Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Twarde węże układu chłodzenia

Edas89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:11

[B4 1.9 TDI 1Z] Twarde węże układu chłodzenia

Post autor: Edas89 » 13 wrz 2011, 20:18

Witam przejrzałem posty odnośnie tego problemu, lecz nie znalazłem odpowiedzi na MOJE pytanie dlatego zamieszczam nowy temat.
A więc
Węże są twarde jak skała
Byłem sprawdzić szczelność głowicy i niby jest ok
W Zbiorniczku nie widać żadnych oznak powietrza
Auto nawet przy rozgrzanym silniku, praktycznie nie daje ciepła do kabiny
I teraz najlepsze:
wyjąłem termostat i nadal węże są twarde(górny aż spuchł )


Nie drożna chłodnica? Pompa? Czort?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 13 wrz 2011, 20:22

Edas89 pisze:Nie drożna chłodnica? Pompa? Czort?
Czort raczej nie, ale chłodnica lub pompa jak najbardziej prawdopodobne <ok>
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2011, 20:23 przez axell, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 wrz 2011, 20:22

Edas89, Mają być twarde.... pod wpływem ciśnienia płyn wrze w wyższej temperaturze. W razie przekroczenia zadanego ciśnienia korek upuszcza nadmiar ciśnienia <ok>
To nie polonez <rotfl>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 13 wrz 2011, 20:25

andi77 pisze:Mają być twarde.... pod wpływem ciśnienia płyn wrze w wyższej temperaturze.
To się zgadza pod warunkiem że nie puchną i dają ciepło na nagrzewnicę.
Ja u siebie po osiągnięciu temperatury roboczej nie mam problemu ze ściśnięciem węży ;-)

Edas89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:11

Post autor: Edas89 » 13 wrz 2011, 20:26

andi77 pisze:Edas89, Mają być twarde.... pod wpływem ciśnienia płyn wrze w wyższej temperaturze. W razie przekroczenia zadanego ciśnienia korek upuszcza nadmiar ciśnienia <ok>
To nie polonez <rotfl>
Też dlatego poloneza nie kupiłem ;]
Korek nowy
a ciśnienie jest tak duże, że wąż spuchł jak gruszka-to nie jest normalne nieprawdaż ?

[ Dodano: 2011-09-13, 20:28 ]
axell pisze:
Edas89 pisze:Nie drożna chłodnica? Pompa? Czort?
Czort raczej nie, ale chłodnica lub pompa jak najbardziej prawdopodobne <ok>

OK Dzięki, ale jeżeli pompa to co z nią jest nie tak? bo na proste rozumowanie to pompa daje ciśnienie, a jest ono duże więc czemu pompa winna?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 13 wrz 2011, 20:32

Edas89 pisze:a jest ono duże więc czemu pompa winna?
Widocznie pompa pompuje a woda stoi w chłodnicy, sprawdź na początek drożność chłodnicy.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 wrz 2011, 20:43

Chłopaki... po rozgrzaniu silnika węże mają być twarde :-P
Jeżeli jest inaczej... świadczy to o nieszczelności układu.
Poczytajcie na necie na temat funkcjonowania korka.
Jeże3li po rozgrzaniu silnika w audi węże będą miękkie... to wtedy szukajcie problemu :shock:

[ Dodano: 2011-09-13, 20:45 ]
Już nie pamiętam przy jakim ciśnieniu korek upuszcza ciśnienie... ale jak was to bardzo ciekawi, to jutro sprawdzę w książce :-P

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 13 wrz 2011, 20:51

andi77 pisze:Chłopaki... po rozgrzaniu silnika węże mają być twarde :-P
Twarde nie znaczy
Edas89 pisze:(górny aż spuchł )
;-)

Edas89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 13 wrz 2011, 20:11

Post autor: Edas89 » 13 wrz 2011, 20:53

axell pisze:
andi77 pisze:Chłopaki... po rozgrzaniu silnika węże mają być twarde :-P
Twarde nie znaczy
Edas89 pisze:(górny aż spuchł )
;-)
Dokładnie węże mają być twarde bo to normalne, ale nie mają wyglądać jak gruszka.
Ok jutro sprawdzę chłodnice.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 13 wrz 2011, 20:58

Dokładnie węże mają być twarde bo to normalne, ale nie mają wyglądać jak gruszka.
Ok jutro sprawdzę chłodnice.
Chyba raczej korek.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 14 wrz 2011, 00:14

Skoro nie daje ciepła do kabiny to nagrzewnica.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 14 wrz 2011, 10:55

Może poprostu nagrzewnica jest zapowietrzona? Było coś robione przy układzie chłodzenia ostatnio? Zrobiło się tak z dnia na dzień? Silnik się nie przegrzewa? chłodnica się nagrzewa cała? Więcej konkretów.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 14 wrz 2011, 14:06

Książkowo przy temperaturze roboczej ciśnienie w układzie chłodzenia powinno wynosić od
1.2 do 1.5 bar.
Przy zbyt dużym ciśnieniu korek upuszcza jego nadmiar.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 17 wrz 2011, 18:59

dołącze do pytania.

pare dni temu zmienilem plyn na zimowy bo mialem jakas slaba mieszanke wody i koncentratu. Grzanie działa błyskawicznie. ALE

czy to normalne, że jak silnik ma ok 90stopni to poziom plynu jest rowno z kreska max, a po paru godzinach po ostygnieciu poziom opada o ok 2cm ??

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 17 wrz 2011, 19:14

Normalne, bo w układzie panuje ciśnienie, przy rozgrzanym silniku poziom cieczy się podnosi, jak ostygnie - to opada.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl