[B3 80 1.8s] Wyłącznik bezpieczeństwa
[B3 80 1.8s] Wyłącznik bezpieczeństwa
Moje 1 pytanie brzmi czy w/w model posiada coś takiego w układzie zasilania pompy paliwowej? jesli tak to poprosze o informacje gdzie sie znajduje ten układ, jak wygląda i czy ewentualna nietrwała usterka w tym układzie moze powodować szarpanie samochodu w czasie jazdy?
Mój drugi problem to kontrola temperatury silnika. W czasie zaraz po rozruchu wskażnik wychyla sie od razu na około 100/110°C i pozostaje w takim stanie przez jakis czas, nastepnie opada swobodnie i nie wskazuje już nic. Jeśli mozna to poprosze o jakąś rade który to czujnik, jak ewentualnie sie go sprawdza i jakies zdjęcie jesli nie bedzie to kłopot
Z góry dziekuje i pozdrawiam
Mój drugi problem to kontrola temperatury silnika. W czasie zaraz po rozruchu wskażnik wychyla sie od razu na około 100/110°C i pozostaje w takim stanie przez jakis czas, nastepnie opada swobodnie i nie wskazuje już nic. Jeśli mozna to poprosze o jakąś rade który to czujnik, jak ewentualnie sie go sprawdza i jakies zdjęcie jesli nie bedzie to kłopot
Z góry dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2007, 08:55 przez sobson, łącznie zmieniany 1 raz.
wył. bezp....
>1> W pompie paliwa znajduje się zawór bezpieczeństwa zaprojektowany tak, by zapobiegać powstawaniu nadmiernego ciśnienia w przypadku np. zatkania/przytkania odpływowego przewodu paliwowego. Zawór powoduje przepływ paliwa z powrotem do komory wlotowej....
Napisz o jaki konkretnie typ/model/oznaczenie literowe silnika chodzi, łatwiej będzie wróżyć..
>2> wpisz w szukajkę "czujnik temperatury silnika" i miłej lektury, opisano tak już wszystko na ten temat.
Pozdr. Adam.
Napisz o jaki konkretnie typ/model/oznaczenie literowe silnika chodzi, łatwiej będzie wróżyć..
>2> wpisz w szukajkę "czujnik temperatury silnika" i miłej lektury, opisano tak już wszystko na ten temat.
Pozdr. Adam.
Swiece i przewody WN byly niedawno wymieniane, kopulka i palec rozdzielacza byla sprawdzana przez mechanika. A szarpanie jest tak mocne ze praktycznie nie da sie jechac a pod wzniesieniem auto moze zgasnac w czasie ruszania. Wskazowka jest to ze szarpie dopiero na obrotach okolo 1500 i wyzej tak jakby cos bylo zle z mieszanka paliwowo - powietrznaDanek pisze:Dodam tylko, że szarpanie w czasie jazdy bardzo często jest spowodowane kiepskim stanem świec, kopułki, palca rozdzielacza lub/i przewodów WN.
do Omen -> tzn bardziej chodzilo mi o taki uklad ktory podobno odcina doplyw paliwa w razie wypadku (auto do gory kolami) a zbudowany mialby byc w oparciu o stalowa kulę ktora w normalnym stanie zwiera styki a w razie przechylu robi przerwe
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Nie żebym się upierał, ale te objawy bardzo mocno wskazują na brak lub bardzo opóźniony zapłon pod obciążeniem. Podejrzewam, że na postoju nic się nie dzieje, silnik normalnie się wkręca na obroty.
To może być jeszcze cewka skoro twierdzisz, że układ WN jest cacy. Ciekawe jak ten mechanik sprawdzał tę kopułkę, prześwietlał ją defektoskopem? Mikropęknięć nie zobaczysz gołym okiem, a przebicia sieją aż miło.
To może być jeszcze cewka skoro twierdzisz, że układ WN jest cacy. Ciekawe jak ten mechanik sprawdzał tę kopułkę, prześwietlał ją defektoskopem? Mikropęknięć nie zobaczysz gołym okiem, a przebicia sieją aż miło.
hmm to co sugerujesz moze byc prawda...bo powiem Panu ze bez obciazenia silnik pieknie pracuje i takze bez biegu osiaga obroty bez jakiegokolwiek problemu do 6000 a po wrzuceniu biegu i probie ruszania silnik szarpie i nawet potrafi zgasnac.Danek pisze:Nie żebym się upierał, ale te objawy bardzo mocno wskazują na brak lub bardzo opóźniony zapłon pod obciążeniem. Podejrzewam, że na postoju nic się nie dzieje, silnik normalnie się wkręca na obroty.
To może być jeszcze cewka skoro twierdzisz, że układ WN jest cacy. Ciekawe jak ten mechanik sprawdzał tę kopułkę, prześwietlał ją defektoskopem? Mikropęknięć nie zobaczysz gołym okiem, a przebicia sieją aż miło.
Wiec co powinienem jeszcze sprawdzic?? palec rozdzielacza i ...?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Palec i kopułkę. Najlepiej wymień od razu, to nie majątek, a będziesz miał pewność. A wieczorkiem proponuję sprawdzić czy pod maską nie masz "dyskoteki". Weź spryskiwacz z wodą, odpal silnik, podnieś maskę i spryskaj ostrożnie okolice przewodów. Jak się zacznie dyskoteka to możesz wymienić przewody ponownie, tylko na jakieś porządne jeśli te niedawno zmieniałeś.
Jeśli po wymianie kopułki i palca nie będzie poprawy i nie ma dyskoteki to zostaje tylko cewka WN ewentualnie czujnik halla na aparacie zapłonowym.
Jeśli po wymianie kopułki i palca nie będzie poprawy i nie ma dyskoteki to zostaje tylko cewka WN ewentualnie czujnik halla na aparacie zapłonowym.