Witam forumowiczów.
Od niedawna jestem (chyba nieszczęśliwym) posiadaczem nowego auta. Kupiłem Skodę Octavie z silnikiem ASV 1.9 tdi 110KM, data prod. grudzień 2003 przebieg 219tyś. (przynajmniej tak jest na liczniku).
Mam z tym autem spory problem
Objawy:
Po odpaleniu zimnego silnika w temperaturze ok 20 stopni C na dworze, silnik bardzo nierówno pracuje przez około 5 sekund, jakby nie palił na jeden cylinder, po czym się trochę uspokaja. Oprócz nierównej pracy jest jeszcze dosyć głośne stukanie (ale nie jest to odgłos klepiących zaworów) jest to mocniejsze stukanie, które z czasem się uspokaja (zwłaszcza po tych 5 sekundach) ale trwa dalej, dopóki silnik się całkiem nie zagrzeje.
Skontrolowałem:
Świece żarowe, jedna była spalona i została wymieniona.
Napięcie dochodzące do świec - brak. Najprawdopodobniej przez wysoka temperaturę na dworze, po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury napięcie się pojawia (skontrolowano za pomocą żarówki).
Kontrola Vag'iem:
kąt wtrysku - 51
13 blok - wyprzedzenie konta wtrysku poszczególnych cylindrów: (na rozgrzanym silniku) cylinder od 1 do 4; od -0,19 do +0,19, jak trzeba mogę dokładnie sprawdzić.
Dawka paliwa - 4,4 mg...
W wężykach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza
Wykonany test:
Odpaliłem zimny silnik przy odpiętym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (symulacja ujemnej temperatury). Po przekręceniu zapłonu świece żarowe grzały , odczekałem około 5 sekund i odpaliłem silnik. Objawy niemal że takie same
Dodaje logi z dnia dzisiejszego kanał 13 na zimnym silniku, wyglądają według mnie niepokojąca ale nie znam się na tym
http://www.superserwispc.pl/skoda/skoda ... 13_vag.xls
http://www.superserwispc.pl/skoda/blok_7i8.JPG
PROSZĘ O POMOC
[1.9 TDI ASV] Nierówna praca po odpaleniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 kwie 2010, 19:08
[1.9 TDI ASV] Nierówna praca po odpaleniu
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2011, 15:17 przez misiu_1_9_8_4, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 kwie 2010, 19:08
Panowie trochę mnie tu nie było (sprawy rodzinne)
1 Natomiast jeśli chodzi o auto to parę dni temu sprawdzałem też ciśnienie cylindrów i na każdym 23 bary, było sprawdzane na zimnym silniku z uwagi na to, że problem jest tylko kiedy jest zimny. (podobno normalnie powinno się sprawdzać na ciepłym)
2 co do loga g13 to był robiony na biegu jałowym na wolnych obrotach wyniku w Excelu, w zdjęciu jest gruba 7 i 13 ale silnik był już wyłączony i wkradł tam się błąd bo na tym zdjęciu miał być blok 7 i 8 tak jak w opisie.
3 jeśli chodzi o rozrząd to nie mogę się za bardzo wypowiedzieć bo za mojej kadencji nie był robiony ale auto jeździ poprawnie, zbiera się i jak się zagrzeje to już chodzi równiutko.
Apropo jednego z objawów to jest tego głośnego stukania to już został wyeliminowany. Zostało wymienione koło pasowe alternatora (to ze sprzęgnikiem) i poduszka pod silnikiem. Przez zepsute sprzęgiełko napinacz paska strasznie latał a przez poduszkę całym silnikiem mocniej rzucało po odpaleniu, wszystko do kupy dawało głośne stukanie. Została jeszcze ta nierówna praca zaraz po odpaleniu(jak na trzy gary). Dodam jeszcze, że puszcza przy tym sporego białego bąka. Wydaje mi się, że to będzie któryś wtrysk.
1 Natomiast jeśli chodzi o auto to parę dni temu sprawdzałem też ciśnienie cylindrów i na każdym 23 bary, było sprawdzane na zimnym silniku z uwagi na to, że problem jest tylko kiedy jest zimny. (podobno normalnie powinno się sprawdzać na ciepłym)
2 co do loga g13 to był robiony na biegu jałowym na wolnych obrotach wyniku w Excelu, w zdjęciu jest gruba 7 i 13 ale silnik był już wyłączony i wkradł tam się błąd bo na tym zdjęciu miał być blok 7 i 8 tak jak w opisie.
3 jeśli chodzi o rozrząd to nie mogę się za bardzo wypowiedzieć bo za mojej kadencji nie był robiony ale auto jeździ poprawnie, zbiera się i jak się zagrzeje to już chodzi równiutko.
Apropo jednego z objawów to jest tego głośnego stukania to już został wyeliminowany. Zostało wymienione koło pasowe alternatora (to ze sprzęgnikiem) i poduszka pod silnikiem. Przez zepsute sprzęgiełko napinacz paska strasznie latał a przez poduszkę całym silnikiem mocniej rzucało po odpaleniu, wszystko do kupy dawało głośne stukanie. Została jeszcze ta nierówna praca zaraz po odpaleniu(jak na trzy gary). Dodam jeszcze, że puszcza przy tym sporego białego bąka. Wydaje mi się, że to będzie któryś wtrysk.
brat miał problem z nierówna praca silnika w golfie silnik ALH, od kiedy kupił zimny silnik po odpaleniu nawet przy temp na zewnatrz 30 st przez chwile pracował nierowno i dymił na niebiesko, ogolnie po chwili ładnie pracował, spalanie w normie, osiagi tagze, ale do rzeczy okazało sie ze korbowody były niezle powyginane, poszukiwania problemu trwały pół roku przez wielu bardzo dobrych mechaniorów