[B3 1,6 PP 1991] Remont silnika
[B3 1,6 PP 1991] Remont silnika
No i przyszedł czas na odważne kroki, jako ze moja audiczka i tak w rodzinie zostanie, jako eksponat w garazu trzeba zrobic silnik, bo autko niechętnie rozpędza sie powyżej 100km/h i bierze znaczne ilości oleju...................
Zatem na warsztat idzie glowica i to pytania odnosnie glowicy!!
Czy ma sens i jest mozliwosc, a przedewszytkim czy cos poprawi podmiana wałka rozrzadu na jakis inny np z VW, A4 itd silników 1,6 1,8 z grupy VAG
Czy splanowanie glowicy o ok 1 mm i podniesienie stopnia spręzania ma sens?
Czy porting glowicy w tym silniku ma sens?
Czy sa jakies zabiegi ktore mogą podniesc deliktanie moc moment?
Zatem na warsztat idzie glowica i to pytania odnosnie glowicy!!
Czy ma sens i jest mozliwosc, a przedewszytkim czy cos poprawi podmiana wałka rozrzadu na jakis inny np z VW, A4 itd silników 1,6 1,8 z grupy VAG
Czy splanowanie glowicy o ok 1 mm i podniesienie stopnia spręzania ma sens?
Czy porting glowicy w tym silniku ma sens?
Czy sa jakies zabiegi ktore mogą podniesc deliktanie moc moment?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Można i podnieść moc.andi77 pisze:to robi się to aby ją wyrównać a nie podnieść moc.
Tylko trzeba policzyć aby za bardzo nie przekraczać stopnia 10:1 bo bez kontroli stuku trzeba by jeździć na dobrej benzynie albo LPG.
http://klub.chip.pl/krzysiekz/fiat126p/stopien.htm
Panowie tutaj pieniądze są na drugim planie, nie mają żadnego znaczenia............
Samochód ma byc w idealnej kondycji mechanicznej, i do tego dąże, nigdy nie zalozyl bym drugiego silnika w tym roczniku bo to taka sama kaplica, samochod i tak ma juz status kolekcjonerskiego bo prawie nim nie jeżdzę a nieoddam go za marne pare tys zł, jak utrzymanie roczne jest tanie a to jednak juz 20 letni young timer
Zatem czy podmian wałka rozrządu ma jakis sens i ewentualnie jaki podpasować moze?
może od 1,8 w końcu gloica chyba ta sama
Samochód ma byc w idealnej kondycji mechanicznej, i do tego dąże, nigdy nie zalozyl bym drugiego silnika w tym roczniku bo to taka sama kaplica, samochod i tak ma juz status kolekcjonerskiego bo prawie nim nie jeżdzę a nieoddam go za marne pare tys zł, jak utrzymanie roczne jest tanie a to jednak juz 20 letni young timer
Zatem czy podmian wałka rozrządu ma jakis sens i ewentualnie jaki podpasować moze?
może od 1,8 w końcu gloica chyba ta sama
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Skoro chcesz aby Twoje auto miało idealny stan techniczny oraz rozpędzało powyżej tych 100km/h w dodatku kasa jest na drugim miejscu to jest na to prosta odpowiedz. SWAP. Nie myślę tu o 2.0 ABK czy ABT gdyż i tu trudno znaleźć dobra jednostkę ale o silnika 1.8 20V T. Jest juz kilka udanych projektów związanych z tym silnikiem i każdy chwali sobie dokonane zmiany. W dodatku tych silników jest naprawdę dużo na rynku wtórnym.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Jeśli chcesz autem jeździć to pomyśl o zmianie sposobu zasilania w paliwo (nowsze rozwianie). Jeśli ma to być auto kolekcjonerskie to zrób remont głowicy za 800zł (tyle kosztuje w moich stronach) i zmień pierścienie. Chyba, że uda Ci się znaleźć tłoki nad wymiar to możesz pokusić się o honowanie cylindrów. Dodatkowo nowa pompa oleju koszt około 200zł i w ostateczności panewki główne oraz korbowodowe. Wymiana samych panewek może zaszkodzić dlatego zaleca się szlifowanie podpór wału i korbowodów w celu zniwelowania owalu otworów po latach pracy jednostki.
Koszty jak napisalem nie sa problemem kapitalny remoncik silnika 1,6 w A4 kosztował mnie ok 5000 zł więc co do kosztów jestem przygotowany bo silnik z punktu widzenia technologicznego to prawie to samo A częsci biore głównie z ASO
Samochód ma byc autem kolekcjonerskim, bo go nie sprzedam, a do jazdy nacodzien mam A4 i Perzotinksa, spotkałem sie z rożnymi szkołami, jedni mówią by dołu nie tykać, inni zalecają iśc w całość.........
Kwestia jest czy można coś poprawić przy remonciku
Samochód ma byc autem kolekcjonerskim, bo go nie sprzedam, a do jazdy nacodzien mam A4 i Perzotinksa, spotkałem sie z rożnymi szkołami, jedni mówią by dołu nie tykać, inni zalecają iśc w całość.........
Kwestia jest czy można coś poprawić przy remonciku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba jest coś takiego jak tulejowanie, ale nie takie jak w ciężkich maszynach że wywala się całą oryginalną tuleję tylko rozwierca się oryginalną i wstawia się w nią mniejszą, tłoki zostają te same. Ale tą technikę znam tylko z legend.Lukaszbroz pisze:Chyba, że uda Ci się znaleźć tłoki nad wymiar to możesz pokusić się o honowanie cylindrów.