Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ADA 1.6 GAZ] Zanikająca iskra

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

[B4 ADA 1.6 GAZ] Zanikająca iskra

Post autor: piotrekweb » 23 wrz 2011, 12:05

Witam wszystkich.
Mam problem z moim samochodem. Otóż po ustawieniu na nowo rozrządu, wcześniejszy właściciel przestawił o jeden ząbek, samochód nie chce odpalić. Po wykręceniu wszystkich świec i wyciągnięciu ich na wierzch, przekręciłem zapłon. Otóż widać że wysokie napięcie przechodzi przez wszystkie świece ( 4 świece) i następny cykl wyładowań nie występuje. Zostały wymienione kable, świece, kopułka zapłonu, oraz palec. Tak jakby nie było wysterowań na następny cykl. Co może być przyczyną takiego problemu ? Cewka widzę, że jest ok ? może sterowanie cewki ? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź

[ Dodano: 2011-09-23, 16:16 ]
Podstawiłem jeszcze cewkę wysokiego napięcia, czujnik halla, nowy aparat zapłonu, czujnik położenia wału i nadal jest to samo. Nie mam sił, czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam zrobić ?
Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2011, 16:18

Ja bym proponował podłączyć pod VAGa, silnika ADA ma już dosyć nowoczesne sterowania więc może powiedzieć czego mu brakuje.

piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: piotrekweb » 23 wrz 2011, 18:28

Ale nurtuje mnie takie pytanie. Poprzedni właściciel oprócz tego, że przestawił ząbek na pasku rozrządu to przestawił koło aparatu zapłonowego. Nie wiem jak ja jezdziłem przez ponad rok czasu, ale dzisiaj jestem u mechanika i nie możemy dojść do ładu. Może być tak, że po wróceniu do ustawień fabrycznych rozrządu koła aparatu zapłonowego, komputer zapamiętał stare ustawienia i teraz nie będzie działać po doprowadzenia do porządku ??????
Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 wrz 2011, 22:46

piotrekweb pisze:że przestawił ząbek na pasku rozrządu to przestawił koło aparatu zapłonowego.
A sprawdzane było ustawienie koła wałka pośredniego i ustawienie aparatu zapłonowego? Może po przestawieniu rozrządu palec nie przekazuje iskry na styki kopułki bo się za mocno mijają.

W ADA punkt zapłonu nie jest brany z aparatu zapłonowego więc można go ustawić na oko. Jak pierwszy tłok jest w ZZ na suwie sprężania to palec powinien wskazywać na pierwszy cylinder.

piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: piotrekweb » 24 wrz 2011, 15:20

Po kilku godzinach zauważyliśmy, że iskra jest przez następne cykle, kiedy zewrze środkowy pin wyśjściowy czujnika halla. Na skrajnych jest masa i +12V. Co może być przyczyną ? jeszcze jeden uszkodzony czujnik ?
Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2011, 16:38

Tam jest chyba aparat z jednym wycięciem które powinno przelatywać przed hallem gdy pierwszy cylinder jest w ZZ po suwie sprężania.

Zobacz może z odłączonym hallem odpali.

piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: piotrekweb » 24 wrz 2011, 16:44

Jesteś Mistrzem ! Samochód odpalił, z wypiętą wtyczką Halla samochód działa. Tylko czego może być przyczyna że z wpiętą to nie działa ???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2011, 17:13

piotrekweb pisze:Tylko czego może być przyczyna że z wpiętą to nie działa ???
Właśnie położenie tej blaszki identyfikującej cylinder (pisałem wcześniej jak powinna być ustawiona).

Nie było kręcone aparatem zapłonowym? Nie przekładaliście kabli w kopułce aby było właściwa kolejność zapłonu?

Nie zmieniany był cały aparat zapłonowy? Bo te starsze się nie nadadzą bo mają 4 wycięcia w tym pierścieniu od halla a tutaj powinien mieć jedno wycięcie.

Albo hall nie działa albo jego połączenie.

piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: piotrekweb » 24 wrz 2011, 19:20

Wiem wiem o położeniu tej blaszki. Wymieniłem na aparat z jednym wcięciem, bo komputer by wariował. Zmierzyłem napięcia i okazuje się, że nie ma +12V na skrajnym pinie, masa i sygnałowy dochodzą. A nie wiem czy te 12V wychodzi z komputera,czy z jakiegoś innego przekaźnika. Chyba zostaje mi dojechanie do domu na tym i zaprowadzenie samochodu do elektryka samochodowego, bo coś mi się wydaje, że sam nie dam rady ogarnąć.
Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2011, 20:42

piotrekweb pisze:A nie wiem czy te 12V wychodzi z komputera,czy z jakiegoś innego przekaźnika.
Chyba z komputera, trzeba by zobaczyć w schemacie, najłatwiej by było zdobyć schemat z jakiej autodaty.

piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: piotrekweb » 24 wrz 2011, 22:39

Najprawdopodobniej jezdziłem cały czas z wypiętą tą kostką, w takie jaja nabił mnie poprzedni właściciel. Nie wiem jak to mogło chodzić i nie wiem jak mogłem przejezdzić tym samochodem 10 tys kilometrów. Chyba te obejście zrobił dobry fachowiec, albo jakiś gazownik od siedmiu boleści. Nic, pozostaje mi tylko udać się do dobrego elektryka.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2011, 23:28

W jakichś silnikach volvo jest podobnie z czujnikiem położenia wałka. Kilka rodzajów silników jest podobna mechanicznie i mają podobny osprzęt ale wersje z prostszym systemem wtrysku, full-grupowym ma czujnik ale może też działać bez niego bo taka pozostałość po bardziej zaawansowanych odmianach tego silnika.

Wychodzi że ADA też musi działać w full-grupie albo przechodzi na nią gdy ten czujnik jest odłączony.

Albo jeszcze jedna opcja to spróbować zasilić halla "na krótko".

piotrekweb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: piotrekweb » 25 wrz 2011, 22:10

Tak, może i będzie to działać. Tylko że kręcenie aparatu zapłonu nic nie daje. Ustawiliśmy rozrząd, ale troszeczkę wyprzedza. To musi być zrobione, aby idealnie zsynchronizować zapłon z ustawienie tłoków.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 11 paź 2011, 20:17

bo zeby ustawic zaplon musisz zblokowac go na komputerze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl