[B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
[B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie
Witam
Drąrze temat z moim Audi mianowicie, po wymianie TPS'a trzeba by ustawić go jak to fabryka zrobiła ale nie jest to łatwe, więc moja prośba o kilka parametrów. U siebie nie mogłem tego pomierzyć bo już ktoś grzebał .
Sprawa jest prosta kiedy TPS padnie i wymienimy całą przepustnice ale to kosztuje i nie łatwo to zdobyć ale są dostępne same potencjometry i ja tak zrobiłem, kupiłem poti i teraz muszę to wszystko zgrać tzn. TPS i silniczek krokowy, który też wymieniony.
Czytałem o ustawieniu TPS przy pomocy miernika czyli>
1. cofnięty krokowiec
2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3
I tu moja prośba:
Potrzebowałbym trzy parametry z aut gdzie nie był TPS ruszany:
Ważne!!! Krokowiec musi być cofnięty !!!
1. Napięcie na stykach 1 i 2 TPS przy zamkniętej przepustnicy
2. Odstęp między zderzakiem a osią przepustnicy (ta przepustnica jest z auta rok '92 :lol: )
3. Ważna rzecz to kąt otwarcia przepustnicy jaki podaje Vag
Ten kąt z Vag-a potrzebuje bo po ustawieniu TPS miernikiem na pinach 1 i 2 było ciekawe zjawisko:
Przy cofniętym silniku krokowym Vag pokazywał otwartą przepustnicę na 4.5° po lekkim dodaniu gazu było 0° no i dalej już normalnie. Najpierw myślałem, że TPS ma przetartą ścieżke ale z nowym jest to samo a zatem music być jakaś pozycja początkowa i miernik jej nie pokazuje dopiergo Vag.
A dlaczego to wszystko potrzebuje bo po wymianie ( i przed) występuje notorycznie błąd
00670 - Czujnik nastawnika przepustnicy
możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego :lol: mam taką nadzieje.
Chciałbym to wszystko zebrać, przetestować i jak sensowne wyniki moich wysiłków wyjdą opisać w jednym miejscu.
Dlatego potrzebna jest mi wasza pomoc z góry DZIĘKUJE
Drąrze temat z moim Audi mianowicie, po wymianie TPS'a trzeba by ustawić go jak to fabryka zrobiła ale nie jest to łatwe, więc moja prośba o kilka parametrów. U siebie nie mogłem tego pomierzyć bo już ktoś grzebał .
Sprawa jest prosta kiedy TPS padnie i wymienimy całą przepustnice ale to kosztuje i nie łatwo to zdobyć ale są dostępne same potencjometry i ja tak zrobiłem, kupiłem poti i teraz muszę to wszystko zgrać tzn. TPS i silniczek krokowy, który też wymieniony.
Czytałem o ustawieniu TPS przy pomocy miernika czyli>
1. cofnięty krokowiec
2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3
I tu moja prośba:
Potrzebowałbym trzy parametry z aut gdzie nie był TPS ruszany:
Ważne!!! Krokowiec musi być cofnięty !!!
1. Napięcie na stykach 1 i 2 TPS przy zamkniętej przepustnicy
2. Odstęp między zderzakiem a osią przepustnicy (ta przepustnica jest z auta rok '92 :lol: )
3. Ważna rzecz to kąt otwarcia przepustnicy jaki podaje Vag
Ten kąt z Vag-a potrzebuje bo po ustawieniu TPS miernikiem na pinach 1 i 2 było ciekawe zjawisko:
Przy cofniętym silniku krokowym Vag pokazywał otwartą przepustnicę na 4.5° po lekkim dodaniu gazu było 0° no i dalej już normalnie. Najpierw myślałem, że TPS ma przetartą ścieżke ale z nowym jest to samo a zatem music być jakaś pozycja początkowa i miernik jej nie pokazuje dopiergo Vag.
A dlaczego to wszystko potrzebuje bo po wymianie ( i przed) występuje notorycznie błąd
00670 - Czujnik nastawnika przepustnicy
możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego :lol: mam taką nadzieje.
Chciałbym to wszystko zebrać, przetestować i jak sensowne wyniki moich wysiłków wyjdą opisać w jednym miejscu.
Dlatego potrzebna jest mi wasza pomoc z góry DZIĘKUJE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Aby cofnąć silniczek krokowy bierzemy:
1- bateryjke 9V i dwa kabeliki
2- zdejmujemy wtyczke
3- podpinamy pod piny 1 i 6 i sprawdzamy - raz silniczek sie schowa a jak zamienimy to sie wysunie (normalnie powinno to sie wykonac z napieciem 6V. UWAGA -- NIE 12 !!!)
ja uzywam baterii 9V i jest ok.
Jest tez drugi sposób:
włączamy zapłon, odchylamy lekko przepustnice i lekko palce dotykamy 'zderzak' silniczka, praktycznie to on sam sie chowa.
Nie puszczajac przepustnicy (jest odchylona) odpinamy wtyczke od silniczka krokowego)
Gotowe
1- bateryjke 9V i dwa kabeliki
2- zdejmujemy wtyczke
3- podpinamy pod piny 1 i 6 i sprawdzamy - raz silniczek sie schowa a jak zamienimy to sie wysunie (normalnie powinno to sie wykonac z napieciem 6V. UWAGA -- NIE 12 !!!)
ja uzywam baterii 9V i jest ok.
Jest tez drugi sposób:
włączamy zapłon, odchylamy lekko przepustnice i lekko palce dotykamy 'zderzak' silniczka, praktycznie to on sam sie chowa.
Nie puszczajac przepustnicy (jest odchylona) odpinamy wtyczke od silniczka krokowego)
Gotowe
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Następna metoda.
Podczas cofania robimy myk na zapłonie odłączamy TPS a ecu zbzikuje i będzie cofał i wyciągał silniczek musimy mieć rękę na wtyczce od silniczka i jak widzimy że wciągnął całkowicie zrobi się luz to my wtedy wyciągamy wtyczkę od silniczka.
Metoda wiele razy sprawdzana osobiście. Bo komu chce się szukać bateryjki.
Podczas cofania robimy myk na zapłonie odłączamy TPS a ecu zbzikuje i będzie cofał i wyciągał silniczek musimy mieć rękę na wtyczce od silniczka i jak widzimy że wciągnął całkowicie zrobi się luz to my wtedy wyciągamy wtyczkę od silniczka.
Metoda wiele razy sprawdzana osobiście. Bo komu chce się szukać bateryjki.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
tylko ze bateryjka 9V i 12V zabija nam nowego krokowca, on jest sterowany 5V wiec podłączamy bateryjkę 4,5V i wtedy robimy swoje. Zeby ustawic poprawnie TPS potrzebujemy miliwoltomierza i nie ustawiamy na 230mili volt. Drugiej sciezki nie ruszamy bo to nam przestawi pierwsza. Kolejna sprawa to przerwa mierzy silniczkiem a przepustnica to max 0.5 mm inaczej bedzie zjawisko wpadajacego pedału gazu.
9 V nic nie zabija
niejednokrotnie tak robilem.
a te ustawianie przerwy na 0,5 mm to w autach z krokowcem na cztery piny
pisalem na poczatku, ze chodzi mi o atua z 6 pinami.
A tam nie ustawia sie przerwy tyko wartosc z tabeli (wykresu)
mierzymy napiecie V1 na pinach 1i5 TPS
potem wysowamy krokowca na maksa do przodu (zeby otworzyl przepustnice) i na pinach 1i2 mierzyma napiecie V2, jazeli nie miesci sie w tabeli (wykresie) sruba regulacyjna ustawiamy
tak bynajmnie podaje AutoData.
ale ja nie o tyma jak i co ustawiac tylko jakeie so wartosci w waszych autach o czywiscie jesli nic nie bylo przestawiane
niejednokrotnie tak robilem.
a te ustawianie przerwy na 0,5 mm to w autach z krokowcem na cztery piny
pisalem na poczatku, ze chodzi mi o atua z 6 pinami.
A tam nie ustawia sie przerwy tyko wartosc z tabeli (wykresu)
mierzymy napiecie V1 na pinach 1i5 TPS
potem wysowamy krokowca na maksa do przodu (zeby otworzyl przepustnice) i na pinach 1i2 mierzyma napiecie V2, jazeli nie miesci sie w tabeli (wykresie) sruba regulacyjna ustawiamy
tak bynajmnie podaje AutoData.
ale ja nie o tyma jak i co ustawiac tylko jakeie so wartosci w waszych autach o czywiscie jesli nic nie bylo przestawiane
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Drugie zdjęcie zderzak jest chyba błąd to zderzak całkowitego zamknięcia tam nie ma być przerwy jest po to by przepustnica nie waliła o korpus i jest to indywidualnie dla każdego inaczej ustawione.
Po drugie w każdym czy to 4 pin czy 6pin musi być przerwa między silnikiem a dźwignia bo jest po to by załączył się włącznik biegu jałowego. I czy to stara wersja czy nowa jest tak samo.
I do choler...y jaki korkowiec! Gdzie wy tam widzicie korkowca?
Adaptacja zrobiona?
Jeżeli po dodaniu gazu spada to uszkodzony tps lub źle ustawiony.
[ Dodano: 2011-09-17, 23:06 ]
Następny błąd ! To ta sama przepustnica! więc i te same parametry ustawienia! A fabryka ustawia 0.20-0.25v
I jeszcze jedno pytanie zmieniałeś sam TPS czy całą przepustnice? Jeżeli sam TPS czy wyczyściłeś i założyłeś na sucho?
[ Dodano: 2011-09-17, 23:24 ]
Po drugie w każdym czy to 4 pin czy 6pin musi być przerwa między silnikiem a dźwignia bo jest po to by załączył się włącznik biegu jałowego. I czy to stara wersja czy nowa jest tak samo.
I do choler...y jaki korkowiec! Gdzie wy tam widzicie korkowca?
Adaptacja zrobiona?
Jeżeli po dodaniu gazu spada to uszkodzony tps lub źle ustawiony.
[ Dodano: 2011-09-17, 23:06 ]
alcon pisze:2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3
Następny błąd ! To ta sama przepustnica! więc i te same parametry ustawienia! A fabryka ustawia 0.20-0.25v
I jeszcze jedno pytanie zmieniałeś sam TPS czy całą przepustnice? Jeżeli sam TPS czy wyczyściłeś i założyłeś na sucho?
[ Dodano: 2011-09-17, 23:24 ]
Jeszcze jedna opcja zostaje ECU.alcon pisze:możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego mam taką nadzieje
Jarewa duzo zes sie napisal ale ....!
Zajzyj do AutoDaty to niekrorych rzeczy sie dowiesz.
I tego, ze jest roznica miedzy systemem z silnikiem krokowym na 4 piny a 6 pinowym.
Ustawienie wylacznika biegu jalowego 4 piny:
Ustawienie wylacznika biegu jalowego 6 pin:
Potem porownojemy z wykresem:
Ale jak juz pisalem nie jak i co sie ustawia tylko jakie sa rzczywiste wartosci!!!
Ale jesli o tym juz mowa to ustawiajac tps an 0.2-0.25 przy otwartej na maka przepustnicy moze sie okazac, ze mamy wartosc np. 4,55V a to juz wykracza poza granice bo w tym systemie maks jest 4.5V. jakie sa pozniej objawy:
po wcisnieciu gazu do konca auto jedzie ale buczy i nie chce przespieszyc a po lekkim puszczeniu gazu wyrya do przodu.
Tak wiec przy ustawieniu TPS nie tylko wazna jes poczatkowa wartosc ale takze koncowa.
Zajzyj do AutoDaty to niekrorych rzeczy sie dowiesz.
I tego, ze jest roznica miedzy systemem z silnikiem krokowym na 4 piny a 6 pinowym.
Ustawienie wylacznika biegu jalowego 4 piny:
Ustawienie wylacznika biegu jalowego 6 pin:
Potem porownojemy z wykresem:
Ale jak juz pisalem nie jak i co sie ustawia tylko jakie sa rzczywiste wartosci!!!
Ale jesli o tym juz mowa to ustawiajac tps an 0.2-0.25 przy otwartej na maka przepustnicy moze sie okazac, ze mamy wartosc np. 4,55V a to juz wykracza poza granice bo w tym systemie maks jest 4.5V. jakie sa pozniej objawy:
po wcisnieciu gazu do konca auto jedzie ale buczy i nie chce przespieszyc a po lekkim puszczeniu gazu wyrya do przodu.
Tak wiec przy ustawieniu TPS nie tylko wazna jes poczatkowa wartosc ale takze koncowa.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Miłej pracy z AUTODATĄ. Każdy porządny mechanik elektryk powie tobie co myśli o tym programie.
Tu są dane rzeczywiste wartości
I jeszcze jedno bo to takie nie jasne. TPS ustawia się poluźniając te cztery śrubki i nim kręcąc ustawia się . A nie tą śrubka zderzakiem jak na drugim zdjęciu. Wnioskuje to z danych ostatnich jakie podałeś. Tam jest błąd!
Tu są dane rzeczywiste wartości
I jeszcze jedno bo to takie nie jasne. TPS ustawia się poluźniając te cztery śrubki i nim kręcąc ustawia się . A nie tą śrubka zderzakiem jak na drugim zdjęciu. Wnioskuje to z danych ostatnich jakie podałeś. Tam jest błąd!
Może znasz tych nieporządnych i myślą, że autodata jest do bani... Program ten jest jednym z pewniejszych programów, z których można czerpać informacje.Jarewa pisze:Miłej pracy z AUTODATĄ. Każdy porządny mechanik elektryk powie tobie co myśli o tym programie.
alcon ci nie Podał screenów ustawień TPS!!! Podał ustawienia zderzaka do switcha w silniczku krokowym... Jak ktoś przy tym grzebał, to choćbyś sobie TPS ustawiał do grudnia, to nie ustawisz... W autodacie jest też ustawienie TPS, wystarczy poszukać <ok>
Co do sprawdzenia TPS w Auto Dacie znalazlem tylko to
ale podkreslam tu chodzi tylko o sprawdzenie TPS czy przypadkiem nie ma przerw na sciezkach a nie regulacja
A co do regulacji jest to
A celam moim zaczynajac ten caly watek bylo zebranie informacji, danych i to aby to co nie mozliwe i niedostepna stalo sie latwe i proste :lol:
ale podkreslam tu chodzi tylko o sprawdzenie TPS czy przypadkiem nie ma przerw na sciezkach a nie regulacja
A co do regulacji jest to
A celam moim zaczynajac ten caly watek bylo zebranie informacji, danych i to aby to co nie mozliwe i niedostepna stalo sie latwe i proste :lol: