Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9TDI ] Lejące wtryski a falowanie obrotów.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

[ B4 1.9TDI ] Lejące wtryski a falowanie obrotów.

Post autor: joandaw » 06 wrz 2011, 22:36

Witam mam takie pytanie czy wtryski lejące mogą powodować w jakimś stopniu falowanie obrotów :?: Zauważyłem że jak depne to jest czarno za mną mocy nie ubyło ale nie zawsze puszcza dyma.
Obroty raz falują raz nie jak włączam klimę to pod obciążeniem zaczynją falować czuć nierówną pracę silnika choć nie zawsze nie ma na to reguły. Co do nastawnika pompy został wyczyszczony rok temu u Solskiera i na pewno było to zrobione jak trzeba bo byłem przy tym ;-) chyba że nastawnik znowu jest w opiłkach dawka jaka została ustawiona to 3,5mg i nie było z tym problemu. Vaga podłącze dopiero w piątek to dam znać, martwią mnie trochę te ilości dymu choć nie zawsze. :-/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 wrz 2011, 22:38

raczej nie :-/ a pali ci więcej?czy w normie?

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 06 wrz 2011, 22:44

Nie zauważyłem żeby palił więcej raczej bez zmian , jak na postoju raz depłem to walneło na czarno że został ślad na trawie po ponownym uruchomieniu silnika już tak nie przydymił działał normalnie coś się mu stawia :-/ tak nie było :-/ a ja jestem trochę uczulony na takie sprawy wole zapobiegać niż leczyć ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 wrz 2011, 22:48

to że puści bąka jak mu depniesz to normalne ;-) w końcu to diesel ale te obroty to raczej nastawnik :-/ jakby ci wtryski lały to paliłby dużo i tego bąka byś miał zdecydowanie więcej i z odpalaniem byłoby gorzej :-/

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 06 wrz 2011, 22:51

Zrobione na nim coś ponad 20tyś i do ponownego czyszczenia :-/

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 07 wrz 2011, 15:37

joandaw pisze:Zrobione na nim coś ponad 20tyś i do ponownego czyszczenia :-/
ja po około 20 tyś po ostatnim czyszczeniu dość dużo syfu znalazłem w nastawniku co objawiało się szarpaniem falowania obrotów nie miałem ale silnik potrafił szarpać jak był obciążony. joandaw, odepnij wtyczkę tą przy skrzyni i okaże się czy to nastawnik

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 wrz 2011, 16:48

MARCIN 80B4 pisze:ja po około 20 tyś po ostatnim czyszczeniu dość dużo syfu znalazłem w nastawniku co objawiało się szarpaniem falowania obrotów nie miałem ale silnik potrafił szarpać jak był obciążony. joandaw, odepnij wtyczkę tą przy skrzyni i okaże się czy to nastawnik
Dokładnie ,nie ma reguły ,można wyczyścić na błysk i po jakimś czasie moze być to samo,choć to raczej rzadkie przypadki ...a opiłki w pompie biorą się tylko z wnętrza samej pompy ;-)A lejące wtryski ,tak jak ci koledzy wspomnieli ,raczej na pewno nie spowodują falowania obrotów ....

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 09 wrz 2011, 22:46

Dziś sprawdzaliśmy z matt1988 auto na vagu dawka skacze po włączeniu klimy nawet os 5mg do 2,4 mg nastawnik szleje za tydzień czyścimy jeszcze raz wsadze pare fotek jak teraz będzie wyglądał po tych 20 tyś ;-) Jeszcze jedno nie warto by pompy przeczyścić :?: przedmuchać :?:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 wrz 2011, 23:05

joandaw pisze:przedmuchać
Jak? Co najwyżej może lekka poprawa w wekcji pobierającej by była. Tak to tylko rozebrać na części pierwsze i ręcznie czyścić z nalotów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 wrz 2011, 23:34

joandaw pisze:nie warto by pompy przeczyścić :?: przedmuchać :?:
Nie warto ,tak jak trepek, pisze ,skutecznie można to zrobić po rozebraniu pompy ,ale jak nic się nie dzieje to nie wskazane ,bo można przedobrzyć ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 wrz 2011, 14:12

ja nie wiem na czym wy jeździcie itd. że te nastawniki ciągle się brudzą :-/ może pozakładajcie sobie filterki wstępne? :roll:

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 11 wrz 2011, 14:21

gibaj,
MUNIOR pisze:a opiłki w pompie biorą się tylko z wnętrza samej pompy ;-)
;)

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 17 wrz 2011, 21:02

Podziękowania dla matt1988 <piwo> dziś nastawnik ponownie wyczyszczony ;-) przejechane ponad 20 tyś i tak wyglądał :-/

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tu nastawnik z golfa 3 1,9 tdi kilka fotek nawet trzpień nie chciał się obracać ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

ARTI2012
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 24 sty 2012, 19:58

Post autor: ARTI2012 » 11 maja 2013, 21:32

MAM duży problem mam audi b4 1,9tdi 94 rok na boschu. jakie po miescie i szarpie od 1500 do 2000 tys obrotów a pozyzej nie . a takze pzry jechaniu i wyprzedzaniu jakby odcinal paliwo przy 100 lub 120km a jak powoli sie naciska na pedal to jakos idzie i wiecej co ty moze byc bo juz sil bakuje . filtr paliwa wymienilem i nastawnik czyscilem juz 2 razy . HELP !!!!!

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 11 maja 2013, 21:45

ARTI2012 pisze:MAM duży problem mam audi b4 1,9tdi 94 rok na boschu. jakie po miescie i szarpie od 1500 do 2000 tys obrotów a pozyzej nie . a takze pzry jechaniu i wyprzedzaniu jakby odcinal paliwo przy 100 lub 120km a jak powoli sie naciska na pedal to jakos idzie i wiecej co ty moze byc bo juz sil bakuje . filtr paliwa wymienilem i nastawnik czyscilem juz 2 razy . HELP !!!!!
czyszczenie nastawnika na osprzęcie boscha czyli z potencjometrycznym nastawnikiem nie ma większego sensu wiedziałbyś o tym czytając masę takich wątków na forum :]

A Twoje objawy praktycznie w 99,9% to padający właśnie nastawnik...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl