Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe 2,0 abk] swap na silnik vw 16v ABF

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

[coupe 2,0 abk] swap na silnik vw 16v ABF

Post autor: vigo1984sz » 18 sie 2011, 04:18

Witam Panowie. Mam okazję zainwestować w dobry motorek 2,0 16V abf, myślę, że nie muszę pisać co to za silnik, no ale... może zostanę skatowany za to co teraz napiszę ale chce go zostawić na tej skrzyni automatycznej która mam. Silnik miałbym wraz z wiązką i sterownikiem do tego wiadomo jedynie kolektor wydechowy z audi 16v, przespawanie ssącego na drugą stronę i zmiana miski, nie jestem pewny czy pompa olejowa nie pójdzie z audi. Z elektroniką problemów na ogół nie mam, ale nie bawiłem się nigdy w taki swap. Powiedzcie proszę jakie problemy mogę napotkać właśnie od strony elektroniki do ogarnięcia? Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sie 2011, 10:43

Będziesz musiał podłączyć sterownik skrzyni biegów do komputera nowego silnika. Sterownik skrzyni potrzebuje sygnału obrotów i chyba daje jaką informacje zwrotną aby przy zmianie biegów komputer silnika zmniejszył moc aby nie szarpały przy zmianie biegu i nie zmieliło skrzyni.
Przy ABK masz dodatkowo podwójny TPS bo też skrzynia biegów go potrzebuje.
Ciekawe w jaki sposób się koduje przy sterowniku ABF obecność automatycznej skrzyni biegów. Bo np. w pierwszych AAH wystarczyło zewrzeć jeden pin do masy a w nowszych konstrukcjach prawdopodobnie trzeba go zakodować przez VAGa, czyli znać odpowiednie numerki, które ciężko zdobyć w przypadku mało popularnej przeróbki. Bo podejrzewam że przy automacie niema cut-off aby też skrzynia nie dostawała.
Chyba że ten ABF jest też z automatu.

Informacji możesz szukać w SSP tych silników i układów sterowania.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 18 sie 2011, 12:21

Występuje normalnie odcięcie, zarówno normalnie jak i przy funkcji Sport na skrzyni,ale.... !!! tu mi dobrze kolega coś zasugerował przy okazji. Kiedyś miałem zmieniany sterownik tzn program napisany i wsadzony z nowym epromem, (stary został na pamiątkę) fakt, że miało być to przystosowane pod automata, ale właśnie od tamtej pory zaczęło mi szarpać skrzynią pomimo, że wszystkie poduszki mam kompletnie nowe... Zaciekawił mnie temat....

O tym podłączeniu to słyszałem, z tego co wiem przy Digi II podobno jest pin przeznaczony do automatów, ale dokładnie przy którym ster to muszę jeszcze poszukać. Dzisiaj koleś ma mi podać nr sterownika itp, bo silnik wyciągali wczoraj. Przy najgorszej niemocy na automata leży u mnie skrzynia manualna CCF o ile dobrze symbol pamiętam, więc tutaj pobawiłbym się jeszcze w zmianę półosiek na te z 16v, uderzę gdzieś do chłopaków na vwforum w wolnej chwili. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 30 sie 2011, 11:00

Kombinuj kolego zobaczymy co z tego wyjdzie. Interesują mnie bardzo efekty Twojej pracy, bo tez mam w planach dokonac takiego swapa w mojej B3.

Z tego co sie oriętuję to ABF podejdzie tylko trzeba zmienić smok i misę olejowa od AEBa.
Co do elektryki to może ktoś sie orietuje w jaki sposób to ogarnać?

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 30 sie 2011, 11:05

Powiem tak, sam mogę mieć problem z elektryką. Silnik który miałem kupić okazał się niezłą ruiną. Z tyłu miał spawany blok i to jeszcze tak perfidnie zamalowane. Czego oczywiście na zdjęciach nie było widać. Przez zimę coś się ogarnie na pewno, ale wiadomo wszystko kwestia czasu i $. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 30 sie 2011, 11:42

Spoko rozumiem sam mam taki problem z brakiem czasu i $ , narazie zbieram graty...

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 04 wrz 2011, 18:12

No to temat swapa na abf się kończy, bo jednak zdecydowałem na silnik 7a:)

Awatar użytkownika
sztahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 410
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:41
Lokalizacja: przemyśl

Post autor: sztahu » 04 wrz 2011, 18:14

ja miske zakładałem z 1.6 td passata b2 :-P

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 07 wrz 2011, 20:55

sztahu pisze:ja miske zakładałem z 1.6 td passata b2 :-P

Robiłeś swapa w B3 na ABFa?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 07 wrz 2011, 21:01

turbofin pisze:
sztahu pisze:ja miske zakładałem z 1.6 td passata b2 :-P

Robiłeś swapa w B3 na ABFa?
Kliknij do linka w jego profilu. Coś nie siedzisz w temacie swapów na forum :-)

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 07 wrz 2011, 21:55

Bardzo ciekawy projkcik zrobil kolega <ok>
Sam kimbinuję cos podobnego

Boski;)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 28 gru 2010, 15:20
Lokalizacja: RBR
Kontakt:

Post autor: Boski;) » 30 gru 2011, 22:40

sztahu pisze:ja miske zakładałem z 1.6 td passata b2 :-P



Bez problemu miska olejowa z 8V podchodzi do 16V, ja zakładałem do ABF tylko trzeba zmienić smoka ale to od 8v tak że panowie nie ma jak ograniczać koszty <piwo>

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 31 gru 2011, 17:05

Boski;) pisze:
sztahu pisze:ja miske zakładałem z 1.6 td passata b2 :-P



Bez problemu miska olejowa z 8V podchodzi do 16V, ja zakładałem do ABF tylko trzeba zmienić smoka ale to od 8v tak że panowie nie ma jak ograniczać koszty <piwo>

Czyli miska z 1,8 8V powinna bez problemu podejść pod ABF-a tak? A od czego smok przypasuje?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 31 gru 2011, 17:15

Smok od 8v.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 31 gru 2011, 17:20

Do G60 też podejdzie misa ze smokiem od zwyklego 1.8 8V ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl