[B3/B4 2.3E NG] wolne obroty na LPG
[B3/B4 2.3E NG] wolne obroty na LPG
Mam problem z wolnymi obrotami na LPG, spadają nawet do 400obr/min. bardzo drży przy tym silnik czasem nawet gaśnie. Na PB wszystko jest OK.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2007, 13:54 przez Janek600, łącznie zmieniany 1 raz.
jeżeli problem wystepuje tylko na LPG to wina instalacji gazowej albo zła regulacja wolnych obrotowów albo zły mieszalnik w układzie dolotowym. Zrób tak przy uruchomionym silniku na LPG przytkaj lekko wlot powietrza do filtra powietrza. Jeżeli sie poprawi to wina jest mieszalnika ewentualnie za mocno skręcony mieszalnik na wolnych obrotach
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Wojtek26 chyba coś Ci się pogmerało . Mieszalnik to mikser i jest nieregulowalny, a Ty miałeś na myśli zapewne reduktor/parownik.
Rzeczywiście może to być kwestia regulacji, ale eksperyment z przysłanianiem dolotu nie zawsze się sprawdza (szczególnie w II generacji). Po pierwsze dlatego, że jeśli te obroty wynikają z za bogatej mieszanki to przysłonięcie wlotu jeszcze bardziej ją wzbogaci i silnik zgaśnie. Po drugie jeśli przyczyna tkwi w ssaniu lewego powietrza (gaz jest o wiele bardziej czuły na takie rzeczy) to również może nie dać żadnego efektu. Ponadto przyczyna może tkwić w niedomaganiach układu WN (świece, palec, kopułka, przewody). To jak powszechnie wiadomo kolejny element samochodu, na którego najmniejsze niedomagania gaz od razu reaguje, a benzyna niekoniecznie.
Proponuję obejrzeć świece, jeśli są białe to wskazuje na bardzo ubogą mieszankę (potrzebna regulacja instalacji), jeśli czarne, okopcone (ale nie zaolejone) to wypadanie zapłonów (może być potrzebna wymiana świec, palca, kopułki i/lub regulacja instalacji).
Rzeczywiście może to być kwestia regulacji, ale eksperyment z przysłanianiem dolotu nie zawsze się sprawdza (szczególnie w II generacji). Po pierwsze dlatego, że jeśli te obroty wynikają z za bogatej mieszanki to przysłonięcie wlotu jeszcze bardziej ją wzbogaci i silnik zgaśnie. Po drugie jeśli przyczyna tkwi w ssaniu lewego powietrza (gaz jest o wiele bardziej czuły na takie rzeczy) to również może nie dać żadnego efektu. Ponadto przyczyna może tkwić w niedomaganiach układu WN (świece, palec, kopułka, przewody). To jak powszechnie wiadomo kolejny element samochodu, na którego najmniejsze niedomagania gaz od razu reaguje, a benzyna niekoniecznie.
Proponuję obejrzeć świece, jeśli są białe to wskazuje na bardzo ubogą mieszankę (potrzebna regulacja instalacji), jeśli czarne, okopcone (ale nie zaolejone) to wypadanie zapłonów (może być potrzebna wymiana świec, palca, kopułki i/lub regulacja instalacji).
Przyczyna niedomagania morze tkwić w reduktorze (parowniku)-jeśli jego membrany są stare i sparciałe to właśnie na wolnych obrotach występują największe niedomagania
Miałem tak u siebie - wymieniłem membrany i od razu poprawa
Chyba że instalacja LPG w twoim aucie jest nowa to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.
Miałem tak u siebie - wymieniłem membrany i od razu poprawa
Chyba że instalacja LPG w twoim aucie jest nowa to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.
Jeżeli to jest reduktor z podciśnieniem to lipa bo wygięta została membrana. Jeżeli dałeś ognia autu na benzynie to wyszedł efekt zassania membrany na tłoki i dlatego lekko się wygięła. Jeżeli nie dałeś ognia tzn. że silnik jeszcze się nie przyzwyczaił do gazu i musi to trochę potrwać . Zartuję
Wymiana filtra od gazu raczej nic nie pomoże. Zanieczyszczony filtr odpowiada za wyższe obroty. Przy przepustnicy jest śruba regulacji powietrza. Nią można trochę pokombinować. Można też lekko przepustnicę podnieść. Można gumę od miksera do przepustnicy odkręcić na pracującym silniku i dorzucić trochę lewego powietrza. Trzeba zrobić rozeznanie. :shock:
A na końcu wyjąć reduktor i zobaczyć tą membrane.
[ Dodano: 2007-09-14, 00:42 ]
A na reduktorze są czasami dwie śrubki :mrgreen: . Nimi też trzeba się pobawić. Jedna od wolnych druga od składu. Musisz poznać swoją instalacje LPG, a im szybciej to zrobisz tym lepiej dla Ciebie.
Pozdrawiam
Wymiana filtra od gazu raczej nic nie pomoże. Zanieczyszczony filtr odpowiada za wyższe obroty. Przy przepustnicy jest śruba regulacji powietrza. Nią można trochę pokombinować. Można też lekko przepustnicę podnieść. Można gumę od miksera do przepustnicy odkręcić na pracującym silniku i dorzucić trochę lewego powietrza. Trzeba zrobić rozeznanie. :shock:
A na końcu wyjąć reduktor i zobaczyć tą membrane.
[ Dodano: 2007-09-14, 00:42 ]
A na reduktorze są czasami dwie śrubki :mrgreen: . Nimi też trzeba się pobawić. Jedna od wolnych druga od składu. Musisz poznać swoją instalacje LPG, a im szybciej to zrobisz tym lepiej dla Ciebie.
Pozdrawiam