Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[cabrio b4 ABK] swap na ADR

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
trejdmark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[cabrio b4 ABK] swap na ADR

Post autor: trejdmark » 15 wrz 2011, 10:47

panowie,
wiele czytałem, ale dużo informacji porozrzucane więc chciałbym założyć wątek i tutaj zgrupować całą wiedzę dotyczącą tematu.

Plan taki. Zmieniam ABK na ADR. Pewnie wielu powie, że lepiej 1.8 T bo więcej mocy, oszczędniejszy. Ale ja nie chcę turbiny poprostu.
Czy montować skrzynią z ADRa czy zostawić ABKowską, mam dostęp do skrzyni więc to nie problem w razie co.
Skoro wymienia się ABK na 1.8 T to wnioskuję, że nie będzie problemów z ADR.
Łapy będą pasować, tylko poduszki się dobiera?
Jak z wydechem? Kolektor z ADRa i zmieniam tylko dolot, spawając rury, czy jakieś inne modyfikacje są bardziej wymagane?
Jakies specjalne porady dotyczące owej wymiany, na cś szczególnie zwrócić uwagę?
Stawiam browary za pomoc.

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 15 wrz 2011, 16:02

trejdmark pisze:Jakies specjalne porady dotyczące owej wymiany
ja mam jedną - daj se spokój i albo zmieniaj na AEBa albo zostaw to ABK w spokoju. Czemu nie chcesz turbiny ? Boisz się że będzie awaryjne ?

trejdmark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: trejdmark » 15 wrz 2011, 16:12

powiem Ci tak:
muszę zrobić remont silnika swojego, więc zamiast fullgrupy już wolałbym te pieniądze przeznaczyć na nowocześniejszy silnik. Bardziej elastyczny itp.

Znajomy mechanik z zaprzyjaźnionego warsztatu ma po stłuczce a4 i właśnie w niej ADRa skrzynie itp wszystko w dobrym stanie i za naprawde nie wielkie pieniądze nie dosć, że sprzedałby mi silnik, skrzynie, wiązki itp to jeszcze by mi pomógł to wsadzić.

kolejnym powodem jest, że nie pałuję ostro (felgi 17 i cienki profil) a mieszkam i poruszam się w takich ( DZIURAWYCH K..WA) dzielnicach gdańska, że nie potrzebuję aż takiej mocy jaką mi da turbina a dwa, że AEB musiałbym kupować na własną rekę i wyszłoby mi to dużo drożej.

Do tego gaz, a wiadomo, że bezturbinowe silniki może i minimalnie ale jednak ryzyko jest mniejsze ich uszkodzenia.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 wrz 2011, 17:56

Ja bym wyremontował ABK i cieszył się że mam igłę silnik... Zresztą takie ABK spali mniej niż ADR moim zdaniem...

Awatar użytkownika
czorny125p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 21 paź 2009, 14:49
Lokalizacja: Radom/Iłża

Post autor: czorny125p » 16 wrz 2011, 00:49

Niki20 co do spalania to nie był bym taki pewien wg. moich obserwacji ( teść ma ABK w sedanie ja miałem ADR w cabrio - zauważ że cabrio cięższe) i przy mojej dość ciężkej nodze ABK w życiu nie dorówna żwawościa ADR-owi a i tak spala te 2-3 litry więcej ale to taka dygresja odnośnie clue tematu w 100% popieram kryche z przewaga na DAJ SE SOPOKÓJ

trejdmark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2011, 15:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: trejdmark » 16 wrz 2011, 01:04

DZIĘKI PANOWIE. W takim razie nie zmieniam, wyremontuje silnik. I cabrioszka będzie zadowolona :D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 wrz 2011, 19:43

Tutaj jest opis użytkownika który zeswapował ADR'a https://audi80.pl/b4-20-ace-adr-swap ... t45782.htm

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 wrz 2011, 23:07

Też bym wolał zostawić ABK niż swapować na ADR
ADR ma delikatną głowicę z racji 20V
zresztą AEB to samo ma ADR tylko turbo dorzucone.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 wrz 2011, 23:40

Kazecie mu remontować wiekowy silnik jak moze w tej kasie miec o wiele nowszy technologicznie? Ludzie nie rozumiem was, to jest darmowa moc, niuton, milion razy lepsza charakterystyka pracy silnika i o wiele mniej klekotu z pod maski. Ja wrzucałbym ADR to bardzo mało awaryjny silnik z naprawde fajnym niutonem i niskim spalaniem.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 wrz 2011, 00:17

karolas123 pisze:Kazecie mu remontować wiekowy silnik
Nikt mu nie rozkazuje co ma robić tylko pisze swoje opinie na ten temat. ;-)

ABK
ma swoje wady i zalety
owszem jest konstrukcją starą, ale bardzo żywotną, Dostępność części i prostota napraw jest bardzo dobra. Ceny części są śmieszne w porównaniu do ADR
Niektóre naprawy i usterki są "dziwaczne" jak np ustawienie zapłonu, czy nieszczęsne falowanie obrotów. Jednak są do przeskoczenia niskim kosztem.
Sam remont silnika nie jest trudny i kosztowny.
A zadbana lub dobrze naprawione ABK to naprawdę fajny motorek i super znosi LPG nawet po znacznym przebiegu.

ADR
Awaryjne głowice 20V, a jeśli docelowo ma być LPG to kiepsko widzę żywotność takiej głowicy.
Napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu jest baaaardzo kosztowny. Jego koszt to coś koło 1500zł dostępne tylko w ASO. często w tych silnikach słychać klekotanie jak w dieslu.
Jeśli ktoś nie wymieni tego na czas skutki mogą być kosztowne -> spadek ciśnienia oleju i nawet zatarcie silnika.
Nie mówię już o 20szt popychaczy
Czasami łańcuszek napędu pompy oleju lubi się tłuc z racji zużytego napinacza łańcucha pompy oleju.

Nie mówię już o kosztach związanych ze swapem.
Przeróbka lub zmiana praktycznie wszystkiego pod maską.
Dawca jest jak pisze kolega trejdmark, jednak nakład pracy i czasu jest duży.
Samo ogarnięcie instalacji elektrycznej to jest spore wyzwanie :roll:

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 19 wrz 2011, 06:34

widmo pisze:
karolas123 pisze:Kazecie mu remontować wiekowy silnik
Nikt mu nie rozkazuje co ma robić tylko pisze swoje opinie na ten temat. ;-)

ABK
ma swoje wady i zalety
owszem jest konstrukcją starą, ale bardzo żywotną, Dostępność części i prostota napraw jest bardzo dobra. Ceny części są śmieszne w porównaniu do ADR
Niektóre naprawy i usterki są "dziwaczne" jak np ustawienie zapłonu, czy nieszczęsne falowanie obrotów. Jednak są do przeskoczenia niskim kosztem.
Sam remont silnika nie jest trudny i kosztowny.
A zadbana lub dobrze naprawione ABK to naprawdę fajny motorek i super znosi LPG nawet po znacznym przebiegu.

ADR
Awaryjne głowice 20V, a jeśli docelowo ma być LPG to kiepsko widzę żywotność takiej głowicy.
Napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu jest baaaardzo kosztowny. Jego koszt to coś koło 1500zł dostępne tylko w ASO. często w tych silnikach słychać klekotanie jak w dieslu.
Jeśli ktoś nie wymieni tego na czas skutki mogą być kosztowne -> spadek ciśnienia oleju i nawet zatarcie silnika.
Nie mówię już o 20szt popychaczy
Czasami łańcuszek napędu pompy oleju lubi się tłuc z racji zużytego napinacza łańcucha pompy oleju.

Nie mówię już o kosztach związanych ze swapem.
Przeróbka lub zmiana praktycznie wszystkiego pod maską.
Dawca jest jak pisze kolega trejdmark, jednak nakład pracy i czasu jest duży.
Samo ogarnięcie instalacji elektrycznej to jest spore wyzwanie :roll:
1500 zł za napinacz łańcucha w aso? to ciekawe ja za swój w aso do aeba dałem jakieś 350 zł. Popychacze INA komplet - 650 zł.

Zweryfikuj cenniki a później strasz.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 wrz 2011, 10:33

1500zł tyle płaciłem klientowi na przełomie 2009/2010 wiec ceny pisałem z pamięci, a tendencje cenowe nie są malejące a zazwyczaj rosnące.

jakby na to nie patrzeć ADR jest droższą jednostką napędową do serwisowania niż ABK ;-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 19 wrz 2011, 10:35

Ano to to na pewno :-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 19 wrz 2011, 10:38

ale pisałeś ze napinacz do AEB kupowałeś za 350zł

chwilka :idea:

w ADR jest inny napinacz chyba ze sterowaniem elektronicznym .... :!:
w AEB jest strikte mechanika

trzeba to sprawdzić bo mi to spokoju nie daje 8-)

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 19 wrz 2011, 10:39

A tego to nie wiedziałem :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl