Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z 93r.] Temperatura silnika

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

[1.9 TDI 1Z 93r.] Temperatura silnika

Post autor: magca01 » 19 wrz 2011, 16:40

Witam Panowie mam maly problemvodnosnie temp silnika , naczytalem sie na forum duzo watkow...robilem co rdzono i dalej nic ;/ temperatura w postoju po nagrzaniu jest max 80 (wg wskaznika) podczas jazdy 65-70... Wymienilem nagrzewnice, pompe wody, termostat , czujnik w chlodnicy , czujnik temperatury cieczy ( niebieski 2pinowy ) i dalej nie lapie mi temp. weze wzystkie normalne jak sie nagrzeje chlodnia cala goraca...nie mam juz sił ;/ niestety nie mam mozliwosci podlaczenia pod Vaga ;/ czy cos jeszcze mi umknelo? zdazalo sie nierazze wskczylo 90 jak holowalem samochod , z przyczepka pod gorke... a i spalanie miasto ok 8l ;/ przy normalnej jezdzie bez gwaltownych pzyspieszen

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 19 wrz 2011, 17:21

Jak nie podepniesz pod VAGa to nie będziesz wiedział jaką masz naprawdę temperaturę. Licznik na desce może przekłamywać i wtedy okaże się, że osiwiałeś niepotrzebnie. Spalanie masz rzeczywiście duże. Konieczne jest podpięcie pod kompa. Najlepiej gdyby to zrobił jakiś forumowicz to nie zedrze z Ciebie za sprawdzenie czujników ABSu (tylko tyle potrafi zrobić większość mechaników z Boschem). Wtedy na pewno dowiesz się czegoś więcej. Auto nie kopci bardzo? Gdzieś to paliwo musi uchodzić.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 19 wrz 2011, 17:23

Witaj w klubie niedogrzanych :-) Mój też w korku z trudem przekracza 80*C. Podejrzewam u siebie i u Ciebie jednak czujnik temp. Ten co zakupiłeś ostatnio to ori? Czy może zamiennik toprana?

A co do splania - wtryski, styl jazdy, szczególnie jak byś jeździsz jak dziadek i trzymał silnik na 1500 obrotów przez cały czas.

Jak by co to ok 100km od siebie masz kolegę Munior, zawsze możesz podjechać. On jak cyganka prawdę Ci powie.

A i przypomniało mi się, nie cieknie Ci pompa? szczególnie o nastawnik mi chodzi?

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 19 wrz 2011, 19:25

ABS- nie mam ;) a czujnik jakis KW czy cos takiego po rabatach 36zł , mam jescze 2 sztuki uzywki w tym jeden ori VW/AUDI pozmieniam zobacze jutro ajj...

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 19 wrz 2011, 19:30

trepek pisze:Mój też w korku z trudem przekracza 80*C
W poprzednim B3 (JK) też temperatura dochodziła max. 80 stopni (wskazania zegara).
W obecnym B4 (AAZ) jest 90stopni.
Wniosek taki... błędny odczyt z czujnika, lub zła kalibracja wskaźnika (wskaźnik można podregulować).

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 19 wrz 2011, 19:44

chodzi o ten niebeski czujnik tak? jutro podmienie ( te 2 uzywki moge w czyms wyczyscic? bo sa pokryte starym plynem zaschnietym czy to nie ma znaczenia?? )

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 wrz 2011, 20:28

ja tez kiedyś walczyłem z niedogrzanym silnikiem.spróbuj założyć inny czujnik jak zamiennik to np Vemo.koszt ok 30 paru zł ale ja sobie chwale i od ponad roku jest 90 stopni.ten czujnik co masz możesz sprawdzić miernikiem mierząc oporność.na forum jest tabelka jaka oporność przy jakiej temp powinien mieć czujnik.a sprawdź jeszcze wskaźnik temperatury tzn czy z tyłu te elementy które stykają się z płytka nie są zaśniedziałe bo to też daje w dupe...

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 19 wrz 2011, 20:43

rozebrać licznik?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 19 wrz 2011, 20:49

magca01 pisze:rozebrać licznik?
Nie trzeba rozbierać do regulacji... wystarczy zdemontować z deski rozdzielczej... 4 wkręty i odpięcie 3-ch kostek. Minuta roboty.
Mogę zrobić fotki co i jak, ale nie dzisiaj.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 wrz 2011, 21:13

Wojtek na początek wyjmij licznik i spróbuj przeczyścić te elementy w których wskaźnik styka się z płytka licznika.u mnie pomogło ale nie całkiem gdyż wskaźnik lekko poszedł do góry ale nie do 90 stopni..Aby wyjąć zegary odkręcasz dwie śrubki pod osłona kierownicy,zdejmij górna zaślepkę przy zegarach,odkręć dwie śrubki pod zaślepką,wyjmij zegary i odczep 3 wtyczki z tyłu zegarów.Zresztą w centrum w dziale download masz opis jak to wyjąć.

Później weź miernik i zmierz rezystancje czujnika który daje sygnał na wskaźniki (3 pinowy szary). tu masz kilka wartości:
0 stopni - 5000-6500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 19 wrz 2011, 21:31

Korektę wskazań można zrobić tu <ok>
Obrazek

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 20 wrz 2011, 09:47

Później weź miernik i zmierz rezystancje czujnika który daje sygnał na wskaźniki (3 pinowy szary). tu masz kilka wartości:
0 stopni - 5000-6500
80 stopni - 275-375
90 stopni - 200-290
100 stopni - 150-225[/quote]





kolego hudy zegary wiem jak wyjać :) niedawno walczylem z nagzrewnica :) ale gdzie jest owy czujnik szary 3pinowy?w mierniku na jaka funkcje ustawic? bo elektryk ze mnie zaden :)) co do miernika hehe

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 20 wrz 2011, 09:54

W mierniku ustaw sobie na taką funkcję, gdzie masz oznaczenia "Oma" czyli jednostki rezystancji - jest to grecka Omega. No i ustaw zakres taki aby wartości podane powyżej mieściły się w ustawionym zakresie. Czujnik będziesz miał przy głowicy. Przy wężu wchodzącym do głowicy bodajże.

magca01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 04 kwie 2011, 09:20
Lokalizacja: Zamość

Post autor: magca01 » 20 wrz 2011, 10:00

mam tam tylko niebieski czujnik 2 pinowy , jeszcze zaraz dorbze popatrze

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 20 wrz 2011, 10:11

Ten trzypinowy masz z tyłu głowicy jak wychodzą przewody na nagrzewnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl