Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 2,0E ADD 115KM] zamiana na 2,0E 16V chyba 150KM

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bartek130191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

[80 b3 2,0E ADD 115KM] zamiana na 2,0E 16V chyba 150KM

Post autor: bartek130191 » 27 mar 2011, 17:41

czy ktoś mi powiedzieć czy jest to możliwe bez żadnych komplikacji i czy muszę coś jeszcze zmienić prócz samego silnika-mam tu na myśli osprzęt silnika i coś z układu napędowego i skrzyni biegów, elektryki itp. może ktoś mi powiedzieć ile taki silnik kosztuje

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 mar 2011, 18:27

Sprawdziłem w etce, te silniki mają inne rozdzielacze paliwa, wiązki oraz komputery. Choć jak by się uprzeć to może by wyrzeźbił coś z tego co masz przy swoim silniku.
Najlepiej by było wrzucić cały układ paliwowy i elektrykę od docelowego silnika albo wrzucić elektroniczny wtryski digifant. A 2,0 miało w B3 (6A) 137KM a w B4 (ACE) 140KM.

Druga sprawa, jeśli pytasz o takie rzeczy to wątpię abyś coś z tym zrobił...

Co do poprzedniego twojego tematu. Wsadzaj taki sam silnik jak miałeś albo trzeba zajrzeć do twojego i zobaczyć czy warto zrobić mu mały remont. Jeszcze pozostaje najtrudniejsze czyli doprowadzić mechaniczny wtrysk do kultury (falowanie obrotów).

bartek130191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: bartek130191 » 28 mar 2011, 14:38

powiem tak szczerze- nie bardzo łapię o co chodzi z tą wiązką bo rozdzielacz paliwa (to ta kopułka na przepływomierzu do której idą przewody paliwowe) i komputer (to cały ten komputerek sterujący pracą silnika który jest pod maską) a o co chodzi ci z tą wiązka to nie bardzo wiem, a już całkiem nie wiem o co chodzi z tym wtryskiem digifant.
Bo ja ja chcę zmienić silnik bo mój to padlina kompletna- mechanik mi powiedział ze na jednym tłoku mam mniejszą kompresję i dlatego pożera mi olej-teraz jeszcze zaczęły cykać zawory, a jak bym już coś robił to nie pogardziłbym większą mocą,a słyszałem że ze ten 2,0E 16V to już nieźle śmiga i praktycznie pali tyle samo-a zamierzam i tak założyć gaz-mam gaz w tym silniku i nie odczuwałem różnicy w mocy między benzyną a gazem, tylko dość dużą różnice przy portfelu- gaz 2,40 i pali mi tak przy dość ciężkiej nodze 12L a benzyny palił 9-10L benzyny która jest po 5zł :-P :cry: :cry:

[ Dodano: 2011-03-28, 14:46 ]
i mam jeszcze jedno pytanie-
Czy silnik z B4 ten 2,0 16V będzie pasował do mojej niuni???????
Bo one miały inne przepływomierze chyba lepsze do gazu niż mój bo jam mam taki


Obrazek

[ Dodano: 2011-03-28, 14:49 ]
Obrazek

[ Dodano: 2011-03-28, 14:52 ]
przepraszam że tak ale nie umiem inaczej wstawić linku
http://xarchiwum.pl/przeplywomierz-obud ... 14775.html

a chciałbym może silnik z takim

http://xarchiwum.pl/audi-80-b4-115km-pr ... 22060.html

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 mar 2011, 14:59

Wiązki to masa kabli zwiniętych razem.

Kupując silnik inny niż miałeś zabulisz drugie tyle za osprzęt potrzebny do przekładki (można próbować pożenić to z osprzętem który posiadasz ale to nie gwarantuje łatwego sukcesu).
bartek130191 pisze:Bo one miały inne przepływomierze chyba lepsze do gazu niż mój bo jam mam taki
Wszystkie 16V w B4 (i B3) były na mechanicznym wtrysku - czyli mniej więcej to samo co u ciebie i nie nadają się da gazu (chyba że do III generacji).

EDIT
[ Dodano: 2011-03-28, 14:52 ]

a chciałbym może silnik z takim

http://xarchiwum.pl/audi-80-b4-115km-pr ... 22060.html
To jest 2.0 ABK 115KM z B4. I jest na elektronicznym wtrysku więc można wrzucić sekwencyjny gaz. Na takim jak masz przy AAD też może czwaknąć gaz i rozpylić przepływomierz (choć taki jest deczko tańszy).

Druga sprawa nie wiem czy znajdziesz mechanika w okolicy który podjąłby się takiej przekładki.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 23:07 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 28 mar 2011, 22:07

bartek130191 pisze:mechanik mi powiedział ze na jednym tłoku mam mniejszą kompresję i dlatego pożera mi olej-teraz jeszcze zaczęły cykać zawory
Skad wiesz ze zawory? To jak nazywasz "cykanie" niekoniecznie musi oznaczac ze to zawory...
To ze cisnienia nie ma na jednym cylindrze tez nie musi oznaczac ze dol silnika jest padniety <ok>
A teraz skoro wiesz na czym stoisz to daj komus kumatemu zeby sprawdzil co jest nie tak,
Co do kupna 16V-nastki to masz pewnosc na co trafisz?
Najlepiej kup rozbite (lub niekoniecznie auto z mozliwoscia odpalenia silnika...
ABF ma 150km ale za komplet do pzekaldki trzeba zaplacic.
Co do elektryki, to jesli auto masz po 89r masz z gorki... chyba ze trafi sie z osprzetem odpowiadajacym elektryka

bartek130191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: bartek130191 » 29 mar 2011, 10:25

no to mam problem chyba bo mam audi z 1988 roku
to co radzicie???
już sam nie wiem co mam robić!!

a jest jakaś możliwość żeby podnieść moc w moim silniku???
tak nie dużo ze 20KM

Awatar użytkownika
konrad81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 13 lut 2010, 12:48
Lokalizacja: Kotlina

Post autor: konrad81 » 29 mar 2011, 11:44

Jest wszystko na forum...
Obrobka glowicy, ostry walek, odpowiedni dolot, do tego dobrany wydech to tak na szybko.

bartek130191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

[80 b3 '88r] 2.0E zmina silnika na B3 2.0 16V

Post autor: bartek130191 » 12 wrz 2011, 00:52

Witam koledzy
posiadam swoją lalę już ponad dwa lata no i niestety po przebyciu zimy zauważyłem dość znaczne ubywanie oleju, a raczej spalanie go,czasem aż niebiesko za mną, no ale do rzeczy, nie wiem dokładnie jaki mam kod silnika ale jest to b3 z 1988 roku oznaczenie na klapie ma 2,0E i jest na tym mechanicznym wtrysku (przepływomierze kosztowały mnie majątek i kupę nerwów) w dowodzie ma wpisane 83KW czyli ok.113KM o ile się nie mylę. Samochód chodzi strasznie nie równo,cały się trzęsie, mechanik powiedział że mam mniejsze ciśnienie na jednym tłoku. :shock: :cry: <buu> :cry:
I TERAZ MOJE PYTANIE :?:
Co muszę zrobić albo raczej co kupić bo robił będzie mechanik żeby założyć ten silnik do swojej lali :-P

http://moto.allegro.pl/audi-80-po-wypad ... 37390.html

i ile może być koszt takiej przeróbki i czy będzie ona trudna i opłacalna? :?: :?: :?:

a może lepiej zrobić remont tego co mam? :?: :?:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 wrz 2011, 01:21

Scaliłem twój nowy temat z jednym z twoich poprzednich, bo trzy o tym samym to za dużo...

bartek130191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: bartek130191 » 13 wrz 2011, 22:06

no dobra ale wraz zadnej konkretnej odpowiedzi wsadziłem juz drugi taki sam silnik jak miałem to co pytałem jakieś poł roku temu i nic, zrobiło się dokładnie to samo z tym nowym niby nowym, identyczne objawy i tak samo zjada olej jak tamten fakt ze był z nie pewnego źródła ale to mniejsza o to, ja chce wsadzić ten 137 kucy i potrzebuje konkretnych informacji i czy skrzynia nada mi się ta sama czy pomożecie mi z tym problemem

[ Dodano: 2011-09-13, 22:08 ]
i jaki tego koszt bedzie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 wrz 2011, 23:50

bartek130191 pisze:no dobra ale wraz zadnej konkretnej odpowiedzi
Bo pytasz o rzeczy których nikt z tu zaglądających nie robi na codzień.

Skrzynia będzie pasować, silnik też powinien pasować na mocowanie od 3A a jak nie to można coś wyrzeźbić.
bartek130191 pisze:Co muszę zrobić albo raczej co kupić bo robił będzie mechanik żeby założyć ten silnik do swojej lali
Pytaj mechanika, im więcej kupisz z osprzętu dawcy tym będzie łatwiej. A najlepiej mieć cały samochód

Choć tam też masz mechaniczny wtrysk z LPG i stary silnik więc nie wróże że wyjdzie z tego coś dobrego.
Dla najmniejszych problemów proponuje przeszczepić:
- silnik z osprzętem (alternator, układ wtryskowy, łapy silnika)
- elektrykę czyli wiązkę silnika i wiązkę komputera jak i sam komputer.
bartek130191 pisze:i jaki tego koszt bedzie
Policz części zapytaj ile mechanik weźmie dodaj do siebie i będziesz miał koszta.

Ja za taką robotę (mają do dyspozycji części z kompletnego samochodu dawcy) policzyłbym z 500zł, zwykła przekładka silnika ze 300zł a do tego 200zł za przekładkę układu wtryskowego, elektryki i inne nieoczekiwane sprawy.

Tutaj jeden człowiek wsadził podobny silnik 2.0 16V z Corrado (tam silnik jest poprzecznie więc bardziej skomplikowane) zamiast 1.8 > https://audi80.pl/takie-zwykle-b3-vt43366.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl