Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 2.3E NG] wolne obroty na LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Janek600
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:43

[B3/B4 2.3E NG] wolne obroty na LPG

Post autor: Janek600 » 13 wrz 2007, 12:33

Mam problem z wolnymi obrotami na LPG, spadają nawet do 400obr/min. bardzo drży przy tym silnik czasem nawet gaśnie. Na PB wszystko jest OK.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2007, 13:54 przez Janek600, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 wrz 2007, 12:55

jeżeli problem wystepuje tylko na LPG to wina instalacji gazowej albo zła regulacja wolnych obrotowów albo zły mieszalnik w układzie dolotowym. Zrób tak przy uruchomionym silniku na LPG przytkaj lekko wlot powietrza do filtra powietrza. Jeżeli sie poprawi to wina jest mieszalnika ewentualnie za mocno skręcony mieszalnik na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 wrz 2007, 13:44

Wojtek26 chyba coś Ci się pogmerało :-D . Mieszalnik to mikser i jest nieregulowalny, a Ty miałeś na myśli zapewne reduktor/parownik.
Rzeczywiście może to być kwestia regulacji, ale eksperyment z przysłanianiem dolotu nie zawsze się sprawdza (szczególnie w II generacji). Po pierwsze dlatego, że jeśli te obroty wynikają z za bogatej mieszanki to przysłonięcie wlotu jeszcze bardziej ją wzbogaci i silnik zgaśnie. Po drugie jeśli przyczyna tkwi w ssaniu lewego powietrza (gaz jest o wiele bardziej czuły na takie rzeczy) to również może nie dać żadnego efektu. Ponadto przyczyna może tkwić w niedomaganiach układu WN (świece, palec, kopułka, przewody). To jak powszechnie wiadomo kolejny element samochodu, na którego najmniejsze niedomagania gaz od razu reaguje, a benzyna niekoniecznie.
Proponuję obejrzeć świece, jeśli są białe to wskazuje na bardzo ubogą mieszankę (potrzebna regulacja instalacji), jeśli czarne, okopcone (ale nie zaolejone) to wypadanie zapłonów (może być potrzebna wymiana świec, palca, kopułki i/lub regulacja instalacji).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 wrz 2007, 15:09

jeżeli mieszalnik/mikser bedzie za duży to rówierz pojawią sie kłopoty ze składem mieszanki na wolnych obrotach a co za tym idzie wahania obrotów itp.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 wrz 2007, 15:48

WOJTEK26 pisze:ewentualnie za mocno skręcony mieszalnik na wolnych obrotach
Chodziło mi o ten fragment Twojej wypowiedzi.
Natomiast owszem, przy źle dobranym mikserze będą kłopoty z regulacją ale niekoniecznie na wolnych.

kobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 07 wrz 2007, 17:01
Lokalizacja: pszczółki

Post autor: kobra » 13 wrz 2007, 16:28

ja proponuję sprawdzić filterek od gazu. On jest zawsze montowany nie daleko reduktora . Jeśli filterek jest brudny to nie bedzie mniał swojej przepustowosci . koszt filtra gazu to około 5 zł :mrgreen: .Proponuje to wymienić nie za szkodzi i napewno nie szarpnie mocno po kieszeni :-)

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 13 wrz 2007, 21:19

kobra pisze:ja proponuję sprawdzić filterek od gazu.
Nic to nie pomaga... Wymieniłem u siebie i nic to nie dało.
Proponuje wyczyścić przepustnice... Może tam tkwi przyczyna

SPEED
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 19 kwie 2007, 21:03
Lokalizacja: Mielec-okolice

Post autor: SPEED » 14 wrz 2007, 00:25

Przyczyna niedomagania morze tkwić w reduktorze (parowniku)-jeśli jego membrany są stare i sparciałe to właśnie na wolnych obrotach występują największe niedomagania
Miałem tak u siebie - wymieniłem membrany i od razu poprawa
Chyba że instalacja LPG w twoim aucie jest nowa to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 14 wrz 2007, 00:39

Jeżeli to jest reduktor z podciśnieniem to lipa bo wygięta została membrana. Jeżeli dałeś ognia autu na benzynie to wyszedł efekt zassania membrany na tłoki i dlatego lekko się wygięła. Jeżeli nie dałeś ognia tzn. że silnik jeszcze się nie przyzwyczaił do gazu i musi to trochę potrwać :-D . Zartuję
Wymiana filtra od gazu raczej nic nie pomoże. Zanieczyszczony filtr odpowiada za wyższe obroty. Przy przepustnicy jest śruba regulacji powietrza. Nią można trochę pokombinować. Można też lekko przepustnicę podnieść. Można gumę od miksera do przepustnicy odkręcić na pracującym silniku i dorzucić trochę lewego powietrza. Trzeba zrobić rozeznanie. :shock:
A na końcu wyjąć reduktor i zobaczyć tą membrane.

[ Dodano: 2007-09-14, 00:42 ]
A na reduktorze są czasami dwie śrubki :mrgreen: . Nimi też trzeba się pobawić. Jedna od wolnych druga od składu. Musisz poznać swoją instalacje LPG, a im szybciej to zrobisz tym lepiej dla Ciebie.
Pozdrawiam

Janek600
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 wrz 2007, 17:43

Post autor: Janek600 » 15 wrz 2007, 06:50

Witam, problem z wolnymi obrotami rozwiązany pomogła regulacja instalacji
LPG -mieszanka była zbyt uboga. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga