Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI ASV] Nierówna praca po odpaleniu

ODPOWIEDZ
misiu_1_9_8_4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 23 kwie 2010, 19:08

[1.9 TDI ASV] Nierówna praca po odpaleniu

Post autor: misiu_1_9_8_4 » 22 wrz 2011, 20:52

Witam forumowiczów.
Od niedawna jestem (chyba nieszczęśliwym) posiadaczem nowego auta. Kupiłem Skodę Octavie z silnikiem ASV 1.9 tdi 110KM, data prod. grudzień 2003 przebieg 219tyś. (przynajmniej tak jest na liczniku).
Mam z tym autem spory problem

Objawy:

Po odpaleniu zimnego silnika w temperaturze ok 20 stopni C na dworze, silnik bardzo nierówno pracuje przez około 5 sekund, jakby nie palił na jeden cylinder, po czym się trochę uspokaja. Oprócz nierównej pracy jest jeszcze dosyć głośne stukanie (ale nie jest to odgłos klepiących zaworów) jest to mocniejsze stukanie, które z czasem się uspokaja (zwłaszcza po tych 5 sekundach) ale trwa dalej, dopóki silnik się całkiem nie zagrzeje.

Skontrolowałem:

Świece żarowe, jedna była spalona i została wymieniona.
Napięcie dochodzące do świec - brak. Najprawdopodobniej przez wysoka temperaturę na dworze, po wyciągnięciu wtyczki od czujnika temperatury napięcie się pojawia (skontrolowano za pomocą żarówki).
Kontrola Vag'iem:
kąt wtrysku - 51
13 blok - wyprzedzenie konta wtrysku poszczególnych cylindrów: (na rozgrzanym silniku) cylinder od 1 do 4; od -0,19 do +0,19, jak trzeba mogę dokładnie sprawdzić.
Dawka paliwa - 4,4 mg...
W wężykach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza

Wykonany test:

Odpaliłem zimny silnik przy odpiętym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (symulacja ujemnej temperatury). Po przekręceniu zapłonu świece żarowe grzały , odczekałem około 5 sekund i odpaliłem silnik. Objawy niemal że takie same

Dodaje logi z dnia dzisiejszego kanał 13 na zimnym silniku, wyglądają według mnie niepokojąca ale nie znam się na tym

http://www.superserwispc.pl/skoda/skoda ... 13_vag.xls
http://www.superserwispc.pl/skoda/blok_7i8.JPG

PROSZĘ O POMOC
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2011, 15:17 przez misiu_1_9_8_4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 wrz 2011, 21:05

to na początek
_uwaga
Następna sprawa wszystkie parametry na vagu sprawdza sie na rozgrzanym silniku 90 stopni

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 wrz 2011, 22:43

może kolego popychacze zaworów klepia,ale jak nie równo pracuje po odpaleniu to może być za niskie ciśnienei sprężania na cylindrze dlatego może zacznij od sprawdzenia ciśnienia, co do grupy 13 to żadko spotykane żeby wszystkie wartości na poszczególnych cylindrach były równe 0,00

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 26 wrz 2011, 22:53

Ten log g13 jest na wolnych obrotach ? Dziwnie i bardzo często się korekcja zmienia i to w dość dużych zakresach. Rozrząd jest dobrze złożony? Jak auto jeździ?

misiu_1_9_8_4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 23 kwie 2010, 19:08

Post autor: misiu_1_9_8_4 » 08 paź 2011, 10:25

Panowie trochę mnie tu nie było (sprawy rodzinne)

1 Natomiast jeśli chodzi o auto to parę dni temu sprawdzałem też ciśnienie cylindrów i na każdym 23 bary, było sprawdzane na zimnym silniku z uwagi na to, że problem jest tylko kiedy jest zimny. (podobno normalnie powinno się sprawdzać na ciepłym)

2 co do loga g13 to był robiony na biegu jałowym na wolnych obrotach wyniku w Excelu, w zdjęciu jest gruba 7 i 13 ale silnik był już wyłączony i wkradł tam się błąd bo na tym zdjęciu miał być blok 7 i 8 tak jak w opisie.

3 jeśli chodzi o rozrząd to nie mogę się za bardzo wypowiedzieć bo za mojej kadencji nie był robiony ale auto jeździ poprawnie, zbiera się i jak się zagrzeje to już chodzi równiutko.

Apropo jednego z objawów to jest tego głośnego stukania to już został wyeliminowany. Zostało wymienione koło pasowe alternatora (to ze sprzęgnikiem) i poduszka pod silnikiem. Przez zepsute sprzęgiełko napinacz paska strasznie latał a przez poduszkę całym silnikiem mocniej rzucało po odpaleniu, wszystko do kupy dawało głośne stukanie. Została jeszcze ta nierówna praca zaraz po odpaleniu(jak na trzy gary). Dodam jeszcze, że puszcza przy tym sporego białego bąka. Wydaje mi się, że to będzie któryś wtrysk.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2011, 10:56

misiu_1_9_8_4 pisze:Została jeszcze ta nierówna praca zaraz po odpaleniu(jak na trzy gary). Dodam jeszcze, że puszcza przy tym sporego białego bąka. Wydaje mi się, że to będzie któryś wtrysk.
Dobrze ci się wydaje ;-)

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 17 paź 2011, 22:26

Możliwe że masz źle rozrząd ustawiony, a kąt wtrysku na zegrar sprawdz , u siebie na warsztacie ostatnio miałem taki przypadek jak u ciebie, rozrząd o ząbek był przestawiony, po tym audo po odpaleniu zaczelo równo pracowac

motocross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 sty 2011, 13:42
Lokalizacja: Zamość

Post autor: motocross » 27 paź 2011, 20:23

brat miał problem z nierówna praca silnika w golfie silnik ALH, od kiedy kupił zimny silnik po odpaleniu nawet przy temp na zewnatrz 30 st przez chwile pracował nierowno i dymił na niebiesko, ogolnie po chwili ładnie pracował, spalanie w normie, osiagi tagze, ale do rzeczy okazało sie ze korbowody były niezle powyginane, poszukiwania problemu trwały pół roku przez wielu bardzo dobrych mechaniorów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl