[cabrio b4 ABK] swap na ADR
[cabrio b4 ABK] swap na ADR
panowie,
wiele czytałem, ale dużo informacji porozrzucane więc chciałbym założyć wątek i tutaj zgrupować całą wiedzę dotyczącą tematu.
Plan taki. Zmieniam ABK na ADR. Pewnie wielu powie, że lepiej 1.8 T bo więcej mocy, oszczędniejszy. Ale ja nie chcę turbiny poprostu.
Czy montować skrzynią z ADRa czy zostawić ABKowską, mam dostęp do skrzyni więc to nie problem w razie co.
Skoro wymienia się ABK na 1.8 T to wnioskuję, że nie będzie problemów z ADR.
Łapy będą pasować, tylko poduszki się dobiera?
Jak z wydechem? Kolektor z ADRa i zmieniam tylko dolot, spawając rury, czy jakieś inne modyfikacje są bardziej wymagane?
Jakies specjalne porady dotyczące owej wymiany, na cś szczególnie zwrócić uwagę?
Stawiam browary za pomoc.
wiele czytałem, ale dużo informacji porozrzucane więc chciałbym założyć wątek i tutaj zgrupować całą wiedzę dotyczącą tematu.
Plan taki. Zmieniam ABK na ADR. Pewnie wielu powie, że lepiej 1.8 T bo więcej mocy, oszczędniejszy. Ale ja nie chcę turbiny poprostu.
Czy montować skrzynią z ADRa czy zostawić ABKowską, mam dostęp do skrzyni więc to nie problem w razie co.
Skoro wymienia się ABK na 1.8 T to wnioskuję, że nie będzie problemów z ADR.
Łapy będą pasować, tylko poduszki się dobiera?
Jak z wydechem? Kolektor z ADRa i zmieniam tylko dolot, spawając rury, czy jakieś inne modyfikacje są bardziej wymagane?
Jakies specjalne porady dotyczące owej wymiany, na cś szczególnie zwrócić uwagę?
Stawiam browary za pomoc.
powiem Ci tak:
muszę zrobić remont silnika swojego, więc zamiast fullgrupy już wolałbym te pieniądze przeznaczyć na nowocześniejszy silnik. Bardziej elastyczny itp.
Znajomy mechanik z zaprzyjaźnionego warsztatu ma po stłuczce a4 i właśnie w niej ADRa skrzynie itp wszystko w dobrym stanie i za naprawde nie wielkie pieniądze nie dosć, że sprzedałby mi silnik, skrzynie, wiązki itp to jeszcze by mi pomógł to wsadzić.
kolejnym powodem jest, że nie pałuję ostro (felgi 17 i cienki profil) a mieszkam i poruszam się w takich ( DZIURAWYCH K..WA) dzielnicach gdańska, że nie potrzebuję aż takiej mocy jaką mi da turbina a dwa, że AEB musiałbym kupować na własną rekę i wyszłoby mi to dużo drożej.
Do tego gaz, a wiadomo, że bezturbinowe silniki może i minimalnie ale jednak ryzyko jest mniejsze ich uszkodzenia.
muszę zrobić remont silnika swojego, więc zamiast fullgrupy już wolałbym te pieniądze przeznaczyć na nowocześniejszy silnik. Bardziej elastyczny itp.
Znajomy mechanik z zaprzyjaźnionego warsztatu ma po stłuczce a4 i właśnie w niej ADRa skrzynie itp wszystko w dobrym stanie i za naprawde nie wielkie pieniądze nie dosć, że sprzedałby mi silnik, skrzynie, wiązki itp to jeszcze by mi pomógł to wsadzić.
kolejnym powodem jest, że nie pałuję ostro (felgi 17 i cienki profil) a mieszkam i poruszam się w takich ( DZIURAWYCH K..WA) dzielnicach gdańska, że nie potrzebuję aż takiej mocy jaką mi da turbina a dwa, że AEB musiałbym kupować na własną rekę i wyszłoby mi to dużo drożej.
Do tego gaz, a wiadomo, że bezturbinowe silniki może i minimalnie ale jednak ryzyko jest mniejsze ich uszkodzenia.
- czorny125p
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 21 paź 2009, 14:49
- Lokalizacja: Radom/Iłża
Niki20 co do spalania to nie był bym taki pewien wg. moich obserwacji ( teść ma ABK w sedanie ja miałem ADR w cabrio - zauważ że cabrio cięższe) i przy mojej dość ciężkej nodze ABK w życiu nie dorówna żwawościa ADR-owi a i tak spala te 2-3 litry więcej ale to taka dygresja odnośnie clue tematu w 100% popieram kryche z przewaga na DAJ SE SOPOKÓJ
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj jest opis użytkownika który zeswapował ADR'a https://audi80.pl/b4-20-ace-adr-swap ... t45782.htm
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Kazecie mu remontować wiekowy silnik jak moze w tej kasie miec o wiele nowszy technologicznie? Ludzie nie rozumiem was, to jest darmowa moc, niuton, milion razy lepsza charakterystyka pracy silnika i o wiele mniej klekotu z pod maski. Ja wrzucałbym ADR to bardzo mało awaryjny silnik z naprawde fajnym niutonem i niskim spalaniem.
Nikt mu nie rozkazuje co ma robić tylko pisze swoje opinie na ten temat.karolas123 pisze:Kazecie mu remontować wiekowy silnik
ABK
ma swoje wady i zalety
owszem jest konstrukcją starą, ale bardzo żywotną, Dostępność części i prostota napraw jest bardzo dobra. Ceny części są śmieszne w porównaniu do ADR
Niektóre naprawy i usterki są "dziwaczne" jak np ustawienie zapłonu, czy nieszczęsne falowanie obrotów. Jednak są do przeskoczenia niskim kosztem.
Sam remont silnika nie jest trudny i kosztowny.
A zadbana lub dobrze naprawione ABK to naprawdę fajny motorek i super znosi LPG nawet po znacznym przebiegu.
ADR
Awaryjne głowice 20V, a jeśli docelowo ma być LPG to kiepsko widzę żywotność takiej głowicy.
Napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu jest baaaardzo kosztowny. Jego koszt to coś koło 1500zł dostępne tylko w ASO. często w tych silnikach słychać klekotanie jak w dieslu.
Jeśli ktoś nie wymieni tego na czas skutki mogą być kosztowne -> spadek ciśnienia oleju i nawet zatarcie silnika.
Nie mówię już o 20szt popychaczy
Czasami łańcuszek napędu pompy oleju lubi się tłuc z racji zużytego napinacza łańcucha pompy oleju.
Nie mówię już o kosztach związanych ze swapem.
Przeróbka lub zmiana praktycznie wszystkiego pod maską.
Dawca jest jak pisze kolega trejdmark, jednak nakład pracy i czasu jest duży.
Samo ogarnięcie instalacji elektrycznej to jest spore wyzwanie :roll:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1500 zł za napinacz łańcucha w aso? to ciekawe ja za swój w aso do aeba dałem jakieś 350 zł. Popychacze INA komplet - 650 zł.widmo pisze:Nikt mu nie rozkazuje co ma robić tylko pisze swoje opinie na ten temat.karolas123 pisze:Kazecie mu remontować wiekowy silnik
ABK
ma swoje wady i zalety
owszem jest konstrukcją starą, ale bardzo żywotną, Dostępność części i prostota napraw jest bardzo dobra. Ceny części są śmieszne w porównaniu do ADR
Niektóre naprawy i usterki są "dziwaczne" jak np ustawienie zapłonu, czy nieszczęsne falowanie obrotów. Jednak są do przeskoczenia niskim kosztem.
Sam remont silnika nie jest trudny i kosztowny.
A zadbana lub dobrze naprawione ABK to naprawdę fajny motorek i super znosi LPG nawet po znacznym przebiegu.
ADR
Awaryjne głowice 20V, a jeśli docelowo ma być LPG to kiepsko widzę żywotność takiej głowicy.
Napinacz hydrauliczny łańcucha wałków rozrządu jest baaaardzo kosztowny. Jego koszt to coś koło 1500zł dostępne tylko w ASO. często w tych silnikach słychać klekotanie jak w dieslu.
Jeśli ktoś nie wymieni tego na czas skutki mogą być kosztowne -> spadek ciśnienia oleju i nawet zatarcie silnika.
Nie mówię już o 20szt popychaczy
Czasami łańcuszek napędu pompy oleju lubi się tłuc z racji zużytego napinacza łańcucha pompy oleju.
Nie mówię już o kosztach związanych ze swapem.
Przeróbka lub zmiana praktycznie wszystkiego pod maską.
Dawca jest jak pisze kolega trejdmark, jednak nakład pracy i czasu jest duży.
Samo ogarnięcie instalacji elektrycznej to jest spore wyzwanie :roll:
Zweryfikuj cenniki a później strasz.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: