Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 16V ACE] benzyna w oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[2.0 16V ACE] benzyna w oleju

Post autor: rafalaudi1 » 21 wrz 2011, 19:06

Dziś mało nie trafił mnie szał. Auto jak nie odpaliło tak nie odpaliło.
Gorsze jest to, że w oleju znalazło się około litra benzyny.
Auto tyle widziało paliwa ile zakręciłem silnikiem wczoraj i dziś.
Silnik ostatnio kupiony od jednego z forumowiczów który zajmuje się sprzedażą części.
Moje pytanie do was: jaka waszym zdaniem może być przyczyna?

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 21 wrz 2011, 19:10

Pierścienie. Nie wiem jednak jak długo kręciłeś, bo litr benzyny to dużo. Benzyna przeciekła Ci do oleju. Nie wiem tylko, czy tyle powinno się jej dostać do cylindrów.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 21 wrz 2011, 19:13

O tyle podniósł się poziom na bagnecie (sporo ponad poziom bagnetu a był w połowie). Z początku w to nie mogłem uwierzyć ale po zlaniu oleju wyszło mi że to prawda.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 21 wrz 2011, 19:19

Trzeba było iść po rozum do głowy i wsadzić tam chociaż 1Z a nie ten kibel ACE. Będziesz miał nauczkę kolego.

Co do tematu odpalania, to jesteś pewien, że masz wszystko co powinieneś mieć pod maską? bo z tego co wiem miałeś tam spory rozgardiasz.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 21 wrz 2011, 19:30

Wszystkie kostki i czujnik są. Niczego nie brakuje poza startem. Nawet rozruch jest dobry bo był tylko problem ze stacyjką. Dziś już łapał bo troszkę parskał.
Czyli mogę brać pod uwagę że silnik jest trup i jechać odwiedzić sprzedającego?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 21 wrz 2011, 19:37

Sprawdź czy masz sprawną pompkę paliwa, czy leci benzyna do wtrysku, czy jest ciśnienie na wtryskiwaczach.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 21 wrz 2011, 19:41

Zmierz kompresje bo bez tego nic nie wydumamy. Nie chce mi się wierzyć, żeby przez kompresję nie chciał zapalić. Próbowałeś metody na Plaka, tzn. dajesz mu plak albo inny specyfik do kolektora dolotowego? Nie jest to metoda polecana przez specjalistów, ale czasem pomaga zapalić. Czy ten silnik ma chęć zapalić? Dużo brakuje do zaskoczenia? Przekładałeś sam słupek (z głowicą) czy kompletny z całym osprzętem? Wkładałeś go zamiast ABK (taki masz w profilu)?
Sprawdź czy masz sprawną pompkę paliwa, czy leci benzyna do wtrysku, czy jest ciśnienie na wtryskiwaczach.
Paliwo raczej jest, bo skoro jest też w oleju to pompka raczej działa.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2011, 19:41 przez kojak85, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 21 wrz 2011, 19:41

Paliwo leci na każdy wtrysk. Iskra jest na każdej świecy.
Pompka pompuje dobrze.

[ Dodano: 2011-09-21, 20:14 ]
Przekładałem sam słupek. Reszta była ze starego silnika. Wcześniej był tu też ACE bo to w drugim aucie.
Myślałem nad tym aby psiknąć jakimś sprayem.
Silnik łapał tylko w momencie gdy wyciągałem pr4zekażnik 208 od pompy.
Wygląda to tak jak by wtryski zalewały cylindry a w momencie wyjęcia przeakżnika 208 silnik przetrawił paliwo i resztki zaczeły się zapalać.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 22 wrz 2011, 06:05

Według mnie to jest coś z osprzętem. Sprawdził bym ciśnienie na wtryskach, bo wygląda na to, że faktycznie zalewa cały motor. Jak kupowałeś swapa to trzeba było cały brać bo teraz będziesz się głowić co nie działa ze starych gratów.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 22 wrz 2011, 10:07

Mabrothrax, a może w moim jest twój stary silnik? :) W sumie to możliwe.
A tak poważnie to muszę wszystko po kolei posprawdzać.
Ciśnienie wali tak że piszczą przewody.
Mechanik sprawdzi mi kompresję na tłokach. Mam nadzieję, że nie będzie z tym problemu bo nie chciał bym się złościć.
Zastanawiam się nad rozdzielaczem wtrysku. Zamienię go od passata który jeżdził na benzynie.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 22 wrz 2011, 13:16

na jakiego plaka o czym mówicie najgorsze jak sie zabiera za coś ktoś kto nie ma bladego pojęcia .. Rafał przełożyłeś ode mnie sam słupek ( 100% sprawny bo mam na do kilku świadków ktorzy widzieli jak to jeździło i jak pracowało do samego końca i na kilka tygodni 2-3 przed tym jak Ci go osobiście przywiozłem ) weźpod uwagę iż kupiłeś uszkodzone auto w ktorym ktoś rozgrzebał totalnie wszystko wkoło łącznie z namotaniem w instalacji elektrycznej więc na chłopski rozum auto wcześniej nie jeździło jedynie przez winę samego słupka ale przez jakieś cuda wianki wiśniackie więc włożenie zdrowego słupka i liczenie na to ze to odpali na tym bajzlu wokoło to jest jest sporym opotymizmem a kręcenie taki silnikiem i zalewanie go benzyną doprowadzi do zatarcia panewek jedynie. Kupiłeś auto z założenia ciezkie na dodatek z gazem i mega ilością bałaganu po wieśniakach zaprowadź kogoś kto ma pojęcie i się na tym zna inaczej nic z tego nie będzie. jak zaczniecie próbować palić na plaka na zaciągi i inne głupie pomysły to tylko uszkodzicie sami słupek tylko tego teraz brakuje. To że silnik nie zapala to 100% nie wina tego słupka słupek jest 100% sprawny skoro jeżdził poprawnie nie dymił nie kopcił i nie brał nie wiadomo jakich ilości oleju bo to ze 16v troche sobie pobiera to normalne nie ma się co łudzić.

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 22 wrz 2011, 15:47

Łukasz, wina gdzieś musi siedzieć.
W starym słupku ze złych rzeczy było to że 4 tłok bił o głowice.
Nie ma co wróżyć: będzie pomiar kompresji, dojdą wkońcu częsci które zamówiłem, sprawdzenie ciśnienia na wtryskach no i sprawność wtrysków, pomiar czujników i wtedy będzie wiadomo.
Ciężki jest ten silnik bo mało który mechanik pamięta takie cuda.

[ Dodano: 2011-09-22, 15:48 ]
A właśnie, miałeś dać znać kiedy będą części.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 wrz 2011, 16:22

Ja też mówię że musi zalewać bo jak
rafalaudi1 pisze:Silnik łapał tylko w momencie gdy wyciągałem pr4zekażnik 208 od pompy.
To musi go zalewać szczególnie że aż tyle benzyny poszło do oleju. Ja bym spróbował go odpalić na jakimś paliwie alternatywnym.

Zobacz czy gdy silnik się nie kręci to wtryski nie leją paliwa.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 22 wrz 2011, 18:30

ja nie chcę wróżyc - od tego są wróżki :mrgreen: ale miałem nie jeden wtrysk mechaniczny i obstawiam na przepływomierz. Jakby w aucie tylko słupek był problemem to go zrobili i tyle po co by się zabierali za wszystko wookoło i robienie nowych swoich wiązek ? jutro zrobie Ci dokładne fotki pod maską swojego Compi jak prosiłeś zebys wiedział co jak i do czego. Graty albo masz juz u siebie dzis albo będą jutro - info z wysyłkowni, nie oddzowniłem bo padł mi kom na mieście atakowany setkami telefonów jakto przed weekendem zwykle bywa. pzdr

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 26 wrz 2011, 08:24

Coś się ruszyło w temacie? uruchomiłeś go w końcu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl