[80 B3 1.8S NE] Wymiana oleju, chmury niebieskiego dymu
[80 B3 1.8S NE] Wymiana oleju, chmury niebieskiego dymu
Witam. Wkrótce będę wymieniał olej. Dotychczas jeżdżę i było jeżdżone na Lotosie mineralnym. Silnik bierze dużo oleju(1L na około 1300km) i martwię się czy nie będę musiał naprawiać głowicy. Zauważyłem lekki wyciek przez uszczelkę, ale ją wymienię i zobaczę jak wtedy będzie pobierał. Samochód na pierwszym biegu i dosyć energicznym ruszaniu zostawia za sobą chmurę niebieskiego dymu, co radzicie żebym zrobił? Kolega doradził żebym wlał jakiegoś doktora czy cosik takiego - o co z tym chodzi? Czy zmiana na olej syntetyczny coś zmieni, jaki konkretnie byście mi zalecili? Mój silnik to 1.8S NE(Benzyna + LPG)
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kolego ja mam tak samo. A powiedz mi, czy dymi na niebiesko przy ruszaniu jak jest zimny silniki czy rozgrzany?
Ja zauważyłem, że jak jeźdżę na krótkich odcinkach, gdzie silnik nie ma się za bardzo jak rozgrzać to oleju mi nie wiele ubywa. Natomiast jak jeźdżę trochę dalej i wskazówka jest na 90`C to dymi na niebiesko i muszę uzupełniać poziom oleju co 700-800km bo z połowy bagnetu (wskaźnikowego wytłoczenia) schodzi na minimum.
[ Dodano: 2011-09-06, 16:35 ]
Ja zauważyłem, że jak jeźdżę na krótkich odcinkach, gdzie silnik nie ma się za bardzo jak rozgrzać to oleju mi nie wiele ubywa. Natomiast jak jeźdżę trochę dalej i wskazówka jest na 90`C to dymi na niebiesko i muszę uzupełniać poziom oleju co 700-800km bo z połowy bagnetu (wskaźnikowego wytłoczenia) schodzi na minimum.
[ Dodano: 2011-09-06, 16:35 ]
W przypadku remontu samej głowicy zostań lepiej przy olejach typu SAE 15W40, tylko jakieś dobrej marki. Tym bardziej jeśli zimą trzymasz auto w garażu to można jeździć na minerale. Jeśli natomiast auto stoi pod chmurką, a Ty jeździsz regularnie zimą to spróbowałbym przejść na półsyntetyk 10W40 itp.gumis2007 pisze:mhm, czyli jednak będzie trzeba tam zajrzeć. A jaki byś proponował olej? Zmieniać czy pozostać przy tym co jestem?
Witam temat dla mnie- podpinam się
Mam ten sam silnik co w temacie też bierze olej ale nie tak dużo ostatnio zauważyłem , że srubki od pokrywy silnika są luźne- dokręciłem delikatnie zobaczymy czy to była współwinami.
U mnie tylko przy odpalaniu czasem sobie chmurę puści (odpalam na Lpg oprócz zimy i puźnej jesieni)
ps. orientuje się ktoś czy można wymienić sam filtr oleju (przed dolewką) i czy smarować tylko uszczelkę czy wlewać do środka filtra troche oleju ?
Mam ten sam silnik co w temacie też bierze olej ale nie tak dużo ostatnio zauważyłem , że srubki od pokrywy silnika są luźne- dokręciłem delikatnie zobaczymy czy to była współwinami.
U mnie tylko przy odpalaniu czasem sobie chmurę puści (odpalam na Lpg oprócz zimy i puźnej jesieni)
ps. orientuje się ktoś czy można wymienić sam filtr oleju (przed dolewką) i czy smarować tylko uszczelkę czy wlewać do środka filtra troche oleju ?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Z tego co wiem to można śmiało lać do filtra, dzięki temu smarowanie będzie praktycznie od razu po uruchomieniu silnika.Mytek pisze:ps. orientuje się ktoś czy można wymienić sam filtr oleju (przed dolewką) i czy smarować tylko uszczelkę czy wlewać do środka filtra troche oleju ?
Uszczelkę filtra oleju też należy smarować olejem bo inaczej przy następnej wymianie będziemy mieli trudności z jego odkręceniem <ok> .
Co do tego, że rano auto zakopci na niebiesko, to jest to dość częsty objaw zużytych uszczelniaczy zaworowych.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie prawda . Jeśli powierzchnie głowicy (od strony pokrywy rozrządu) dobrze wyszlifujesz drobnoziarnistym papierem ściernym, to olej nie ma prawa wyciekać. Pod warunkiem oczywiście, że mamy prostą pokrywę rozrządu. Ważny jest także właściwy moment dokręcenia śrub montażowych, a także żeby dać podkładki sprężynowe pod nakrętki szpilek.amath pisze:...z własnego doświadczenia wiem że korkowa jest do bani