem i normalnie odpalał) - załapał po dłuższym kręceniu i jak już załapał chodził normalnie i normalnie jechałem ale po przejechaniu ok kilometra silnik w czasie jazdy zaczął słabnąć i w końcu zgasł i już nie zapalił.
Po zaciągnięciu go do narzeczonej (bliżej jak do domu miałem :-) ) podłączyłem pod vaga i oglądnąłem go dokładniej. Vag zero błędów i wszystko niby ok ale dalej nie palił. Po kręceniu rozrusznikiem jak wyłączałem już zapłon to tak jakby coś sie zaczynał odzywać.
Przekręciłem zapłon na wyprzedzenie i zapalił ale chodził tak jakby gubił iskre(?), przerywał strasznie i nie wkręcał sie na obroty. A co najważniejsze nie trzymał obrotów.
Dojechałem jakoś do domu na następny dzień i nie moge z tym dojsć końca.
Wtedy gdy stracił moc nie było żadnego wystrzału ani nic w tym stylu i wcześniej też nigdy nie strzelał. To co się teraz dzieje to na gazie i benzynie to samo jest.

Nie wiem czy tak powinno być ale spróbowałem zapalić auto z odłączoną przepływką i było to samo ale co ciekawe nie pokazało mi błędu przepływki później? nie powinno pokazać błędu przypadkiem?

Proszę o pomoc i sugestie ;-)

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 05 wrz 2011, 12:22

w sumie powinno pokazac bład .skoro problem wystepuje jak sam zaznaczyles przy rozruszniku to tam mozna przyczyny szukac , sprawdziles iskre jaka ma jesli jest to wykluczuc mozna gubiaca sie iskre jak nie ma to moga byc przebicia na kablach zaplonowych choc watpie zeby od tego zgasl hhhmmmm. Glupio zrobiles ze zabawiles sie z zaplonem bo tego bym nie ruszał raczej jesli dzien wczesniej było oki . Jest jedna opcja ktora byl proponowal sprawdzic a nie jest to trudne sprawdz sobie to co zaznaczylem na foto ja mialem u siebie jedek z tych kabli idacych do czujnika przerwany i pali jak by nie chciał

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 05 wrz 2011, 12:31

a to nie jest przypadkiem wtryskiwacz rozruchowy? Wg mnie on nic do tego nie ma

a może to byc wina halla że tak mi sie dzieje?

A co do zapłonu to ruszałem go bo i tak był przestawiany kilka dni temu po tym jak mechanik wymieniał mi kopułkę i pomylił przewody i coś tam kręcił ale po tej jego "naprawie" chodził w miarę normalnie

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 05 wrz 2011, 12:46

jak by to byl halla vag by ci odrazu pokazal . chodzi o czujnik rozruchowy a ma to znaczenie bo przez to buja silnikiem jak oszalale tak jakby nie palil na wszystkie gary i mam slaba moc ,sprawdzic nie zaszkodzi bo to tylko kwestia zdjecia gumeczki jednej

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 05 wrz 2011, 12:51

sprawdzone i kabelki w idealnym stanie to musi być coś innego



gdy znak na kole pośrednim ustawie na ten znak który jest na obudowie to znaki na górym kole wygladają tak:
Obrazek
a palec wtedy ustawia się tak:
Obrazek

to jest dobre ustawienie? :-/

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 05 wrz 2011, 20:51

Jak jest tak jak piszesz, to masz dosyć zdrowo walnięty rozrządzik, dziwne, że wogóle ci to chciało odpalić :-D Zerknij dla pewności, czy jak masz znak na kole pasowym, to czy z tyłu jest widoczne zero w dziurze na kole zamachowym, jak nie, to ustaw na zerze i wtedy sprawdź, co bedzie sie dziać z resztą znaków ;-) <ok>

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 05 wrz 2011, 20:58

Pasek już ustawiłem znaki wszystkie się zgadzają i zero widać :)

Ale problem pozostał i dalej nie chce zapalić a jak już zapali po przekręceniu aparatu to strasznie przerywa i nie trzyma obrotów tylko gaśnie po puszczeniu gazu

Naprawdę proszę o rady bo jutro szukam mechanika a na zapłonie w abk to mało który się zna niestety

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 06 wrz 2011, 12:10

no to najprostsza rzecz pryśnij po kablach zapłonowych płynem do szyb z alko wieczorem i popatrz czy idą iskry a jak nie to wykrec tez swiece sprawdza sie od najprostszego bo kombinowaniem to zajedziesz jak ja

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 06 wrz 2011, 12:56

witam kolego sprawdz cewkę czy daje iskre czujnik hala czy jest dobry pozatym z zdjęc widac że zapłon masz niezle przestawiony

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 06 wrz 2011, 13:05

jugo ten pasek już przestawiony tak że ok ale jak sprawdzic halla skoro vag błędu nie pokazuje żadnego?
świece i kable były już sprawdzane.
Jutro zaciągam auto do mechanika i zobaczymy co powie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 wrz 2011, 13:13

kamiloo89 pisze:jak sprawdzic halla
Diodą LED z opornikiem na 12V podłączyć pod środkowy pin halla oraz plus (któryś ze skrajnych pinów we wtyczce halla).

Próbowałeś palić na zaciąg? Podnosił się przy takiej próbie obrotomierz.

Z ustawieniem aparatu podług znaku na kole wałka rozrządu niema co się bardzo sugerować bo może ktoś ustawił wałek pośredni albo włożył aparat zapłonowy byle jak a później ustawił do tego zapłon aby silnik chodził.

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 06 wrz 2011, 13:23

palic na zaciąg to jak to jest bo nie rozumiem?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 wrz 2011, 13:41

Tak przy paleniu na zaciąg czy podnosił się obrotomierz? Ale pewnie jakbyś tak odpalał to byś nie spojrzał.

Najlepiej sprawdź tym LEDem czy miga.

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 06 wrz 2011, 20:17

Okazało się że wczoraj mój tata wyciągał cały aparat :-/ i włożył go jak twierdzi tak jak był wcześniej, ale nic pewnego.
jak powinien być założony żeby zapłon był ok? proszę o instrukcje krok po kroku ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 wrz 2011, 20:39

Bez ustawienia lampą troboskową zapłon nie będzie OK.

Tutaj masz opisane jak wsadzić poprawnie aparat zapłonowy :arrow: https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... t29612.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl