Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 80 1.8s] Wyłącznik bezpieczeństwa

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
sobson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2007, 23:26
Lokalizacja: wałbrzych

[B3 80 1.8s] Wyłącznik bezpieczeństwa

Post autor: sobson » 14 wrz 2007, 08:36

Moje 1 pytanie brzmi czy w/w model posiada coś takiego w układzie zasilania pompy paliwowej? jesli tak to poprosze o informacje gdzie sie znajduje ten układ, jak wygląda i czy ewentualna nietrwała usterka w tym układzie moze powodować szarpanie samochodu w czasie jazdy?

Mój drugi problem to kontrola temperatury silnika. W czasie zaraz po rozruchu wskażnik wychyla sie od razu na około 100/110°C i pozostaje w takim stanie przez jakis czas, nastepnie opada swobodnie i nie wskazuje już nic. Jeśli mozna to poprosze o jakąś rade który to czujnik, jak ewentualnie sie go sprawdza i jakies zdjęcie jesli nie bedzie to kłopot

Z góry dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2007, 08:55 przez sobson, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

wył. bezp....

Post autor: Omen » 14 wrz 2007, 09:57

>1> W pompie paliwa znajduje się zawór bezpieczeństwa zaprojektowany tak, by zapobiegać powstawaniu nadmiernego ciśnienia w przypadku np. zatkania/przytkania odpływowego przewodu paliwowego. Zawór powoduje przepływ paliwa z powrotem do komory wlotowej....
Napisz o jaki konkretnie typ/model/oznaczenie literowe silnika chodzi, łatwiej będzie wróżyć..
>2> wpisz w szukajkę "czujnik temperatury silnika" i miłej lektury, opisano tak już wszystko na ten temat.

Pozdr. Adam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 wrz 2007, 10:08

Dodam tylko, że szarpanie w czasie jazdy bardzo często jest spowodowane kiepskim stanem świec, kopułki, palca rozdzielacza lub/i przewodów WN.

sobson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2007, 23:26
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: sobson » 14 wrz 2007, 10:36

Danek pisze:Dodam tylko, że szarpanie w czasie jazdy bardzo często jest spowodowane kiepskim stanem świec, kopułki, palca rozdzielacza lub/i przewodów WN.
Swiece i przewody WN byly niedawno wymieniane, kopulka i palec rozdzielacza byla sprawdzana przez mechanika. A szarpanie jest tak mocne ze praktycznie nie da sie jechac a pod wzniesieniem auto moze zgasnac w czasie ruszania. Wskazowka jest to ze szarpie dopiero na obrotach okolo 1500 i wyzej tak jakby cos bylo zle z mieszanka paliwowo - powietrzna


do Omen -> tzn bardziej chodzilo mi o taki uklad ktory podobno odcina doplyw paliwa w razie wypadku (auto do gory kolami) a zbudowany mialby byc w oparciu o stalowa kulę ktora w normalnym stanie zwiera styki a w razie przechylu robi przerwe

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 wrz 2007, 11:47

Nie żebym się upierał, ale te objawy bardzo mocno wskazują na brak lub bardzo opóźniony zapłon pod obciążeniem. Podejrzewam, że na postoju nic się nie dzieje, silnik normalnie się wkręca na obroty.
To może być jeszcze cewka skoro twierdzisz, że układ WN jest cacy. Ciekawe jak ten mechanik sprawdzał tę kopułkę, prześwietlał ją defektoskopem? Mikropęknięć nie zobaczysz gołym okiem, a przebicia sieją aż miło.

sobson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2007, 23:26
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: sobson » 14 wrz 2007, 13:03

Danek pisze:Nie żebym się upierał, ale te objawy bardzo mocno wskazują na brak lub bardzo opóźniony zapłon pod obciążeniem. Podejrzewam, że na postoju nic się nie dzieje, silnik normalnie się wkręca na obroty.
To może być jeszcze cewka skoro twierdzisz, że układ WN jest cacy. Ciekawe jak ten mechanik sprawdzał tę kopułkę, prześwietlał ją defektoskopem? Mikropęknięć nie zobaczysz gołym okiem, a przebicia sieją aż miło.
hmm to co sugerujesz moze byc prawda...bo powiem Panu ze bez obciazenia silnik pieknie pracuje i takze bez biegu osiaga obroty bez jakiegokolwiek problemu do 6000 a po wrzuceniu biegu i probie ruszania silnik szarpie i nawet potrafi zgasnac.

Wiec co powinienem jeszcze sprawdzic?? palec rozdzielacza i ...?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 wrz 2007, 13:49

Palec i kopułkę. Najlepiej wymień od razu, to nie majątek, a będziesz miał pewność. A wieczorkiem proponuję sprawdzić czy pod maską nie masz "dyskoteki". Weź spryskiwacz z wodą, odpal silnik, podnieś maskę i spryskaj ostrożnie okolice przewodów. Jak się zacznie dyskoteka to możesz wymienić przewody ponownie, tylko na jakieś porządne jeśli te niedawno zmieniałeś.
Jeśli po wymianie kopułki i palca nie będzie poprawy i nie ma dyskoteki to zostaje tylko cewka WN ewentualnie czujnik halla na aparacie zapłonowym.

Lelek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 wrz 2007, 19:50

Post autor: Lelek » 14 wrz 2007, 18:13

sprawc tez Filtr paliwa,i w najgorszym wypadku sprawdz jakie masz cisnienie paliwa na przewodzie paliwowym,a jesli ci czujnik wariuje to sprawdz czy niema zasniedziałych albo brudnych stykuów.

wolfik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 25 mar 2007, 12:02
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: wolfik » 15 wrz 2007, 09:08

Jeśli można coś doradzić to pompę paliwa najlepiej sprawdzić wyjmując jej przekaźnik , a w jego miejsce wkładając amperomierz i przy włączonym zapłonie odczytać wartość natężenia prądu , który przy pracującej pompie powinien wynosić ok,7,5A.

Nut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 sie 2007, 16:01
Lokalizacja: Świecie

Post autor: Nut » 15 wrz 2007, 16:26

Przy następnym wejściu postaraj się koniecznie wpisać typ silnika / to oznaczenie literowo cyfrowe \ wg niego wiadomo od razu jakie Twój silnik ma zasilanie ! bez tego naprawdę ciężko coś "przepowiedzieć" !

assai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 15 maja 2007, 12:00

Post autor: assai » 15 wrz 2007, 19:58

Przy zbiorniku paliwa jest grawitacyjny wyłącznik,który odcina paliwo w sytuacjach awaryjnych np.wywrotka lub ogromny przechył-jest on na samej górze zbiornika. W audi nie ma takiego wyłącznika jak ma np. ford,który odcina paliwo po zderzeniu i trzeba go skasować.

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 16 wrz 2007, 00:35

sprawdz cewke bardzo mozliwe ze to ona,mialem taki przypadek to szarpal jak zly nie wchodzil na obroty ciezko palil sprawdz to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl