Witam. Jako ze wskaznik nie działa zrobielm tak :
Wziąłem miernik w łape i na cieplym silniku przyłozylem końcówki do nóżek wskaźnika. Nic nie pokazał. No to wziąłem dotknąlem nóżkę od strony drzwi kierowcy i dotknąłem masy ( w tym przypadku kolumny kierownicy pod tym kwadratowym plastikiem przed zegarami) Miernik pokazał 10.1 V. Dotknąłem 2 nózki od strony obrotomierza i masy miernik wskazał także 10.1v Po chwili było 10, a jak odpalilem silnik i chwile pochodził było 10.5. Czyli czujnik działa ? Wziałem kabelek, przylozylem do nózki od strony drzwi kierowcy i masy wskaznik nie ruszył , kabelek przylozylem do nózki od strony obrotomierza, do masy i wskaznik ruszył. Moje pytanie brzmi Gdzie dalej szukać przyczyny ? Jak to mozliwe ze na kazdej nóżce po dotknięciu z masa jest napiecie?! Jak jedna nóżka to minus ? Panowie naprawde błagam was o pomoc.
[ 80 B3 ] Wskaznik temperatury - problem kill'ym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Dokładnie "aldi" to jest to co napisałeś.
Nie wiem czy odłączyłeś czujnik ale podejrzewam że nie. Na jednym i na drugim bedzie prawie to samo bo czujnik za pewnie miał duża rezystancje bo silnik zimny. Lub może że czujnik uszkodzony.
I na tym to polega jeżeli na drugiej nóżce oporność czujnika się zmienia (na mniejsze) to wewnątrz wskaźnika drut oporowy musi redukować napięcie wyjściowe i tym samym się grzeje ogrzewając listek stalowy który pod wpływem temperatury zmienia kształt. I zmieniając kształt przesuwa wskazówkę.
I co do twojego pytania jeżeli czujnik ma wysoką oporność lub jest odłączony uszkodzony to wskaźnik na drucie oporowym nie musi redukować napięcia i odczyt napięcia będzie taki sam bo drut będzie tylko jako przewodnik.
Nie wiem czy odłączyłeś czujnik ale podejrzewam że nie. Na jednym i na drugim bedzie prawie to samo bo czujnik za pewnie miał duża rezystancje bo silnik zimny. Lub może że czujnik uszkodzony.
I na tym to polega jeżeli na drugiej nóżce oporność czujnika się zmienia (na mniejsze) to wewnątrz wskaźnika drut oporowy musi redukować napięcie wyjściowe i tym samym się grzeje ogrzewając listek stalowy który pod wpływem temperatury zmienia kształt. I zmieniając kształt przesuwa wskazówkę.
I co do twojego pytania jeżeli czujnik ma wysoką oporność lub jest odłączony uszkodzony to wskaźnik na drucie oporowym nie musi redukować napięcia i odczyt napięcia będzie taki sam bo drut będzie tylko jako przewodnik.
Czyli wychodzi na to że to tylko i wyłącznie wina uszkodzonego czujnika ?:)
Mam nowy czujnik lecz po podpieciu nic sie nie działo, tylko po pewnym czasie migała kontrolka przegrzania, mimo tego ze sie nie przegrzewał. Jutro wymieniam płyn na nowy wiec to spróbuje ogarnąć. Dam znać co i jak.
[ Dodano: 2011-09-28, 20:37 ]
Sprawdzałem czujnik i wychodzi na to ze niby jest sprawny. Niestety wskaźnik dalej nie działa...
Co jeszcze mozna sprawdzać? Czy za zegarami sa jakieś kostki, kable które mozna sprawdzić ?
[ Dodano: 2011-09-29, 21:58 ]
Panowie a jak by jeszcze podlaczyc na przewodzie jakis czujnik z innego auta, potem go podlaczyc pod wskaznik?
Mam nowy czujnik lecz po podpieciu nic sie nie działo, tylko po pewnym czasie migała kontrolka przegrzania, mimo tego ze sie nie przegrzewał. Jutro wymieniam płyn na nowy wiec to spróbuje ogarnąć. Dam znać co i jak.
[ Dodano: 2011-09-28, 20:37 ]
Sprawdzałem czujnik i wychodzi na to ze niby jest sprawny. Niestety wskaźnik dalej nie działa...
Co jeszcze mozna sprawdzać? Czy za zegarami sa jakieś kostki, kable które mozna sprawdzić ?
[ Dodano: 2011-09-29, 21:58 ]
Panowie a jak by jeszcze podlaczyc na przewodzie jakis czujnik z innego auta, potem go podlaczyc pod wskaznik?