Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 wrz 2011, 16:06

kowal pisze:Witam!
Proszę o analizę logów.
Problem jest z szarpaniem na 4 i 5 biegu między 1800 a 2100 obr/min, wystąpił po zmianie wtryskiwaczy na 216 (bardziej odczuwalne jest na 4).
Oprócz Wtryskiwaczy zrobione zostało:
1. soft 16 bit+chip
2. wolna odma
3. zaślepiony EGR
4. w tygodniu będzie FMIC <ok>

000 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_55150.html
001 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_55151.html
003 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_55152.html
004 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_55153.html
008 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_55154.html
010 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_55155.html
011 - http://vaglog.rtnet.pl/kowalewskikamilka_55156.html

Czyżby to nastawnik?

Dzięki!
czy kolega rozwiązał problem z szarpaniem?????czy to szarpanie(trzepanie)czuć na całej budzie?????czy próbowałeś jazdy bez prędkościomierz czyli wypieta wtyczka przy skrzyni????bo ja mam podobne objawy trzepania wlasnie w zakresie obrotów 1700-2000 4 i 5 bieg wymienilem poduszki pod silnikiem, czyścilem nastawnik i dalej było to samo

[ Dodano: 2011-09-02, 16:14 ]
MUNIOR pisze:
trepek pisze:Nie uwierzę póki nie rozkręcę
Ano powodzenia z rozkręcaniem ...szczególnie nastawnika ;-) jak chcesz jeszcze na tym jeżdzić to radzę nie ruszać :-P albo zaopatrzyć się w drugi sprawny ;-)
rozebrac przeczyscic i złozyc oraz jeździć da rade tylko problem z zacinającym pedałem gazu nadal będzie bo ściezki potencjometru nikt nie naprawi chyba że się cała płytke wymieni i co do boscha to można z niego wycisnać tyle samo co z pierburga a przepływke i nastawnik da rade oszukać

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 02 wrz 2011, 20:43

karol121 pisze:czy kolega rozwiązał problem z szarpaniem?????
Jeszcze nie.
Nie mam teraz czasu i możliwości, żeby się tym zająć.
Omijam ten problem w ten sposób, że ciągnę wyżej na trzecim biegu i czwórka wchodzi powyżej zakresu szarpania, analogicznie z czwórki na piątkę.
Na razie musi wystarczyć.


karol121 pisze:czy to szarpanie(trzepanie)czuć na całej budzie?????
Tak. Szarpanie czuć na całej budzie.

karol121 pisze:czy próbowałeś jazdy bez prędkościomierz czyli wypieta wtyczka przy skrzyni????
Jeszcze nie próbowałem.


Wydaje mi się, że to na 100% nastawnik.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 wrz 2011, 21:22

ja mialem, taki sam przypadek na koncowkach firds 210 obsady 1z cisnienie ustawione na 190, ale po wypieciu wtyczki od predkosciomierza szarpania trzepania znikły wiec odpiolem sygnal od licznika co idzie do ecu załozylem wlacznik i tak testuje(bez wypietej wtyczki nie dziala wogóle prędkościomierz ), wogóle to pomykam a6 c4 1.9tdi 1z aktualnie wtryski afn ,pompa afn, ecu ahu 16bit, chip kostrz <ok> i jak narazje nie czuje szarpania po zmianie wtryskow z 210 na org afn, bede próbwał jeszcze na ori wtryskach od 2.5tdi 210 to zdam relacje

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 02 wrz 2011, 21:54

karol121 pisze:po wypieciu wtyczki od predkosciomierza szarpania trzepania znikły
Jeśli mógłbyś wyjaśnić po co odpina sie prędkościomierz i dlaczego ma to wpływ na szarpanie to będę wdzięczny.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 wrz 2011, 23:17

jak zauważylem z logów gdy mialem wlaczony sygnal do ecu jaka jest predkość jazdy to dawka skakała gdy odpiolem sygnał dawka byla stała ale co i jak dokładnie z czym sie ma to nie rozkiminiłem i nie wiem czy ktos tu na forum dokładnie wie jaka ma zależnosc czujnik predkości jazdy do dawki, wiadomo ze jak nastawnik jest be to po wypieciu wtyczki od predkosciomierza falowanie obrotów ustaje i też nie wiem co ma dokładnie do tego ten czujnik na biegu jałowym może ktoś mądrzejszy wyjaśni co i jak, co do naszego szarpania to równiez czyściłem nastawnik i nic to nie pomogło, podobne objawy szarpania trzepania mogąbyć wywołane duż dawka paliwa poniżej 2tys obr, dodam jeszcze że mam skrzynie od afn, wiec kolego kowal probuj i pisz, jak dostane wtryski Ael to sprawdze czy objawy sie powtórza

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 03 wrz 2011, 15:19

Jedyny racjonalny powod to pewnie taki ze jesli auto uwglednia czujnik predkosci to działa w closed loop i jakoś tam dostosowuje dawki do predkosci, nie wiem po co, żeby ograniczć dymienie? Nie znam sie na dieselach, ale wiem, ze w volvo własnie tak to działa, jesli odpinasz czujnik to sterownik przechodzi w open loop i czerpie swoje dane z mapy albo poprostu pomija ten czujnik i co sie zada potencjometrem to on to wykonuje. Niektóre volvo posiadaja np zależność taka ze jesli jedziemy jakiś odcinek ze stała predkościa to ujmuje doładowanie, lub jesli pod obciazeniem doda sie gazu a auto wolno sie rozpedza to sterownik podlewa. Nie zagłębiałem sie w to jednak na tyle dokładnie zeby wyjaśnic, jest to moja propozycja.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 03 wrz 2011, 17:21

kolego karolas123 napewnu predkość jazdy ma wpływ na dawke jej sterowniem, co do kolegi kowal i szarpania to spróbuj ustawic zakres dawki na około 5mg jak masz koncówki 216 i napisz czy to coś pomogło

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 03 wrz 2011, 22:47

karol121 pisze:co do kolegi kowal i szarpania to spróbuj ustawic zakres dawki na około 5mg jak masz koncówki 216 i napisz czy to coś pomogło
Czemu akurat tak mała dawka :?:
Jeśli możesz wyjaśnić czemu ma służyć taki zabieg będę wdzięczny <piwo>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 09 wrz 2011, 11:57

kowal pisze:
karol121 pisze:co do kolegi kowal i szarpania to spróbuj ustawic zakres dawki na około 5mg jak masz koncówki 216 i napisz czy to coś pomogło
Czemu akurat tak mała dawka :?:
Jeśli możesz wyjaśnić czemu ma służyć taki zabieg będę wdzięczny <piwo>
zmniejszy sie zakres dawki=mniejsza dawka , zmieniajac wtryski na wieksze lub same rozpylacze bez ruszania zakresu dawki zwiekszamy dawke wtryskiwanego paliwa czyli dawka w dolnym zakresie obrotów jest wieksza (za duża) co np przy obrotach okolo 1800 na 4 biegu moze powodowac szarpania (zaburzenia w układzie korbowo-tłokowym), zmien zakres i spróbuj pozdro

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 09 wrz 2011, 12:56

karol121 pisze:
kowal pisze:
karol121 pisze:co do kolegi kowal i szarpania to spróbuj ustawic zakres dawki na około 5mg jak masz koncówki 216 i napisz czy to coś pomogło
Czemu akurat tak mała dawka :?:
Jeśli możesz wyjaśnić czemu ma służyć taki zabieg będę wdzięczny <piwo>
zmniejszy sie zakres dawki=mniejsza dawka , zmieniajac wtryski na wieksze lub same rozpylacze bez ruszania zakresu dawki zwiekszamy dawke wtryskiwanego paliwa czyli dawka w dolnym zakresie obrotów jest wieksza (za duża) co np przy obrotach okolo 1800 na 4 biegu moze powodowac szarpania (zaburzenia w układzie korbowo-tłokowym), zmien zakres i spróbuj pozdro
Dzięki za wyjaśnienia. <piwo>
Zmienię dawkę w poniedziałek, jak wróci do mnie kabel.

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 17 wrz 2011, 20:59

Witam Wszystkich.
Proszę o analizę logów w Audi 80 1.9 TDI 1Z '95 Pierburg:
Logi statyczne:
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57498.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57499.html

BS:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57500.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57501.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57502.html

Podczas jazdy i z wciskaniem gazu brzęczek w zegarach wydaje trzykrotne piknięcie <osohozi>
Aha Vag pokazał taki błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

Po wykasowaniu na jałowym biegu nie wraca ale po przejażdżce (i pikaniu brzęczyka) błąd powraca.

Wnioskuję, że coś nie halo z zaworkiem N75 lub turbo is dead?!
Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 17 wrz 2011, 21:10

juniorexx pisze:00575 - Intake Manifold Pressure
00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej
Nie rozpędzaj się tak z tą turbiną ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 wrz 2011, 22:24

juniorexx pisze:Proszę o analizę logów w Audi 80 1.9 TDI 1Z '95 Pierburg:
Logi statyczne:
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57498.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57499.html

BS:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57500.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57501.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/juniorex2007_57502.html

Podczas jazdy i z wciskaniem gazu brzęczek w zegarach wydaje trzykrotne piknięcie <osohozi>
Aha Vag pokazał taki błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Zrobiłeś kupę logów :roll: ,szkoda tylko że wszystkie bezużyteczne ;-) wystarczyło zrobić dynamiczny 011 i wszystko by było jasne ...a turbinę zostaw w spokoju ,jak radzi axell, :mrgreen:

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 17 wrz 2011, 22:24

axell mam nadzieję, że się nie mylisz <piwo>
Jeszcze mam taką małą prośbę- czy ktoś ma schemat podciśnienia do silnika 1Z na Pierburgu?
W którym miejscu dokładnie znajduje się ten czujnik?

[ Dodano: 2011-09-17, 22:28 ]
Dzięki MUNIOR rozumiem, że w tej kupie logów niczego złego nie widać?!
Jutro zrobię i wkleję dynamiczny 011 <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 wrz 2011, 22:28

juniorexx pisze:Jeszcze mam taką małą prośbę- czy ktoś ma schemat podciśnienia do silnika 1Z na Pierburgu?
W którym miejscu dokładnie znajduje się ten czujnik?
Jakiego podciśnienia :shock: tam jest ciśnienie ,a czujnik w kompie .Zrób dynamiczny 011 zanim zaczniesz rozbierać auto ;-)

[ Dodano: 2011-09-17, 22:32 ]
juniorexx pisze:Dzięki MUNIOR rozumiem, że w tej kupie logów niczego złego nie widać?!
w logach statycznych rzadko kiedy widać coś złego :mrgreen: a już na pewno nie widać problemów z doładowaniem lub jego brakiem ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl