Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] kontrolka airbag

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1z] kontrolka airbag

Post autor: hudy » 16 wrz 2011, 16:40

Witam.Wczoraj grzebałem przy przełączniku od regulacji świateł.Chciałem naprawić w nim podświetlanie jednak chyba miałem zniszczoną diodę bo gdy przekręciłem kluczyk wywaliło mi bezpiecznik nr 4 (15A) ,wszystkie kontrolki zgasły tylko kontrolka check się paliła. Po włożeniu nowego bezpiecznika okazało się że kontrolka airbag mruga a po chwili zapala się na stałe.Dziś robiłem przegląd więc przy okazji gość na diagnostyce podpiął mi samochód pod komputer i skasował błąd.Błąd mówił coś o problemie z żarówką albo kontrolką w sumie mało ważne.Mam pytanie dlaczego po wywaleniu tego bezpiecznika pojawił się problem z airbagiem jeśli kontrolkę od niego mam na osobnym kablu a nie bezpośrednio w zegarach?? No i dlaczego ten bezpiecznik spowodował że wszystkie kontrolki zgasły jesli od wskaźników jest chyba bezpiecznik nr 12 ??

Badzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 2011, 20:44
Lokalizacja: Żerosła

Post autor: Badzia » 18 wrz 2011, 17:52

Kolego, ja mam taki problem, taki sam silnik, dieselek, zaraz po włączeniu silnika świeci mi się kontrolka AIR BAG około minutę? Sam nie wiem, inna sprawa, że mam samochód 2 dni:d

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 wrz 2011, 20:07

jedź na vag i niech usuną błąd bo pewnie masz jakiś problem z airbagiem.na stacji diagnostycznej powinni mieć vag więc do nich podjedź...

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 wrz 2011, 20:14

hudy pisze:na stacji diagnostycznej powinni mieć vag więc do nich podjedź...
I tu pojawia się pytanie czy się połączą, z doświadczenia wiem to mało który majster potrafi się z zetorami połączyć tudzież nie ma do tego przejściówki.
I ich tłumaczenie na koniec bo samochód stary i nie ma możliwości się połączyć :mrgreen:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 18 wrz 2011, 20:24

Badzia pisze:ja mam taki problem, taki sam silnik, dieselek, zaraz po włączeniu silnika świeci mi się kontrolka AIR BAG około minutę
Ktoś włączył zapłon przy wyciągniętych zegarach. Podobno wraca to do normy, po kilkudziesięciu uruchomieniach silnika, ale lepiej jest skasować ten błąd Vagiem.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 wrz 2011, 21:05

axell pisze:I tu pojawia się pytanie czy się połączą, z doświadczenia wiem to mało który majster potrafi się z zetorami połączyć tudzież nie ma do tego przejściówki.
U mnie na stacji koleś mnie zaskoczył.Miał przejściówkę, podłączył i dupa nie mógł się połączyć po czym wyjął dwa kable z przejściówki,zamienił je miejscami i już wszytko hulało.mówił że niektóre osiemdziesiątki tak maja że można się z nimi połączyć na zamienionych kablach a przy innych na normalnym podłączeniu.Druga sprawa to na stacjach diagnostycznych zazwyczaj mają wypasione vagi a nie takie piździułki jak wielu z nas za 100zł z allegro także myślę że nie będzie problemu z podłączeniem ;-)

A co z moim pytaniem.Wie ktoś o co chodzi?? jaki ma związek przełącznik od świateł z zegarami i kontrolka airbag??
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2011, 21:09 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 wrz 2011, 21:09

hudy pisze:.Druga sprawa to na stacjach diagnostycznych zazwyczaj mają wypasione vagi a nie takie piździułki jak wielu z nas za 100zł z allegro...
Tylko niestety często brakuje im umiejętności jak np. połączyć się z zetorem na bosch-u.
Mnie w LU w 3 miejscach odsyłali bo nie dali rady, a łącze się sam kablami za 70 pln i nie mam żadnych problemów <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 wrz 2011, 21:12

może mieli takie problemy z kablami jak u mnie ale jeszcze tego nie wiedzieli ;-) ja mam boscha i nie było jeszcze problemu z podłączeniem.był jedynie problem z wejściem na silnik ale z tym też po chwili sobie gość poradził.w sumie samo podłączenie sprowadza się do podłączenia kabli i paru kliknięć myszką także nie wiem czy potrzeba tu jakiś specjalnych umiejętności <ok>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 18 wrz 2011, 21:18

hudy pisze:w sumie samo podłączenie sprowadza się do podłączenia kabli i paru kliknięć myszką także nie wiem czy potrzeba tu jakiś specjalnych umiejętności <ok>
Akurat tu się troszkę mylisz.
Nie wiem jak w tych sprzętach serwisowych, ale w programach z których korzystają ludzie na forum jest różnica w ustawieniach programu dla przepływki bosch i pierburg. Tak że jak ktoś tematu nie ogarnia to parę kliknięć myszką może mu nie wystarczyć do połączenia.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 wrz 2011, 21:29

nie wiem czego używają ludzie na forum ale ostatnio ze znajomym podłączałem swój i jego samochód i do wyboru był tylko model samochodu i chyba rocznik jeśli dobrze pamiętam i po chili był połączony.później po kolei otwieraliśmy drzewko z poszczególnymi podzespołami.czego on używa to niestety nie powiem bo nawet się za bardzo tym nie interesowałem.na diagnostyce z tego co widziałem koleś tylko wybrał model samochodu i od razu się łączył.

Badzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 2011, 20:44
Lokalizacja: Żerosła

Post autor: Badzia » 19 wrz 2011, 16:24

No trzeba szukać i jeszcze raz szukać :-|

Awatar użytkownika
szoton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 21 lip 2010, 18:46
Lokalizacja: Hindenburg

Post autor: szoton » 26 wrz 2011, 07:46

IC69 pisze:
Badzia pisze:ja mam taki problem, taki sam silnik, dieselek, zaraz po włączeniu silnika świeci mi się kontrolka AIR BAG około minutę
Ktoś włączył zapłon przy wyciągniętych zegarach. Podobno wraca to do normy, po kilkudziesięciu uruchomieniach silnika, ale lepiej jest skasować ten błąd Vagiem.
miałem to samo w ABK zakładałem ringi na zegary be z odłączenia aku. Tak samo błąd się pojawia jak wyciągniesz bezpiecznik nr 4 (jak u kolegi powyżej) . Uruchamiane silnika, resety ECU ( o ile to w ogóle w ABK jest możliwe) nic nie dawały. Jedyny mi znany sposób który zadziałał to usuniecie VAGIEM ( program nazywał sie VSCD czy coś takiego niby następca VAGCOM).
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, 13:49 przez szoton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 wrz 2011, 13:37

no właśnie ale co ma bezpiecznik nr 4 do airbaga?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl