Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JN + Gaz] Problem z obrotami na benzynie i na gazie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
matrixsio89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14

[B3 JN + Gaz] Problem z obrotami na benzynie i na gazie.

Post autor: matrixsio89 » 07 wrz 2011, 16:09

Witam mam problem w silniku JN. Wymienione kopułka, świece, kable.
Problem polega na tym iż na gazie gdy zapale auto jak jest zimne samochód wg nie wskakuje na obroty telepią sie na biegu jałowym w okolicach 250 - 300 obr. Jest tragedia auto jak dodaje gazu to zadławi sie po czym nie moge go przedusić żeby obroty mu sie podniosły i auto gaśnie, tak kilka razy aż odpale i w końcu załapie wyższe obroty (musze trzymać pedał gazu) bo inaczej znów dzieje się tak samo, problem zanika gdy samochód osiągnie temp. 70 stopni i powyżej wtedy chodzi okej obroty nie falują trzymają sie na około 900 obr.
Na benzynie autko zapala normalnie obroty trzyma biegu jalowego na około 700 - 900 i faluje, gdy dodaje gazu do dechy osiąga 2500 obr- 3000 obr i spadają mu obroty nawet jak mam buta wciśnięte do podłogi i samochód gaśnie. Nie wiem już co robić patrzałem czy gdzieś lewe powietrze nie wpada, te czujniki wszystkie nie ogarniam ich, bo ich w JN pełno.
Pomóżcie.

lipek21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 02 sie 2011, 14:08
Lokalizacja: Zagórz

Post autor: lipek21 » 08 wrz 2011, 09:55

sprawdź czy masz masz wszystkie podciśnienia podłączone , jeszcze jedna sprawa zobacz w jakim stanie masz gume pod podstawą gaźnika może już jest bardzo popękana i łapie lewe powietrze

matrixsio89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14

Post autor: matrixsio89 » 08 wrz 2011, 11:01

ja nie mam gaźnika kolego tylko wtrysk K-Jetronic.. myślę, że problem jest w czujnikach, bądź w komputerze bo jak raz spalił mi sie bezpiecznik od komputera to samochód chodził lepiej...... nie wiem o czym to świadczy.

Awatar użytkownika
misiek3456
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2007, 10:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: misiek3456 » 08 wrz 2011, 18:47

matrixsio89, nie bede krakal ale wyglada mi to rozdzielacz wtrysku a dokladniej regulator cisnienia paliwa obym sie mylil

pozdrowienia :-)

matrixsio89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14

Post autor: matrixsio89 » 09 wrz 2011, 10:37

A powiedz mi kolego, gdzie znajduje się ten regulator ciśnienia paliwa? Tak dokładniej, a może sonda lambda ? czujnik ECU (gdzie on sie znajduje) to wszystko chciałbym posprawdzać, wczoraj wymieniłem filtr pompe paliwa i dupa dalej to samo. ...

mikelle4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 mar 2010, 20:55
Lokalizacja: poznan

Post autor: mikelle4 » 13 wrz 2011, 17:00

rozdzielacz wtrysku masz po prawej stronie siedzac w kabinie pod maska przy samym błotniku odchodza od niego na gorze przewody do wtrysków . sonde masz patrzc od przodu po lewej stronie nad dwururka podpieta w kolektor wydechowy trudne dojscie ale dasz rade ;-)

matrixsio89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14

Post autor: matrixsio89 » 15 wrz 2011, 21:09

No dobra chłopaki więc sprawdziłem czujniki sobie omomierzem te u góry mają oporność ale ten na dole nic sie nie pojawia, omomierz nic nie pokazuje, oczywiście włączony zapłon.... ten na dole bodajże jest od ecu. Więc czy go wymienic?ile moze kosztować?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 wrz 2011, 21:25

Czujnik temperatury pokazuję różną oporność w zależności od temperatury, patrz załącznik
ps z tego co wiem kosztuje ok 350 zł

matrixsio89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14

Post autor: matrixsio89 » 15 wrz 2011, 23:33

Kolego więc mówie, samochód wcześniej troche chodził silnik był jeszcze ciepły więc coś ten czujnik powinien pokazać! A on nic omomierz nawet nie zareagował. No nie żartuj 350 zł ??? chyba troche za dużo.... może miało być 35 zł.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 wrz 2011, 18:30

matrixsio89 pisze:No nie żartuj 350 zł ??? chyba troche za dużo.... może miało być 35 zł.
Któryś z kolegów na forum właśnie o tym pisał bodajże w zeszłym tygodniu, bo też mu padł ten czujnik! Możesz zresztą sobie sprawdzić na stronie intercarsu

matrixsio89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14

Post autor: matrixsio89 » 17 wrz 2011, 12:29

Kolego na stronie intercarsu oryginał bosha 107.99 zł dokładnie a zamiennik KW dokładnie 25 zł, dobra ale tam nieważne czujnik wymieniony i dalej dupa... To samo Na zimnym silniku niskie obroty, samochód prawie gaśnie, do czasu aż sie rozgrzeje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2011, 09:20

W takim razie sorry za błędne info., niestety nie mogę zaleźć tego tematu co by wrzucić link!
A co do auta to sprawdź zwór dodatkowego powietrza, który na zimnym silniku zwiększa ilość powietrza dostarczaną do silnika a co za tym idzie i paliwa.

matrixsio89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 21 maja 2011, 08:14

Post autor: matrixsio89 » 18 wrz 2011, 20:47

Dzięki kolego okazało sie, że zawór dodatkowego powietrza był zatkany, tzn tam jest taka mała śruba(6mm) i ona była na maksa dokręcona zawór wg nie otwierał. Teraz ustawiłem na otwarty przez co przepływa powietrze i jest ok. Dziękuje i pozdrawiam.

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 19 wrz 2011, 09:51

Siemka,
matrixsio89 powiedz dokładnie gdzie ta śrubka od dodatkowego zaworu powietrza jest, w ogole sam zawór. Może mógłbyś jakąś fote strzelić? Borykamy się z ojcem z tym samym problemem i szczerze mówiąc jestesmy trochę w lesie. Ojciec ma wprawdzie ABM ale tez na monowtrysku+lpg. Autko szarpie, gasnie, jak go przegazowac, to wyzsze obroty benzyna trzyma, aczkolwiek slychac "parskania" w wydechu (przy 4000-5000 obrotach, słuchowo obstawiamy mieszanke, ale nie wiem. Dziekowa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 wrz 2011, 19:37

ferrador pisze:gdzie ta śrubka od dodatkowego zaworu powietrza jest, w ogole sam zawór.
w twoim aucie raczej tego nie będzie bo ABM to monowtrysk a kolega matrixsio89 ma JN wielowtrysk. Ja niestety nie pomogę bo na monowtrysku się za dobrze nie znam jedynie co mogę doradzić to sprawdzić szczelność dolotu.
ps: zawór dodatkowego powietrza wygląda Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl