[coupe 2,0 abk] swap na silnik vw 16v ABF
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
[coupe 2,0 abk] swap na silnik vw 16v ABF
Witam Panowie. Mam okazję zainwestować w dobry motorek 2,0 16V abf, myślę, że nie muszę pisać co to za silnik, no ale... może zostanę skatowany za to co teraz napiszę ale chce go zostawić na tej skrzyni automatycznej która mam. Silnik miałbym wraz z wiązką i sterownikiem do tego wiadomo jedynie kolektor wydechowy z audi 16v, przespawanie ssącego na drugą stronę i zmiana miski, nie jestem pewny czy pompa olejowa nie pójdzie z audi. Z elektroniką problemów na ogół nie mam, ale nie bawiłem się nigdy w taki swap. Powiedzcie proszę jakie problemy mogę napotkać właśnie od strony elektroniki do ogarnięcia? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Będziesz musiał podłączyć sterownik skrzyni biegów do komputera nowego silnika. Sterownik skrzyni potrzebuje sygnału obrotów i chyba daje jaką informacje zwrotną aby przy zmianie biegów komputer silnika zmniejszył moc aby nie szarpały przy zmianie biegu i nie zmieliło skrzyni.
Przy ABK masz dodatkowo podwójny TPS bo też skrzynia biegów go potrzebuje.
Ciekawe w jaki sposób się koduje przy sterowniku ABF obecność automatycznej skrzyni biegów. Bo np. w pierwszych AAH wystarczyło zewrzeć jeden pin do masy a w nowszych konstrukcjach prawdopodobnie trzeba go zakodować przez VAGa, czyli znać odpowiednie numerki, które ciężko zdobyć w przypadku mało popularnej przeróbki. Bo podejrzewam że przy automacie niema cut-off aby też skrzynia nie dostawała.
Chyba że ten ABF jest też z automatu.
Informacji możesz szukać w SSP tych silników i układów sterowania.
Przy ABK masz dodatkowo podwójny TPS bo też skrzynia biegów go potrzebuje.
Ciekawe w jaki sposób się koduje przy sterowniku ABF obecność automatycznej skrzyni biegów. Bo np. w pierwszych AAH wystarczyło zewrzeć jeden pin do masy a w nowszych konstrukcjach prawdopodobnie trzeba go zakodować przez VAGa, czyli znać odpowiednie numerki, które ciężko zdobyć w przypadku mało popularnej przeróbki. Bo podejrzewam że przy automacie niema cut-off aby też skrzynia nie dostawała.
Chyba że ten ABF jest też z automatu.
Informacji możesz szukać w SSP tych silników i układów sterowania.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Występuje normalnie odcięcie, zarówno normalnie jak i przy funkcji Sport na skrzyni,ale.... !!! tu mi dobrze kolega coś zasugerował przy okazji. Kiedyś miałem zmieniany sterownik tzn program napisany i wsadzony z nowym epromem, (stary został na pamiątkę) fakt, że miało być to przystosowane pod automata, ale właśnie od tamtej pory zaczęło mi szarpać skrzynią pomimo, że wszystkie poduszki mam kompletnie nowe... Zaciekawił mnie temat....
O tym podłączeniu to słyszałem, z tego co wiem przy Digi II podobno jest pin przeznaczony do automatów, ale dokładnie przy którym ster to muszę jeszcze poszukać. Dzisiaj koleś ma mi podać nr sterownika itp, bo silnik wyciągali wczoraj. Przy najgorszej niemocy na automata leży u mnie skrzynia manualna CCF o ile dobrze symbol pamiętam, więc tutaj pobawiłbym się jeszcze w zmianę półosiek na te z 16v, uderzę gdzieś do chłopaków na vwforum w wolnej chwili. Pozdrawiam
O tym podłączeniu to słyszałem, z tego co wiem przy Digi II podobno jest pin przeznaczony do automatów, ale dokładnie przy którym ster to muszę jeszcze poszukać. Dzisiaj koleś ma mi podać nr sterownika itp, bo silnik wyciągali wczoraj. Przy najgorszej niemocy na automata leży u mnie skrzynia manualna CCF o ile dobrze symbol pamiętam, więc tutaj pobawiłbym się jeszcze w zmianę półosiek na te z 16v, uderzę gdzieś do chłopaków na vwforum w wolnej chwili. Pozdrawiam
Kombinuj kolego zobaczymy co z tego wyjdzie. Interesują mnie bardzo efekty Twojej pracy, bo tez mam w planach dokonac takiego swapa w mojej B3.
Z tego co sie oriętuję to ABF podejdzie tylko trzeba zmienić smok i misę olejowa od AEBa.
Co do elektryki to może ktoś sie orietuje w jaki sposób to ogarnać?
Z tego co sie oriętuję to ABF podejdzie tylko trzeba zmienić smok i misę olejowa od AEBa.
Co do elektryki to może ktoś sie orietuje w jaki sposób to ogarnać?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Boski;) pisze:sztahu pisze:ja miske zakładałem z 1.6 td passata b2
Bez problemu miska olejowa z 8V podchodzi do 16V, ja zakładałem do ABF tylko trzeba zmienić smoka ale to od 8v tak że panowie nie ma jak ograniczać koszty
Czyli miska z 1,8 8V powinna bez problemu podejść pod ABF-a tak? A od czego smok przypasuje?