Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B3 ] Wskaznik temperatury - problem kill'ym

ODPOWIEDZ
spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ 80 B3 ] Wskaznik temperatury - problem kill'ym

Post autor: spider15 » 18 wrz 2011, 08:28

Witam. Jako ze wskaznik nie działa zrobielm tak :
Wziąłem miernik w łape i na cieplym silniku przyłozylem końcówki do nóżek wskaźnika. Nic nie pokazał. No to wziąłem dotknąlem nóżkę od strony drzwi kierowcy i dotknąłem masy ( w tym przypadku kolumny kierownicy pod tym kwadratowym plastikiem przed zegarami) Miernik pokazał 10.1 V. Dotknąłem 2 nózki od strony obrotomierza i masy miernik wskazał także 10.1v Po chwili było 10, a jak odpalilem silnik i chwile pochodził było 10.5. Czyli czujnik działa ? Wziałem kabelek, przylozylem do nózki od strony drzwi kierowcy i masy wskaznik nie ruszył , kabelek przylozylem do nózki od strony obrotomierza, do masy i wskaznik ruszył. Moje pytanie brzmi Gdzie dalej szukać przyczyny ? Jak to mozliwe ze na kazdej nóżce po dotknięciu z masa jest napiecie?! Jak jedna nóżka to minus ? Panowie naprawde błagam was o pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 wrz 2011, 06:58

Nie bardzo rozumiem z twojego opisu co dokładnie mierzyłeś miedzy jakimi nóżkami? Sprawdź czujnik ,mierząc mu oporność przy różnych temperaturach.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 22 wrz 2011, 21:35

Nóżki, tzn te 2 prety wychodzące ze wskaźnika. ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 wrz 2011, 22:22

spider15 pisze:Wziałem kabelek, przylozylem do nózki od strony drzwi kierowcy i masy wskaznik nie ruszył
Módl się żebyś nie uwalił stabilizator ta nóżka jest napięciowa. Sygnałowa jest druga od strony drzwi. I ją trzeba z masą.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 23 wrz 2011, 15:17

No dobra jak wezmę ją z masa faktycznie wskaznik sie podnosi . Tylko czemu jak biore pierwszą nóżkę od strony drzwi i miernikiem przykladam do niej to daje napiecie, i w drugiej to samo ? Jak przeciez - i - napiecia dać nie mogą.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2011, 16:09

spider15 pisze:Tylko czemu jak biore pierwszą nóżkę od strony drzwi i miernikiem przykladam do niej to daje napiecie, i w drugiej to samo ?
Chodzi że na obu jest napięcie względem masy pojazdu?
Bo może po prostu napięcie przechodzi na drugą nóżkę przez wskaźnik temperatury?...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 wrz 2011, 20:33

Dokładnie "aldi" to jest to co napisałeś.

Nie wiem czy odłączyłeś czujnik ale podejrzewam że nie. Na jednym i na drugim bedzie prawie to samo bo czujnik za pewnie miał duża rezystancje bo silnik zimny. Lub może że czujnik uszkodzony.

I na tym to polega jeżeli na drugiej nóżce oporność czujnika się zmienia (na mniejsze) to wewnątrz wskaźnika drut oporowy musi redukować napięcie wyjściowe i tym samym się grzeje ogrzewając listek stalowy który pod wpływem temperatury zmienia kształt. I zmieniając kształt przesuwa wskazówkę.

I co do twojego pytania jeżeli czujnik ma wysoką oporność lub jest odłączony uszkodzony to wskaźnik na drucie oporowym nie musi redukować napięcia i odczyt napięcia będzie taki sam bo drut będzie tylko jako przewodnik.

spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: spider15 » 23 wrz 2011, 22:54

Czyli wychodzi na to że to tylko i wyłącznie wina uszkodzonego czujnika ?:)
Mam nowy czujnik lecz po podpieciu nic sie nie działo, tylko po pewnym czasie migała kontrolka przegrzania, mimo tego ze sie nie przegrzewał. Jutro wymieniam płyn na nowy wiec to spróbuje ogarnąć. Dam znać co i jak.

[ Dodano: 2011-09-28, 20:37 ]
Sprawdzałem czujnik i wychodzi na to ze niby jest sprawny. Niestety wskaźnik dalej nie działa...
Co jeszcze mozna sprawdzać? Czy za zegarami sa jakieś kostki, kable które mozna sprawdzić ?

[ Dodano: 2011-09-29, 21:58 ]
Panowie a jak by jeszcze podlaczyc na przewodzie jakis czujnik z innego auta, potem go podlaczyc pod wskaznik?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl