Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] Pasek wielorowkowy

km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

[1.9 TDI 1Z] Pasek wielorowkowy

Post autor: km » 28 wrz 2011, 19:40

Witam, szukam paska, bo chyba obecny pasek piszczy. Wiem, że paski Contitecha są ok, ale na Allegro brak, znalazłem taki http://allegro.pl/nowy-pasek-klinowy-wi ... 64465.html Może być czy to jakaś podróbka ?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 28 wrz 2011, 19:59

Idź normalnie do sklepu i kup Conti, będziesz miał cenę taką jak ta na allegro i pewność że masz dobry pasek <ok>

km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

Post autor: km » 28 wrz 2011, 20:02

Tak też zrobię :) Jest gdzieś instrukcja jak wymienić taki pasek, odkręcić napinacz?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 28 wrz 2011, 20:18

Musisz zrzucić najpierw pasek pompy wody i wspomagania po tym masz dojście do wielorowkowego. Napinacz jest w połowie drogi do alternatora.

km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

Post autor: km » 28 wrz 2011, 20:24

Odkręcić napinacz? Może wiesz na ilu on jest śrubach i jakich?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 28 wrz 2011, 20:33

Zależy jaki masz rodzaj napinacza?
Jeżeli masz samo napinacz to wystarczy go tylko odciągnąć i zsunąć pasek.
Samo napinacz lubi się zastać :-/ i nieraz ciężko go ruszyć :evil:
Jeżeli masz ręczny naciąg to luzujesz go przy pomocy śruby.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2011, 20:40 przez Łukasz1990, łącznie zmieniany 1 raz.

km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

Post autor: km » 28 wrz 2011, 20:40

Mam samonapinacz, wcześniej próbowałem go odciągnąć ręką, ale nawet nie drgnął, dlatego chciałem odkręcić... Dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 28 wrz 2011, 20:48

U mojego taty w audi też jest samo napinacz i też niestety zapieczony był. Więc zdjąłem samą rolkę napinacza( udało mi się go rozruszać :-P ). Jest przykręcona na jedną śrubę. Połóż się z przodu pod autem i zobaczysz.

km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

Post autor: km » 28 wrz 2011, 20:56

Łukasz1990, piszczał pasek jak napinacz był zapieczony ? Przed zdjęciem rolki z napinacza, zdemontowałeś pasek ?

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 28 wrz 2011, 21:18

Pasek piszczał bo był już zużyty. Rolkę ściągnąłem ostrożnie razem z paskiem.

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 29 wrz 2011, 14:41

Ja napinacz naginam małym francuzem do dołu. Trzeba odkręcić przednią poduszkę silnika - tą przy wzmocnieniu. Później odrobina cierpliwości przy zakładaniu francuza na napinacz. Naginasz na dół i zsuwasz pasek z rolki napinacza. Zakładanie paska - ten sam patent. Klucz zakładasz tak, aby działało to na zasadzie dźwigni.

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 450
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 29 wrz 2011, 21:14

Wymień pasek jak będzie piszczeć sprawdź rolkę od alternatora. U mnie niestety poprzedni właściciel chyba w ogóle go nie wymieniał bo był tak spękany i naciągnięty że nie powiem co. I niestety piszczy mi rolka jak psiknę plakiem albo czymś tłustym to jest ok a tak to popiskuje;/

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 01 paź 2011, 22:56

Pamiętaj także, że przyczyną piszczenia może być też uszkodzone koło pasowe na wale silnika jeśli posiadasz takie koło z tłumikiem drgań skrętnych czyli gumą wtłoczoną miedzy dwie części koła pasowego. To połączenie gumy z metalem z upływem czasu się zrywa i ślizga powodując piszczenie, aby to sprawdzić przerysuj kreskę wzdłuż promienia koła, odpal samochód a potem sprawdź, jak kreska się rozdzieli to koło do wymiany. Napinacz powinien dać się uginać i powracać do pierwotnego stanu bez zacięć. Gdy jest zatarty to nie musisz go od razu wymieniać, zazwyczaj wystarczy rozebrać, oczyścić, nasmarować, złożyć i ma działać.

km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

Post autor: km » 15 paź 2011, 12:34

Niestety do wymiany jest koło pasowe, zrobiłem znaki (dzięki rafal9h10) i po kilkunastu sekundach pracy już się nie zgrywały.

[ Dodano: 2011-10-15, 12:49 ]
Koledzy wiem, że większość osób poleca koło pasowe firmy Corteco, które kosztuje pond 300zł, ale może jest jakaś alternatywa ? Może kupił ktoś z was coś tańszego i może polecić ?

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 27 sty 2012, 23:34

wymieniłem już po 2 rolki i paski bo jest zatarty napinacz lub trzpień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl