[1.9 TDI 1Z] Pasek wielorowkowy
[1.9 TDI 1Z] Pasek wielorowkowy
Witam, szukam paska, bo chyba obecny pasek piszczy. Wiem, że paski Contitecha są ok, ale na Allegro brak, znalazłem taki http://allegro.pl/nowy-pasek-klinowy-wi ... 64465.html Może być czy to jakaś podróbka ?
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Zależy jaki masz rodzaj napinacza?
Jeżeli masz samo napinacz to wystarczy go tylko odciągnąć i zsunąć pasek.
Samo napinacz lubi się zastać i nieraz ciężko go ruszyć :evil:
Jeżeli masz ręczny naciąg to luzujesz go przy pomocy śruby.
Jeżeli masz samo napinacz to wystarczy go tylko odciągnąć i zsunąć pasek.
Samo napinacz lubi się zastać i nieraz ciężko go ruszyć :evil:
Jeżeli masz ręczny naciąg to luzujesz go przy pomocy śruby.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2011, 20:40 przez Łukasz1990, łącznie zmieniany 1 raz.
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Ja napinacz naginam małym francuzem do dołu. Trzeba odkręcić przednią poduszkę silnika - tą przy wzmocnieniu. Później odrobina cierpliwości przy zakładaniu francuza na napinacz. Naginasz na dół i zsuwasz pasek z rolki napinacza. Zakładanie paska - ten sam patent. Klucz zakładasz tak, aby działało to na zasadzie dźwigni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
Pamiętaj także, że przyczyną piszczenia może być też uszkodzone koło pasowe na wale silnika jeśli posiadasz takie koło z tłumikiem drgań skrętnych czyli gumą wtłoczoną miedzy dwie części koła pasowego. To połączenie gumy z metalem z upływem czasu się zrywa i ślizga powodując piszczenie, aby to sprawdzić przerysuj kreskę wzdłuż promienia koła, odpal samochód a potem sprawdź, jak kreska się rozdzieli to koło do wymiany. Napinacz powinien dać się uginać i powracać do pierwotnego stanu bez zacięć. Gdy jest zatarty to nie musisz go od razu wymieniać, zazwyczaj wystarczy rozebrać, oczyścić, nasmarować, złożyć i ma działać.
Niestety do wymiany jest koło pasowe, zrobiłem znaki (dzięki rafal9h10) i po kilkunastu sekundach pracy już się nie zgrywały.
[ Dodano: 2011-10-15, 12:49 ]
Koledzy wiem, że większość osób poleca koło pasowe firmy Corteco, które kosztuje pond 300zł, ale może jest jakaś alternatywa ? Może kupił ktoś z was coś tańszego i może polecić ?
[ Dodano: 2011-10-15, 12:49 ]
Koledzy wiem, że większość osób poleca koło pasowe firmy Corteco, które kosztuje pond 300zł, ale może jest jakaś alternatywa ? Może kupił ktoś z was coś tańszego i może polecić ?