[B4 ADA 1.6 GAZ] Zanikająca iskra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
[B4 ADA 1.6 GAZ] Zanikająca iskra
Witam wszystkich.
Mam problem z moim samochodem. Otóż po ustawieniu na nowo rozrządu, wcześniejszy właściciel przestawił o jeden ząbek, samochód nie chce odpalić. Po wykręceniu wszystkich świec i wyciągnięciu ich na wierzch, przekręciłem zapłon. Otóż widać że wysokie napięcie przechodzi przez wszystkie świece ( 4 świece) i następny cykl wyładowań nie występuje. Zostały wymienione kable, świece, kopułka zapłonu, oraz palec. Tak jakby nie było wysterowań na następny cykl. Co może być przyczyną takiego problemu ? Cewka widzę, że jest ok ? może sterowanie cewki ? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
[ Dodano: 2011-09-23, 16:16 ]
Podstawiłem jeszcze cewkę wysokiego napięcia, czujnik halla, nowy aparat zapłonu, czujnik położenia wału i nadal jest to samo. Nie mam sił, czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam zrobić ?
Pozdrawiam
Mam problem z moim samochodem. Otóż po ustawieniu na nowo rozrządu, wcześniejszy właściciel przestawił o jeden ząbek, samochód nie chce odpalić. Po wykręceniu wszystkich świec i wyciągnięciu ich na wierzch, przekręciłem zapłon. Otóż widać że wysokie napięcie przechodzi przez wszystkie świece ( 4 świece) i następny cykl wyładowań nie występuje. Zostały wymienione kable, świece, kopułka zapłonu, oraz palec. Tak jakby nie było wysterowań na następny cykl. Co może być przyczyną takiego problemu ? Cewka widzę, że jest ok ? może sterowanie cewki ? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
[ Dodano: 2011-09-23, 16:16 ]
Podstawiłem jeszcze cewkę wysokiego napięcia, czujnik halla, nowy aparat zapłonu, czujnik położenia wału i nadal jest to samo. Nie mam sił, czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam zrobić ?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
Ale nurtuje mnie takie pytanie. Poprzedni właściciel oprócz tego, że przestawił ząbek na pasku rozrządu to przestawił koło aparatu zapłonowego. Nie wiem jak ja jezdziłem przez ponad rok czasu, ale dzisiaj jestem u mechanika i nie możemy dojść do ładu. Może być tak, że po wróceniu do ustawień fabrycznych rozrządu koła aparatu zapłonowego, komputer zapamiętał stare ustawienia i teraz nie będzie działać po doprowadzenia do porządku ??????
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A sprawdzane było ustawienie koła wałka pośredniego i ustawienie aparatu zapłonowego? Może po przestawieniu rozrządu palec nie przekazuje iskry na styki kopułki bo się za mocno mijają.piotrekweb pisze:że przestawił ząbek na pasku rozrządu to przestawił koło aparatu zapłonowego.
W ADA punkt zapłonu nie jest brany z aparatu zapłonowego więc można go ustawić na oko. Jak pierwszy tłok jest w ZZ na suwie sprężania to palec powinien wskazywać na pierwszy cylinder.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Właśnie położenie tej blaszki identyfikującej cylinder (pisałem wcześniej jak powinna być ustawiona).piotrekweb pisze:Tylko czego może być przyczyna że z wpiętą to nie działa ???
Nie było kręcone aparatem zapłonowym? Nie przekładaliście kabli w kopułce aby było właściwa kolejność zapłonu?
Nie zmieniany był cały aparat zapłonowy? Bo te starsze się nie nadadzą bo mają 4 wycięcia w tym pierścieniu od halla a tutaj powinien mieć jedno wycięcie.
Albo hall nie działa albo jego połączenie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
Wiem wiem o położeniu tej blaszki. Wymieniłem na aparat z jednym wcięciem, bo komputer by wariował. Zmierzyłem napięcia i okazuje się, że nie ma +12V na skrajnym pinie, masa i sygnałowy dochodzą. A nie wiem czy te 12V wychodzi z komputera,czy z jakiegoś innego przekaźnika. Chyba zostaje mi dojechanie do domu na tym i zaprowadzenie samochodu do elektryka samochodowego, bo coś mi się wydaje, że sam nie dam rady ogarnąć.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
Najprawdopodobniej jezdziłem cały czas z wypiętą tą kostką, w takie jaja nabił mnie poprzedni właściciel. Nie wiem jak to mogło chodzić i nie wiem jak mogłem przejezdzić tym samochodem 10 tys kilometrów. Chyba te obejście zrobił dobry fachowiec, albo jakiś gazownik od siedmiu boleści. Nic, pozostaje mi tylko udać się do dobrego elektryka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W jakichś silnikach volvo jest podobnie z czujnikiem położenia wałka. Kilka rodzajów silników jest podobna mechanicznie i mają podobny osprzęt ale wersje z prostszym systemem wtrysku, full-grupowym ma czujnik ale może też działać bez niego bo taka pozostałość po bardziej zaawansowanych odmianach tego silnika.
Wychodzi że ADA też musi działać w full-grupie albo przechodzi na nią gdy ten czujnik jest odłączony.
Albo jeszcze jedna opcja to spróbować zasilić halla "na krótko".
Wychodzi że ADA też musi działać w full-grupie albo przechodzi na nią gdy ten czujnik jest odłączony.
Albo jeszcze jedna opcja to spróbować zasilić halla "na krótko".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 18:15
- Lokalizacja: Kalisz
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt: