Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
alcon

[B4 ABT po '93] Pierwotne ustawienie TPS po wymianie

Post autor: alcon » 10 wrz 2011, 13:33

Witam ;-)

Drąrze temat z moim Audi mianowicie, po wymianie TPS'a trzeba by ustawić go jak to fabryka zrobiła ale nie jest to łatwe, więc moja prośba o kilka parametrów. U siebie nie mogłem tego pomierzyć bo już ktoś grzebał :-( .
Sprawa jest prosta kiedy TPS padnie i wymienimy całą przepustnice ale to kosztuje i nie łatwo to zdobyć ale są dostępne same potencjometry i ja tak zrobiłem, kupiłem poti i teraz muszę to wszystko zgrać tzn. TPS i silniczek krokowy, który też wymieniony.

Czytałem o ustawieniu TPS przy pomocy miernika czyli>
1. cofnięty krokowiec
2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3

I tu moja prośba:
Potrzebowałbym trzy parametry z aut gdzie nie był TPS ruszany:

Ważne!!! Krokowiec musi być cofnięty !!!

1. Napięcie na stykach 1 i 2 TPS przy zamkniętej przepustnicy
Obrazek

2. Odstęp między zderzakiem a osią przepustnicy (ta przepustnica jest z auta rok '92 :lol: )
Obrazek

3. Ważna rzecz to kąt otwarcia przepustnicy jaki podaje Vag
Obrazek


Ten kąt z Vag-a potrzebuje bo po ustawieniu TPS miernikiem na pinach 1 i 2 było ciekawe zjawisko:
Przy cofniętym silniku krokowym Vag pokazywał otwartą przepustnicę na 4.5° po lekkim dodaniu gazu było 0° no i dalej już normalnie. Najpierw myślałem, że TPS ma przetartą ścieżke ale z nowym jest to samo a zatem music być jakaś pozycja początkowa i miernik jej nie pokazuje dopiergo Vag.

A dlaczego to wszystko potrzebuje bo po wymianie ( i przed) występuje notorycznie błąd

00670 - Czujnik nastawnika przepustnicy

możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone :-D
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego :lol: mam taką nadzieje.

Chciałbym to wszystko zebrać, przetestować i jak sensowne wyniki moich wysiłków wyjdą opisać w jednym miejscu.

Dlatego potrzebna jest mi wasza pomoc z góry DZIĘKUJE <spoko>

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 14 wrz 2011, 09:42

Może to głupie pytanie ale w jaki sposób spowodować żeby krokowiec był cofnięty..?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 wrz 2011, 11:34

Gdzieś był opis na jakie piny podać +12V i minus aby się wsunął.

alcon

Post autor: alcon » 15 wrz 2011, 12:21

Aby cofnąć silniczek krokowy bierzemy:

1- bateryjke 9V i dwa kabeliki ;-)
2- zdejmujemy wtyczke
3- podpinamy pod piny 1 i 6 i sprawdzamy - raz silniczek sie schowa a jak zamienimy to sie wysunie ;-) (normalnie powinno to sie wykonac z napieciem 6V. UWAGA -- NIE 12 !!!)
ja uzywam baterii 9V i jest ok.

Jest tez drugi sposób:

włączamy zapłon, odchylamy lekko przepustnice i lekko palce dotykamy 'zderzak' silniczka, praktycznie to on sam sie chowa.

Nie puszczajac przepustnicy (jest odchylona) odpinamy wtyczke od silniczka krokowego)

Gotowe ;-)

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 15 wrz 2011, 19:14

A jak sprawa wygląda przy 4-pinowym wtyku?

alcon

Post autor: alcon » 16 wrz 2011, 10:24

<bylo>

4 piny sa w starszych systemach MonoMotronic 1.2.1
i jest o tym duzo na forum.
Jak zrobic pomiary i jak ustawic TPS ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 wrz 2011, 21:41

Następna metoda.

Podczas cofania robimy myk na zapłonie odłączamy TPS a ecu zbzikuje i będzie cofał i wyciągał silniczek musimy mieć rękę na wtyczce od silniczka i jak widzimy że wciągnął całkowicie zrobi się luz to my wtedy wyciągamy wtyczkę od silniczka.

Metoda wiele razy sprawdzana osobiście. Bo komu chce się szukać bateryjki.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 wrz 2011, 21:47

tylko ze bateryjka 9V i 12V zabija nam nowego krokowca, on jest sterowany 5V wiec podłączamy bateryjkę 4,5V i wtedy robimy swoje. Zeby ustawic poprawnie TPS potrzebujemy miliwoltomierza i nie ustawiamy na 230mili volt. Drugiej sciezki nie ruszamy bo to nam przestawi pierwsza. Kolejna sprawa to przerwa mierzy silniczkiem a przepustnica to max 0.5 mm inaczej bedzie zjawisko wpadajacego pedału gazu.

alcon

Post autor: alcon » 17 wrz 2011, 22:26

9 V nic nie zabija ;-)
niejednokrotnie tak robilem.

a te ustawianie przerwy na 0,5 mm to w autach z krokowcem na cztery piny

pisalem na poczatku, ze chodzi mi o atua z 6 pinami.

A tam nie ustawia sie przerwy tyko wartosc z tabeli (wykresu)

mierzymy napiecie V1 na pinach 1i5 TPS

potem wysowamy krokowca na maksa do przodu (zeby otworzyl przepustnice) i na pinach 1i2 mierzyma napiecie V2, jazeli nie miesci sie w tabeli (wykresie) sruba regulacyjna ustawiamy

tak bynajmnie podaje AutoData. :-)


ale ja nie o tyma jak i co ustawiac tylko jakeie so wartosci w waszych autach o czywiscie jesli nic nie bylo przestawiane ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 wrz 2011, 22:58

Drugie zdjęcie zderzak jest chyba błąd to zderzak całkowitego zamknięcia tam nie ma być przerwy jest po to by przepustnica nie waliła o korpus i jest to indywidualnie dla każdego inaczej ustawione.

Po drugie w każdym czy to 4 pin czy 6pin musi być przerwa między silnikiem a dźwignia bo jest po to by załączył się włącznik biegu jałowego. I czy to stara wersja czy nowa jest tak samo.

I do choler...y jaki korkowiec! Gdzie wy tam widzicie korkowca?
Adaptacja zrobiona?

Jeżeli po dodaniu gazu spada to uszkodzony tps lub źle ustawiony.

[ Dodano: 2011-09-17, 23:06 ]
alcon pisze:2. na pinach 1 i 2 ustawiamy 0.20-0.25 V
ale to się ustawia w silnikach gdzie jest krokowiec z 4 pinami, po sierpniu '92 była zmiana i mamy 6 pinów i Mono Motronic MA1.2.3

Następny błąd ! To ta sama przepustnica! więc i te same parametry ustawienia! A fabryka ustawia 0.20-0.25v

I jeszcze jedno pytanie zmieniałeś sam TPS czy całą przepustnice? Jeżeli sam TPS czy wyczyściłeś i założyłeś na sucho?

[ Dodano: 2011-09-17, 23:24 ]
alcon pisze:możliwe przyczyny:
- kable - sprawdzone
- Tps - wymieniony
- Krokowiec - wymieniony
więc zostaje tylko zgranie tego wszystkiego mam taką nadzieje
Jeszcze jedna opcja zostaje ECU.

alcon

Post autor: alcon » 18 wrz 2011, 10:32

Jarewa duzo zes sie napisal ale ....!

Zajzyj do AutoDaty to niekrorych rzeczy sie dowiesz.

I tego, ze jest roznica miedzy systemem z silnikiem krokowym na 4 piny a 6 pinowym.

Ustawienie wylacznika biegu jalowego 4 piny:

Obrazek

Ustawienie wylacznika biegu jalowego 6 pin:

Obrazek

Potem porownojemy z wykresem:

Obrazek


Ale jak juz pisalem nie jak i co sie ustawia tylko jakie sa rzczywiste wartosci!!!

Ale jesli o tym juz mowa to ustawiajac tps an 0.2-0.25 przy otwartej na maka przepustnicy moze sie okazac, ze mamy wartosc np. 4,55V a to juz wykracza poza granice bo w tym systemie maks jest 4.5V. jakie sa pozniej objawy:

po wcisnieciu gazu do konca auto jedzie ale buczy i nie chce przespieszyc a po lekkim puszczeniu gazu wyrya do przodu.

Tak wiec przy ustawieniu TPS nie tylko wazna jes poczatkowa wartosc ale takze koncowa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 wrz 2011, 11:21

Miłej pracy z AUTODATĄ. Każdy porządny mechanik elektryk powie tobie co myśli o tym programie.


Tu są dane rzeczywiste wartości

Obrazek


I jeszcze jedno bo to takie nie jasne. TPS ustawia się poluźniając te cztery śrubki i nim kręcąc ustawia się . A nie tą śrubka zderzakiem jak na drugim zdjęciu. Wnioskuje to z danych ostatnich jakie podałeś. Tam jest błąd!

alcon

Post autor: alcon » 18 wrz 2011, 12:26

Jarewa masz racje miedzy innymi o ta srubke (zderzak) mi tez chodzi.

Jak to - wszystko ustawic kiedy ktos ta srubka krecil ;-)


A ten wykres moze jakies wyjasnienie bo nawet nie wien na co patrzec ;-)

Jak to ustawiac i co, gdzie mierzyc?

Kazda rada mile widziana ;-)

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 18 wrz 2011, 12:50

Jarewa pisze:Miłej pracy z AUTODATĄ. Każdy porządny mechanik elektryk powie tobie co myśli o tym programie.
Może znasz tych nieporządnych i myślą, że autodata jest do bani... Program ten jest jednym z pewniejszych programów, z których można czerpać informacje.

alcon ci nie Podał screenów ustawień TPS!!! Podał ustawienia zderzaka do switcha w silniczku krokowym... Jak ktoś przy tym grzebał, to choćbyś sobie TPS ustawiał do grudnia, to nie ustawisz... W autodacie jest też ustawienie TPS, wystarczy poszukać <ok>

alcon

Post autor: alcon » 18 wrz 2011, 13:29

Co do sprawdzenia TPS w Auto Dacie znalazlem tylko to

Obrazek

ale podkreslam tu chodzi tylko o sprawdzenie TPS czy przypadkiem nie ma przerw na sciezkach a nie regulacja ;-)

A co do regulacji jest to

Obrazek

A celam moim zaczynajac ten caly watek bylo zebranie informacji, danych i to aby to co nie mozliwe i niedostepna stalo sie latwe i proste ;-) :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl