[1.9 TDI 1Z 93r.] Temperatura silnika
[1.9 TDI 1Z 93r.] Temperatura silnika
Witam Panowie mam maly problemvodnosnie temp silnika , naczytalem sie na forum duzo watkow...robilem co rdzono i dalej nic ;/ temperatura w postoju po nagrzaniu jest max 80 (wg wskaznika) podczas jazdy 65-70... Wymienilem nagrzewnice, pompe wody, termostat , czujnik w chlodnicy , czujnik temperatury cieczy ( niebieski 2pinowy ) i dalej nie lapie mi temp. weze wzystkie normalne jak sie nagrzeje chlodnia cala goraca...nie mam juz sił ;/ niestety nie mam mozliwosci podlaczenia pod Vaga ;/ czy cos jeszcze mi umknelo? zdazalo sie nierazze wskczylo 90 jak holowalem samochod , z przyczepka pod gorke... a i spalanie miasto ok 8l ;/ przy normalnej jezdzie bez gwaltownych pzyspieszen
Jak nie podepniesz pod VAGa to nie będziesz wiedział jaką masz naprawdę temperaturę. Licznik na desce może przekłamywać i wtedy okaże się, że osiwiałeś niepotrzebnie. Spalanie masz rzeczywiście duże. Konieczne jest podpięcie pod kompa. Najlepiej gdyby to zrobił jakiś forumowicz to nie zedrze z Ciebie za sprawdzenie czujników ABSu (tylko tyle potrafi zrobić większość mechaników z Boschem). Wtedy na pewno dowiesz się czegoś więcej. Auto nie kopci bardzo? Gdzieś to paliwo musi uchodzić.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Witaj w klubie niedogrzanych Mój też w korku z trudem przekracza 80*C. Podejrzewam u siebie i u Ciebie jednak czujnik temp. Ten co zakupiłeś ostatnio to ori? Czy może zamiennik toprana?
A co do splania - wtryski, styl jazdy, szczególnie jak byś jeździsz jak dziadek i trzymał silnik na 1500 obrotów przez cały czas.
Jak by co to ok 100km od siebie masz kolegę Munior, zawsze możesz podjechać. On jak cyganka prawdę Ci powie.
A i przypomniało mi się, nie cieknie Ci pompa? szczególnie o nastawnik mi chodzi?
A co do splania - wtryski, styl jazdy, szczególnie jak byś jeździsz jak dziadek i trzymał silnik na 1500 obrotów przez cały czas.
Jak by co to ok 100km od siebie masz kolegę Munior, zawsze możesz podjechać. On jak cyganka prawdę Ci powie.
A i przypomniało mi się, nie cieknie Ci pompa? szczególnie o nastawnik mi chodzi?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja tez kiedyś walczyłem z niedogrzanym silnikiem.spróbuj założyć inny czujnik jak zamiennik to np Vemo.koszt ok 30 paru zł ale ja sobie chwale i od ponad roku jest 90 stopni.ten czujnik co masz możesz sprawdzić miernikiem mierząc oporność.na forum jest tabelka jaka oporność przy jakiej temp powinien mieć czujnik.a sprawdź jeszcze wskaźnik temperatury tzn czy z tyłu te elementy które stykają się z płytka nie są zaśniedziałe bo to też daje w dupe...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Wojtek na początek wyjmij licznik i spróbuj przeczyścić te elementy w których wskaźnik styka się z płytka licznika.u mnie pomogło ale nie całkiem gdyż wskaźnik lekko poszedł do góry ale nie do 90 stopni..Aby wyjąć zegary odkręcasz dwie śrubki pod osłona kierownicy,zdejmij górna zaślepkę przy zegarach,odkręć dwie śrubki pod zaślepką,wyjmij zegary i odczep 3 wtyczki z tyłu zegarów.Zresztą w centrum w dziale download masz opis jak to wyjąć.
Później weź miernik i zmierz rezystancje czujnika który daje sygnał na wskaźniki (3 pinowy szary). tu masz kilka wartości:
0 stopni - 5000-6500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225
Później weź miernik i zmierz rezystancje czujnika który daje sygnał na wskaźniki (3 pinowy szary). tu masz kilka wartości:
0 stopni - 5000-6500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225
Później weź miernik i zmierz rezystancje czujnika który daje sygnał na wskaźniki (3 pinowy szary). tu masz kilka wartości:
0 stopni - 5000-6500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225[/quote]
kolego hudy zegary wiem jak wyjać niedawno walczylem z nagzrewnica ale gdzie jest owy czujnik szary 3pinowy?w mierniku na jaka funkcje ustawic? bo elektryk ze mnie zaden ) co do miernika hehe
0 stopni - 5000-6500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225[/quote]
kolego hudy zegary wiem jak wyjać niedawno walczylem z nagzrewnica ale gdzie jest owy czujnik szary 3pinowy?w mierniku na jaka funkcje ustawic? bo elektryk ze mnie zaden ) co do miernika hehe